• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

VELIKA PROMENA U NOVIM AUTOMOBILIMA! Stiže ovog leta, svako vozilo dobija CRNU KUTIJU

Autor Aleksandar Blagić

Svi novi automobili koji se prodaju u Evropskoj uniji će od leta 2024. godine morati da imaju "crne kutije".

 Automobili u Evropskoj uniji dobijaju crnu kutiju za slučaj nesreće Izvor: MONDO/Dušan Volaš

Iako se kutije nazivaju "crnim", one su narandžaste boje. Namerno su u toj boji da bi bile lakše povređene u slučaju nesreće. Uređaji će morati da budu deo svih novoregistrovanih automobila u Evropskoj uniji i to u standardnoj opremi.

Reč je o uređaju pod nazivom Event Data Recorder (EDR), koji će biti obavezan za sve putničke automobile koji spadaju u M1 klasu, a u kojim se nalazi do osam putničkih sedišta, osim sedišta vozača. Takođe, komercijalna vozila iz N1 klase, uključujući pikap vozila i kombije čija masa ne prelazi 3.500 kilograma, takođe će biti opremljena EDR-om.

Saobraćajne nesreće imaju i finansijske posledice za ljude koji učestvuju u njima, a EDR će pomoći policiji da ustanovi tačno šta se dogodilo nakon što se analiziraju podaci EDR-a. Uređaj će beležiti određene parametre u kratkom vremenskom periodu, pet sekundi pre i 0,3 sekunde posle udara. Prema dokumentaciji Evropske komisije, EDR beleži i čuva podatke o brzini, kočenju, poziciji i naginjanju automobila na putu, kao i kako reaguju bezbednosni sistemi.

Pored toga, analizira da li je aktiviran sistem za hitni poziv. Poznato je da je eCall sistem postao obavezan u EU od aprila 2018. godine. EDR mora da čuva informacije “s visokim stepenom preciznosti”. Takođe, čuva informacije koje se odnose na marku i model vozila, kao i na opremu. Ovaj sistem se ugrađuje u jedinicu za kontrolu vazdušnih jastuka i ne može se isključiti.

Automatski se aktivira kada se aktiviraju zatezači sigurnosnih pojaseva i vazdušni jastuci. Pored toga, počinje da snima kada aktivna hauba vozila iskoči ili kada dođe do promene brzine u bočnom ili uzdužnom smeru za više od osam kilometara na čas unutar 0,15 sekundi. Svi podaci koje čuva EDR pripadaju vlasniku vozila.

Uređaj funkcioniše na principu zatvorene petlje, a podaci se prikupljaju anonimno kako ne bi podlegali manipulaciji ako padnu u pogrešne ruke. Podaci EDR-a su dostupni samo nadležnim organima i služe kao pomoć pri rekonstrukciji nesreće. Informacije se mogu dobiti putem OBD interfejsa, ali ako je port uništen u nesreći, dostupne su i direktno putem “crne kutije”.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

02:09
SRPSKI AUTOMOBILISTA DVA PUTA PRVAK EVROPE! Pokazao svoju zver: Ovo je sam vrhunac tehnologije, MOŽE BITI BRŽE I OD FORMULE?!
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(Kamatica/MONDO/A.B.)

Pročitajte i ovo

Komentari 10

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mrcela

Kada su uspeli da nas ubede da u toku dana trebamo drzati upaljena svetala (a, to je van svake pameti i razuma) sve drugo ce proci. Cuti i prihvataj, budi poslusni degenerik.

Kovav

Izmišlja se topla voda

Loki

Mnogo bolje bi bilo da se uvedu obavezne "dash" kamere al onda ne bi moglo da se mulja kao sa ovim kutijama. Ne bi mogao advokat onda da izvuce tatinog sina kad prodje na crveno i zgazi pesaka

special image