• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

TAJNO DUGME U AUTOMOBILIMA KOJE VOZAČI POGREŠNO KORISTE! Nemaju pojma za ovaj trik, ima veze sa KLIMOM i UŠTEDOM goriva

Autor Uroš Matejić

Vozači ili ne znaju ili nisu sigurni kada da ga koriste dugme za recirkulaciju vazduha.

 Kada se koristi dugme za recirkulaciju vazduha u automobilima Izvor: MONDO/Stefan Stojanović/Shutterstock/Anutr Yossundara

Dugme za recirkulaciju vazduha u kabini jedna je funkcija automobila koje se retko koriste, a oni koji aktiviraju recirkulaciju pritiskom na dugme sa nacrtanim automobilom i strelicom koja se vraća unazad, uglavnom to rade pogrešno ili nisu sigurni kada da ga koriste.

Pa, jednostavan odgovor je da ga koristite leti i da ga isključite zimi. Dugme za recirkulaciju jednostavno uzima vazduh iz unutrašnjosti automobila i recirkuliše ga u kabini umesto da uvlači svež vazduh spolja. U danima kao što je danas kada je napolju pakleno vruće, ako ne pritisnete recirkulaciju hladnijeg vazduha u kabini, onda vaš sistem klimatizacije izvlači vruć vazduh spolja i pokušava da ga ohladi. Korišćenjem funkcije recirkulacije u vašem autu će biti hladnije i smanjiće se habanje vašeg sistema naizmenične struje, naveo je jedan stručnjak.

- Napomena - ako se vaš automobil pekao na suncu, bolje je spustiti prozore i isključiti recirkulaciju i tako se oslobodite super vrućeg vazduha u automobilu pre nego što uključite recirkulaciju. Takođe, svaki put kada ste zaglavljeni u saobraćaju (leto ili zimi), obavezno koristite recirkulaciju. Ako uvlačite vazduh spolja, onda uvlačite sve zagađivače i ugljen monoksid iz celog saobraćaja. Studije pokazuju da recirkulacija vašeg AC može smanjiti zagađivače koji ulaze u vaše vozilo za 20% kada se zaglavi u saobraćaju!

Takođe, malo poznato skriveno dugme koje poseduje skoro svaki automobil, može značajno da smanji potrošnju goriva. Svima je poznato da sistem za klimatizaciju koristi snagu motora u dizel i benzinskim automobilima i bateriju u električnim vozilima. Za motore sa unutrašnjim sagorevanjem to dovodi do mnogo veće potrošnje goriva. Sistem obično radi tako što uzima spoljašnji vazduh, a zatim ga zagreva ili hladi.

Korišćenje dugmeta će pomoći u smanjenju potrošnje goriva jer manje opterećuje motor automobila. Princip je isti za električne automobile jer će klima manje opterećivati bateriju.

(MONDO)

Možda će vas zanimati

Komentari 7

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Simke

Izmedju ostalog, to dugme se koristi kada udjete u auto koji satima stajao na suncu, uključite klimu i pritisnete to dugme da bi klima brze rashladila vruć vazduh u unutrašnjosti auta i sistem za ventilaciju. Kada se dovoljno rashladi onda iskljucite to dugme. Nema smisla rashladjivati spoljni vazduh i puštati ga u unutrašnjost auta čiji je vazduh zagrejan. Na taj način zagrevate već rashladjen vazduh. A kompresor klime je podjednako opterećen bilo to dugme uključeno ili ne.

Vlada

To dugme zaista može da uštedi gorivo, na velikim vrućinama, kada kompresor klime, ne može da postigne zadatu temperaturu u vozilu. Uključenjem recirkulacije, kompresor dobija na snazi, manje se haba, troši manje goriva. Dakle, posebno važi za režim kreni stani, dok na otvorenom putu, ne igra bitnu ulogu.

Za malo

Poznato je da su sve objave na fb lažne, pa verujem i ova, takvo dugme pod opisom 2 ne postoji i nije nacrtano na slici. Uvek kada radi klima kod morora na benzin povećaće potrošnju čak 40-50% goriva, na plin celih 70% dok kod dizel motora povećava svega oko 20% potrošnju, što je jako zahvalno, dizel puca od viška snage, tj energije. Isto tako dobar primer je klima u stanu ili kući "12 koja troši 1,2 kw dok greje a 1,6 kw dok hladi, dok ta peć troši 3 kw na sat. Trenutno je struja poskupela i bolje je držati se ladovine, konačno je čist vazduh

special image