• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kod avioprevoznika dva oka razroka

Jat ervejz nije obavešten da "ne postoji dogovor" sa Montenegro erlajnsom o udruživanju flota, koji je postignut u avgustu a sada ga negiraju u Crnoj Gori.

U vezi dogovora o saradnjim koji su aviokompanija Jat ervejz (Jat Airways) i crnogorski Montenegro erlajnz (Montenegro Airlines)m u srpskom avioprevozniku nisu dobili nikakav zvaničan dokument ili usmeno obaveštenje.

U Jatu kažu da je dogovor bio da snize cenu karata, imaju zajedničke letove i uvedu letove do novih odredišta i da su zatečeni medijskim napisima sa izjavama čelnika crnogorske kompanije.

"Imajući u vidu informacije o navodnim izjavama iz vrha Montenegro erlajnza (u vezi sa tom saradnjom), a koje smo dobili posredstvom medija, mi ćemo svakako kontaktirati naše crnogorske partnere i sa njima proveriti istinitost tih tvrdnji i o tome što budemo saznali obavestiti javnost", rečeno je agenciji Beta u Jat ervejzu.

Srpska kompanija je saopštila da ne vidi nijedan razlog da bilo ko u rukovodstvu Montenegro erlajnza ima bilo šta protiv dogovora koji je postignut krajem avgusta i iza kojeg su stale vlade dve zemlje.

Taj dogovor je, kako navode, u interesu obe aviokompanije i svih njihovih putnika.

Predsednik Odbora direktora Montenegro erlajnsa Zoran Đurišić je saopštio pre dva dana da ta firma ne namerava da ujedini flotu sa Jat ervejzom ili bilo kojom drugom kompanijom.

On je saopštio da su najave o zajedničkim letovima "preuranjene" i "neprihvatljive", te da crnogorski avio-prevoznik "nema nameru ni sa kim da se ujedinjuje".

Đurišić je rekao da nije bilo razgovora sa drugim avio-prevoznicima o zajedničkim letovima i dodao da crnogorska firma "ima svoj put i pravac razvoja".

Kada su se Jat ervejz i Montenegro erlajns krajem avgusta dogovorili o bližoj saradnji, direktor Jat ervejza Srđan Radovanović je objasnio da dogovor podrazumeva da avioni dve kompanije ne poleću u razmaku od deset minuta ka istoj destinaciji, već da se za taj let koristi jedan veći avion, a drugi avion za lete ka nekom drugom odredištu.

Državni sekretar za vazdušni saobraćaj u srpskoj vladi Miodrag Miljković rekao je Tanjugu da su uspostavljanje partnerskog odnosa između "Jat ervejz" i "Montenegro erlajnz" dogovorili resorni ministri Srbije i Crne Gore, Milutin Mrkonjić i Andrija Lompar.

On je rekao, komentarišući navode "Montenegro erlajnza" da je "bilo kontakta na nivou dva ministarstva" i da su se ministri dogovorili da podstaknu saradnju dve aviokompanije.

Miljković je kazao da je nakon postignutog dogovora o saradnji došlo do sastanka rukovodstva dva avioprevoznika, na kome je dogovoreno da će od sledeće sezone da "krenu sa intenzivnijom saradnjom u cilju smanjivanje troškova na organizaciji svojih linija."

On je u današnjoj izjavi naglasio da sa ostalim aviokompanijama bivših jugoslovenih republika nije bilo takvih kontakata.

"Sa ostalim avioprevoznicima, koliko ja znam, nije bilo takvih kontakata, osim što smo iskoristili priliku, kada je potpisivan sporazum za saradnju železnica (Srbije, Hrvatske i Slovenije) jer su tada bili predstavnici ministarstava iz tih zemalja, da neoficijelno analiziramo mogućnosti da se tako nešto prenese i na vazdušni saobraćaj", rekao je on.

Miljković je naveo da "osim toga, ništa zvanično nije rađeno" i dodao da je tada "svako izneo svoj stav, ali je ostavljeno da avioprevoznici na osnovu svog komercijalnog interesa donesu odluku da li će u takvu jednu saradnju da ulaze ili će saradnja da preraste, eventualno, u nekakvu alijansu i slično".

On je kazao, komentarišući izveštaje medija da "Koracija erlajnz" ne vidi interes u jugoslovenskoj inicijativi u vazdušnom saobraćaju, da je pitanje kakav će stav na kraju oni imati kada budu ozbiljno počeli da se bave tom (poslovnom) analizom".

"S obzirom da je 'Kroacija', kao i većina aviokompanija u ovom trenutku u velikim gubicima, pitanje je da li će da stavljaju političke interese ispred komercijalnih", rekao je Miljković.

On je kazao da su, sa druge strane, "Slovenci uvek komercijalne interese stavljali u prvi plan.

"Kroacija erlanz" tvrdi da nema interesa za jugoslavenskom inicijativom i da ih zanima samo saradnja s članicama "Star Alijansa", među kojima je od regionalnih aviokompanija i slovenska Adria, preneo je ranije hrvatski tportal.hr.

"Kroacija erlajnz" je, kako je navedeno, strateško povezivanje već ostvarila u sklopu udruženja "Star Alijans", najvećeg vazduhoplovnog saveza na svetu, u čijem je članstvu od 2004. godine.

Sa druge strane, "Jat ervejz" je juče saopštio da je sa slovenačkom aviokompanija "Adria ervejz" dogovorena saradnju u "kod šer" (code share) letovima, odnosno o sklapanju ugovora o zakupu mesta u avionu između dve kompanije, koji počeo da se primenjuje odmah.

Putnici "Jat ervejza" na linijama između Beograda i Ljubljane koristiće buduće, pored aviona srpskog avioprevoznika i letilice slovenačke aviokompanije "Adria ervejz", a dogovorena je i saradanja o prevozu putnika "Jat ervejza" do brojnih evropskih i svetskih destinacija, preko aerodroma u Ljubljani.

(agencije/MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image