Nemačka industrijska i privredna komora (DIHK) upozorila je na moguće obustave proizvodnje i nestašice zbog sukoba u Crvenom moru. Najveći delovi evropsko-azijskog saobraćaja prolaze kroz Crveno more i Suecki kanal, tako da važni delovi i sirovine za nemačku industriju trenutno ne pristižu na vreme, rekao je predstavnik DIHK-a Folker Trajer.

On je rekao da bi se duži rokovi isporuke i rast troškova prevoza i osiguranja uskoro mogli odraziti na povećanje konačnih cena. "Prva skladišta su već prazna i primetan je uticaj na proizvodne procese", rekao je Trejer. Ranije je proizvođač automobila Tesla saopštio da je u njihovoj fabrici u Gruenhajdu kod Berlina došlo do obustave proizvodnje zbog kašnjenja delova sa Dalekog istoka.

Saobraćaj kroz Crveno more opao je za 70 odsto

Prema informacijama ekonomskog instituta "IfV", kargo saobraćaj kroz Crveno more opao je za 70 odsto, a najveća nemačka brodarska kompanija Hapag-Lojd govori o mesečnim gubicima u "visokom dvocifrenom milionskom iznosu". Istovremeno, predstavnik Trgovinskog udruženja Nemačke Štefan Gent naglašava da, uprkos smanjenom prometu sa Dalekog istoka, potrošači ne moraju da strahuju od nestašice u maloprodaji. "Maloprodajni lanci su se odavno preorijentisali na više lanaca snabdevanja tako da snabdevanje ne zavisi samo od jednog izvora", rekao je Genth.

Prazne police u samouslužnim radnjama u nekim nemačkim regionima ove nedelje prvenstveno su posledica blokada nemačkih auto-puteva zbog protesta poljoprivrednika.

BONUS VIDEO:

Kurir televizija "NEMAČKA IZBACUJE PREKO MILION MIGRANATA IZ DRŽAVE ZBOG UČESTVOVANJA U PROTESTU?!" Aćimović tvrdi: Izgubili su STABILNOST

 (MONDO/N.D.)