Iako se kutije nazivaju "crnim", one su narandžaste boje. Namerno su u toj boji da bi bile lakše povređene u slučaju nesreće. Uređaji će morati da budu deo svih novoregistrovanih automobila u Evropskoj uniji i to u standardnoj opremi.
Reč je o uređaju pod nazivom Event Data Recorder (EDR), koji će biti obavezan za sve putničke automobile koji spadaju u M1 klasu, a u kojim se nalazi do osam putničkih sedišta, osim sedišta vozača. Takođe, komercijalna vozila iz N1 klase, uključujući pikap vozila i kombije čija masa ne prelazi 3.500 kilograma, takođe će biti opremljena EDR-om.
Saobraćajne nesreće imaju i finansijske posledice za ljude koji učestvuju u njima, a EDR će pomoći policiji da ustanovi tačno šta se dogodilo nakon što se analiziraju podaci EDR-a. Uređaj će beležiti određene parametre u kratkom vremenskom periodu, pet sekundi pre i 0,3 sekunde posle udara. Prema dokumentaciji Evropske komisije, EDR beleži i čuva podatke o brzini, kočenju, poziciji i naginjanju automobila na putu, kao i kako reaguju bezbednosni sistemi.
Pored toga, analizira da li je aktiviran sistem za hitni poziv. Poznato je da je eCall sistem postao obavezan u EU od aprila 2018. godine. EDR mora da čuva informacije “s visokim stepenom preciznosti”. Takođe, čuva informacije koje se odnose na marku i model vozila, kao i na opremu. Ovaj sistem se ugrađuje u jedinicu za kontrolu vazdušnih jastuka i ne može se isključiti.
Automatski se aktivira kada se aktiviraju zatezači sigurnosnih pojaseva i vazdušni jastuci. Pored toga, počinje da snima kada aktivna hauba vozila iskoči ili kada dođe do promene brzine u bočnom ili uzdužnom smeru za više od osam kilometara na čas unutar 0,15 sekundi. Svi podaci koje čuva EDR pripadaju vlasniku vozila.
Uređaj funkcioniše na principu zatvorene petlje, a podaci se prikupljaju anonimno kako ne bi podlegali manipulaciji ako padnu u pogrešne ruke. Podaci EDR-a su dostupni samo nadležnim organima i služe kao pomoć pri rekonstrukciji nesreće. Informacije se mogu dobiti putem OBD interfejsa, ali ako je port uništen u nesreći, dostupne su i direktno putem “crne kutije”.
BONUS VIDEO:
(Kamatica/MONDO/A.B.)
"Partizan ide na Fajnal-for, Evroliga je prava košarka": Igrao sa Lebronom, a u Evropi pokazuje kakav je majstor
"Navijači nas već vide na fajnal-foru": Marinković zna da su igrači gladni, ali je oprezan
Italijani, pa ipak Zvezda dolazi - zar samo toliko pažnje? U fokusu im Vlahović i Zlatanova svađa...
Mondo ukrštenica za 11. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
"Nema vremena ni da se pati, ni da se previše raduje": Željko otkrio ko neće igrati za Partizan u Berlinu