• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

POPRAVKA OVIH VOZILA JE NAJJEFTINIJA, ALI NEMA MEHANIČARA: Mnogi ih iz straha izbegavaju - Ne radimo na tim automobilima

Autor Ivana Lazić

Sve je veća popularnost električnih vozila u Srbiji, ali nema dovoljno kvalifikovanih mehaničara za ovu vrstu popravki.

 Kako trošiti manje goriva tokom vožnje Izvor: MONDO/Uroš Arsić

Mnogi vozači imaju određenih problema sa prelaskom na električna vozila, počevši od visokih cena do nedostatka mesta za punjenje i zabrinutosti oko dometa baterije. Troškovi servisiranja znatno su jeftiniji, ali samo tri posto mehaničara je kvalifikovano za obavljanje osnovnih popravki na ovim automobilima.

"Mali servis" električnog automobila u proseku košta 117 evra, dok su dizel automobili najskuplji sa prosekom od 185 evra. Slede hibridi (181 evro) i benzinci (172 evra). Mehaničar Kreg Van Batenburg rekao je da postoje problemi sa obukom potrebnom za popravku električnih vozila.

"Devedeset odsto naše auto industrije nije uradilo ništa, apsolutno ništa, da se pripremi. Oni jednostavno odbacuju hibride i električna vozila i kažu: Ne radimo na tim automobilima, vratite se Fordu ili Toyoti. Faktor straha je ogroman. Većina ne želi da se bavi strujom", kaže Van Batenburg, čije izjave prenose britanski mediji.

Veliko interesovanje za električna vozila u Srbiji

Vukašin Bjelić iz "Fleet Menagement Team-a“, koji zastupa dva proizvođača punjača za električne automobile, ali ima i svoju "e-Drive“ aplikaciju, kaže da vlada veliko interesovanje:

"Interesovanje je ogromno i mi smo malo zatečeni brzinom tranzicije ka e-mobilnosti i brojem upita za punjače svih vrsta. Imamo u ponudi i AC i DC punjače, tj, i "brze“ i "spore“,

"Ali, ni mreža javnih punjača nije problem, jer osnovno punjenje je „kod kuće“, bilo u kućnoj garaži ili sedištu kompanije. Posle noćnog punjenja od pet ili šest sati i na sporom punjaču imate i više nego dovoljno struje a oni javni će vam trebati tek za neka duža putovanja. A ušteda u novcu je značajna. Sa punjenjem kod kuće da pređete 100 kilometara vas košta 200 dinara, a na javnom brzom punjaču do 700, odnosno manje od tri litra dizela", objašnjava Bjelić.

Bjelić kaže da je rešen i drugi problem, tačnije dva, koji su mučili vozače, a to su različite aplikacije za punjenje sa različitih mreža punjača ali i plaćanje preko njih.

"Mi imamo e-mobiliti aplikaciju "e-Drive“ koja je prva razvijena na domaćem tržištu i preko koje možete da vidite sve stanice u najvećoj svetskoj mreži "Hubject“. Takođe, svi oni koji preko nas instaliraju javne punjače, odmah se vide globalno. S ovom aplikacijom možete da dopunite svoje elektrovozila na više od 100 stanica u Srbiji, da platite preko platne kartice i da dobijete domaći fiskalni račun, što nije slučaj sa mnogim drugim aplikacijama kod nas. Tako da, nema više nikakvih tehničkih prepreka da kupite električni automobil i uživate u njemu i u Srbiji", zaključuje Vukašin Bjelić.

Bonus video:

Pogledajte

05:01
OVO SU 3 STVARI KOJE TREBA DA ZNAMO O ELEKTRIČNIM AUTOMOBILIMA Alvirović upozorava da moramo da menjamo način života
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(Mondo/24sedam)

Pročitajte i ovo:

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mudri

Nema više prepreka, osim jedne. NOVAC!

special image