• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Pošta: Vladi 80 odsto akcija Telekoma

Generalni direktor Pošte Srbije Goran Ćirić izjavio je danas da je UO Pošte doneo odluku o prenosu akcija kompanije Telekom Srbija.

Ćirić je u intervjuu Tanjugu naveo da je Pošta Srbije samoodrživ sistem koji iz osnovne delatnosti ostvaruje sopstvenu dobit i da ''odvajanje'' Telekoma neće značajnije uticati na njeno poslovanje.

''Naš interes je da nastavimo i produbimo poslovni odnos sa Telekomom, kao i sa svim ostalim kućama sa kojima u ovom trenutku sarađujemo, a to će svakako zavisiti od energije, krativnosti i sposobnosti 15.000 ljudi da svakog dana uči, usvaja nove tehnologije, da na kreativan način integriše postojeće i razviju nove usluge koji će biti novi izvori prihoda i predznak dobre budućnosti'', istakao je on.

Pošta Srbije mora da se prilagođava novom, digitalnom tržištu, a za to postoji dobra osnova koju čini 1.500 jedinica poštanske mreže koje su telekomunikaciono i informatički povezane u realnom vremenu.

''Najvažniji zadatak koji je pred nama jeste da se u skladu sa novim tehnologijama potpuno automatizuje poslovanje - prerada poštanskih pošiljki'', rekao je Ćirić i dodao da se taj posao još uvek ručno obavlja.

Kako bi ponudili visok nivo poštanskih usluga, u naredih godinu i po dana planira se izgradnja tri velika poštanska centra u Novom Sadu, Beogradu i Nišu, a vrednost čitavog projekta, koji će se finansirati iz sopstvenih sredstava, je oko 40 miliona evra, naveo je Ćirić.

On je rekao da će izgradnja centara početi do kraja godine, a planirano je da se ceo projekat završi u narednih 18 meseci, što će u krajnjoj liniji doprineti podizanju ukupnog kvaliteta usluga do evropskog i svetskog nivoa uz uvođenje novih poslova kao što je transportna logistika i hibridna pošta.

''Najpre ćemo početi sa realizacijom građevinskog dela, a paralaleno ćemo raditi na nabavci opreme koja je neophodna za automatizaciju procesa prerade pošiljki'', ukazao je Ćirić.

Prema njegovim rečima, veliki deo priprema je odrađen kroz primenu poštanskog adresnog koda koji sve pošiljke obeležava bar kodom, što omogućava njihovo automatsko očitavanje i usmeravanje, a korisnicima uvid u trenutni status pošiljke.

Ćirić je istakao da je poštanski adresni kod omogućio, takođe, da se, u oko 80 odsto slučajeva, pošiljke isporučuju u roku od jednog dana, od trenutka kad su ubačene u sanduče ili predate na šalter pošte.

''Pre desetak dana dobili smo pismo predsednika Svetskog poštanskog saveza Eduarda Dajana, koji nas je obavestio da je adresni kod jedan od najuspešnijih projekata, a predstavljen je i na sajtu Saveza, uz konstataciju da Pošta Srbije doprinosi kavalitetu poštanskog saobraćaja ne samo u Srbiji, nego i u Evropi i svetu'', naglasio je Ćirić.

On je podsetio da o uspešnom poslovanju ovog preduzeća svedoči i činjenica da je 2009. godina završena sa 3,8 milijardi dinara dobiti, dok će, prema njegovim očekivanjima, ova godina biti završena sa zaradom od četiri milijarde dinara.

Ćirić je dodao da građani Srbije nemaju dovoljno informacija o svim uslugama koje Pošta Srbije u ovom trenutku može da im pruži.

''Težimo da podstičemo razvoj elektronske uprave i u tom smislu integrišemo naše usluge, od novčanog preko standardnog poslovanja i pismonosnih usluga'', rekao je Ćirić i podsetio da se u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, Ministarstvom unutršnjih poslova, Poreskom upravom, Agencijom za privredne register i Geodetskim zavodom radi na integraciji različitih procesa koji će građanima Srbije olakšati pristup različitim dokumentima.

''Iako mnogi Poštu vide kao monopolistu na tržištu, usvajanjem novog zakona o poštanskim uslugama to tržište se liberalizovalo i u ovom trentuku imamo 17 konkurenata koji se bave ovom vrstom delatnosti'', istakao je Ćirić i ocenio da je to dobro kako za Poštu, tako i za korisnike.

Prema njegovim rečima, prisutnost najvećih svetskih operatera na ovom tržištu doprineće efikasnosti i srpske pošte, a sa stvaranjem Agencije za poštanske usluge biće jasno definisana pravila igre i insistiraće se na strogom poštovanju zakona kako bi se obezbedio jednak kvalitet usluga na teritoriji cele Srbije.

Povodom 9. oktobra Svetskog dana pošta, Ćirić je rekao da je zadatak Pošta Srbije da ostvaruje misiju Svetskog poštanskog saveza, u čijem osnivanju je učesvovala i Kneževina Srbija pre 136. godina, a to je da se podigne kvalitet usluge kako bi bio jednak uslugama u 191 zemlji članici tog saveza.

"Naš je zadataka da svakim danom podižemo kvalitet usluga, a rezultati koje postižemo u pogledu kvaliteta i finansijskog poslovanja pokazuju da Pošta Srbije iz godine u godinu radi sve bolje", zaključio je Ćirić.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image