Nemačka industrijska i privredna komora (DIHK) upozorila je na moguće obustave proizvodnje i nestašice zbog sukoba u Crvenom moru. Najveći delovi evropsko-azijskog saobraćaja prolaze kroz Crveno more i Suecki kanal, tako da važni delovi i sirovine za nemačku industriju trenutno ne pristižu na vreme, rekao je predstavnik DIHK-a Folker Trajer.
On je rekao da bi se duži rokovi isporuke i rast troškova prevoza i osiguranja uskoro mogli odraziti na povećanje konačnih cena. "Prva skladišta su već prazna i primetan je uticaj na proizvodne procese", rekao je Trejer. Ranije je proizvođač automobila Tesla saopštio da je u njihovoj fabrici u Gruenhajdu kod Berlina došlo do obustave proizvodnje zbog kašnjenja delova sa Dalekog istoka.
Saobraćaj kroz Crveno more opao je za 70 odsto
Prema informacijama ekonomskog instituta "IfV", kargo saobraćaj kroz Crveno more opao je za 70 odsto, a najveća nemačka brodarska kompanija Hapag-Lojd govori o mesečnim gubicima u "visokom dvocifrenom milionskom iznosu". Istovremeno, predstavnik Trgovinskog udruženja Nemačke Štefan Gent naglašava da, uprkos smanjenom prometu sa Dalekog istoka, potrošači ne moraju da strahuju od nestašice u maloprodaji. "Maloprodajni lanci su se odavno preorijentisali na više lanaca snabdevanja tako da snabdevanje ne zavisi samo od jednog izvora", rekao je Genth.
Prazne police u samouslužnim radnjama u nekim nemačkim regionima ove nedelje prvenstveno su posledica blokada nemačkih auto-puteva zbog protesta poljoprivrednika.
BONUS VIDEO:
(MONDO/N.D.)
Nekada je bila deo SFRJ, a sada je obećana zemlja za Srbe! Plata ide preko 1.500 evra, ovo su troškovi života
Partizan dominirao u Podgorici, ostao perfektan u ABA ligI! Sa pola gasa do 20 razlike, Karlik Džouns blistao
Ruskinja Aljona slavi 2 godine života u Srbiji: Objasnila zašto se Rusi ne druže sa Srbima, a sada poručila ovo
Srbija preorala teren i pobedila Švajcarsku u Leskovcu! Veliki trijumf "orlova", ovakve smo ih dugo čekali
Crvena zvezda pregazila Igokeu u Areni: 23 razlike, pojavio se Majk Daum