
Iako je ovo nešto manji minus od gubitka iz 2009, koji je iznosio 23,5 miliona evra, značajan napredak očigledno nije napravljen ni u ovoj godini, piše "Blic". Ipak, srpska kompanija nije izuzetak među regionalnim avioprevoznicima.
Avio-prevoznici iz regiona uglavnom muku muče s padom prometa i velikim finansijskim gubicima usled posledica krize. Međutim, uspevaju nekako da kupe ili iznajme nove letelice i na taj način obnove flotu, što je, kažu stručnjaci, za ovaj posao i najvažnije. E, tu se Jat izdvaja.
U „Jat ervejzu” nemaju precizan odgovor kakav će biti njihov ovogodišnji finansijski bilans, a kao obrazloženje za negativne rezulatate često navode saobraćanje s manjim brojem aviona od postojećih, što dovodi i do manjka putnika. Kako saznajemo, „Jat” će na kraju godine prevesti i manje putnika nego što je planom zacrtano – umesto 1,5 miliona ta cifra će biti od milion do milion i sto hiljada.
"Usvojili smo moderan način poslovanja i svođenja bilansa, što znači da se oni rade na mesečnom, a ne na godišnjem ili šestomesečnom nivou. Na ovaj način moguć je bolji pregled situacije, a mesečni bilansi omogućavaju brzo, pravovremeno i precizno reagovanje na zbivanja na tržištu. Zbirno, prvih šest meseci ove godine pokazuju rezultat koji je na nivou onoga koji je ostvaren u istom periodu 2009", kažu u „Jatu”.
Pored operativnih, kompanija ima i finasijske gubitke, koji su posledica ranijih neracionalnih kreditnih zaduživanja.
"Sa praksom takvog zaduživanja je prekinuto odmah sredinom prošle godine, a 'Jat ervejz' će nadalje uzimati isključivo investicione kredite, kojima će se finansirati razvoj kompanije u cilju povećanja prihoda, a neće se zaduživati da bi isplatio plate. Danas je finansijsko stanje u kompaniji stabilno, a sve novonastale obaveze redovno servisiramo- objašnjavaju u nacionalnom avio-prevozniku", kažu u ovoj državnoj firmi.
Ono što kompaniju ove zime, bar po najavama, čeka jeste zakup dva Erbasova aviona nove generacije, na šta će biti utrošena dva miliona evra. Novac za taj zakup biće obezbeđen iz kredita od 51,5 miliona evra koji je srpska avio-kompanija dobila od „Sosijete ženeral“ i „Unikredit banke“. Dragan Divić, predsednik sindikata pilota „Jat ervejza”, ističe da Vlada ne dotira kompaniju ni jednim dinarom.
"Problem je što mi imamo stare avione koji traže više ulaganja, a mi sve moramo da platimo iz tekućeg poslovanja. Kao i za sve kompanije, oktobar i novembar mesec su periodi mrtve sezone, pa imamo manjak putnika. Kod svih je tako. Ipak, kompanije iz regiona uspevaju da kupe i nove letelice. 'BiH erlajnz' je kupio novi avion, 'Montenegro' je naručio dva nova viona, slovenačka 'Adrija' ima nove avione. Da nemaju novca, ne bi ih kupovali", objašnjava Divić za "Blic".
(MONDO)
Avio-prevoznici iz regiona uglavnom muku muče s padom prometa i velikim finansijskim gubicima usled posledica krize. Međutim, uspevaju nekako da kupe ili iznajme nove letelice i na taj način obnove flotu, što je, kažu stručnjaci, za ovaj posao i najvažnije. E, tu se Jat izdvaja.
U „Jat ervejzu” nemaju precizan odgovor kakav će biti njihov ovogodišnji finansijski bilans, a kao obrazloženje za negativne rezulatate često navode saobraćanje s manjim brojem aviona od postojećih, što dovodi i do manjka putnika. Kako saznajemo, „Jat” će na kraju godine prevesti i manje putnika nego što je planom zacrtano – umesto 1,5 miliona ta cifra će biti od milion do milion i sto hiljada.
"Usvojili smo moderan način poslovanja i svođenja bilansa, što znači da se oni rade na mesečnom, a ne na godišnjem ili šestomesečnom nivou. Na ovaj način moguć je bolji pregled situacije, a mesečni bilansi omogućavaju brzo, pravovremeno i precizno reagovanje na zbivanja na tržištu. Zbirno, prvih šest meseci ove godine pokazuju rezultat koji je na nivou onoga koji je ostvaren u istom periodu 2009", kažu u „Jatu”.
Pored operativnih, kompanija ima i finasijske gubitke, koji su posledica ranijih neracionalnih kreditnih zaduživanja.
"Sa praksom takvog zaduživanja je prekinuto odmah sredinom prošle godine, a 'Jat ervejz' će nadalje uzimati isključivo investicione kredite, kojima će se finansirati razvoj kompanije u cilju povećanja prihoda, a neće se zaduživati da bi isplatio plate. Danas je finansijsko stanje u kompaniji stabilno, a sve novonastale obaveze redovno servisiramo- objašnjavaju u nacionalnom avio-prevozniku", kažu u ovoj državnoj firmi.
Ono što kompaniju ove zime, bar po najavama, čeka jeste zakup dva Erbasova aviona nove generacije, na šta će biti utrošena dva miliona evra. Novac za taj zakup biće obezbeđen iz kredita od 51,5 miliona evra koji je srpska avio-kompanija dobila od „Sosijete ženeral“ i „Unikredit banke“. Dragan Divić, predsednik sindikata pilota „Jat ervejza”, ističe da Vlada ne dotira kompaniju ni jednim dinarom.
"Problem je što mi imamo stare avione koji traže više ulaganja, a mi sve moramo da platimo iz tekućeg poslovanja. Kao i za sve kompanije, oktobar i novembar mesec su periodi mrtve sezone, pa imamo manjak putnika. Kod svih je tako. Ipak, kompanije iz regiona uspevaju da kupe i nove letelice. 'BiH erlajnz' je kupio novi avion, 'Montenegro' je naručio dva nova viona, slovenačka 'Adrija' ima nove avione. Da nemaju novca, ne bi ih kupovali", objašnjava Divić za "Blic".
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.