• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

PROFIT NIJE OD PRODAJE KARATA! Avio-kompanije na jednoj stvari zarade milijarde: Amerikanci se setili, ostali prihvatili

Autor Ivana Vlajković

Avio-kompanije trećinu prihoda ostvaruju na prtljagu.

 Aviokompanije trećinu prihoda ostvaruju na prtljagu Izvor: MONDO/Nemanja Stanojčić

Prihodi koje međunarodne avio-kompanije ostvaruju od naknada za prtljag povećaće se na čak 33,3 milijarde dolara u 2023. i činiće skoro trećinu ukupnog prihoda od 117,9 milijardi dolara, procenjuju konsultantska kompanija "IdeWorksCompany te Cartrawler", vodeći globalni provajder usluga mobilnosti.

Prihod od prtljaga je značajan izvor prihoda za avio-operatere širom sveta, a uglavnom se sastoji od tri vrste naknada - za prijavljeni prtljag, za teži prtljag i za veće komade ručnog prtljaga, koje naplaćuju i neke kompanije. Kada su u pitanju avio-prevoznici u Evropi i Severnoj i Latinskoj Americi, naplata prvog komada prijavljenog prtljaga je uobičajen izvor prihoda za kompanije, a iz analiza koje su ove kompanije napravile vidljivo je da prevoznici iz Azije uglavnom još uvek uključuju prtljag u njihovim osnovnim tarifama. Isto važi i za poznatog bliskoistočnog prevoznika "Emirates", a u Evropi se prtljag naplaćuje po ceni koja zavisi od vrste kupljene karte.

Kako prenosi "TravelDailyNews", masovno prikupljanje prijavljenog prtljaga počelo je negde 2007. i 2008. godine, kada su avio-kompanije pokušale da nadoknade visoke troškove izazvane povećanjem cena goriva. Začetnici ovog trenda su bile američke avio-kompanije, ali su ih brzo usvojile avio-kompanije širom sveta.

Iako su naknade za prtljag dugo bile glavni i najjači pojedinačni izvor prihoda za avio-kompanije, ovo je počelo da se menja tokom pandemije, kada su operateri počeli drastično da povećavaju naknade za uslugu izbora sedišta, a konsultanti procenjuju da su prihodi od ovih naknada takođe porasli na neke 30 milijardi dolara.

Naravno, naplata čekiranog prtljaga dovela je do novog trenda i izazova za avio-kompanije - putnici su, u želji da izbegnu dodatna plaćanja, počeli da povećavaju količinu prtljaga koji žele da unesu u avion kao ručni prtljag, zbog čega su kompanije počele drastično da ograničiti dozvoljenu težinu ručnog prtljaga, piše jutarnji.hr.

BONUS VIDEO: 

Pogledajte

00:16
Posle drugog pokušaja, avion iz Istanbula za Pariz, uspešno je sleteo na aerodrom Nikola Tesla
Izvor: Instagram/192_rs
Izvor: Instagram/192_rs

(MONDO/I.V.)

Možda će vas zanimati

Komentari 6

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Ja

Ali i to su karte?

Las

Začetnici ideje naplate čaše vode u avionu su/će takođe biti američke glave. Money, money, grow, grow, ...začetnici ideje da nas sve u nezajašljivosti proguta naša lepa planeta Zemlja su isto Amerikanci.

Саша

Профит је у хемији, истресеш је на главу негужним људима и легну паре. Наплата за све ће доћи касније.

special image