• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Biznis po šnitu Koka Kole i Meka

Neke od najuspešnijih američkih kompanija duguju uspeh franšizama, rečeno na Prvom sajmu franšizinga u Beogradu.

Premijer Srbije Mirko Cvetković izjavio je danas da je franšizing dobra šansa za Srbiju, u trenutku kada izlazi iz ekonomske krize i kada je potrebno što više radnih mesta i preduzetnika.

Otvarajući Prvi međunarodni sajam franšizinga, Cvetković je istakao da ta vrsta preduzetništva nije nepoznata u Srbiji, jer se praktikuje već godinama, ali ni približno nisu iskorišćene sve njene mogućnosti.



On je ukazao da franšizing predstavlja preduzetništvo sa smanjenim rizikom, pošto onaj ko preuzme franšizu ne mora da ulaže u brend, a najčešće ni u tehnologiju proizvodnje.

Prema njegovim rečima franšizing je prilika za mala i srednja preduzeća, koja su sama po sebi slaba, da odmah dobiju tržišnu poziciju.



Ambasadorka SAD u Srbiji Meri Vorlik naglasila je da franšizing pruža poslovne mogućnosti u Americi više od 150 godina i da neki od najpoznatijih američkih prozivoda, kao što su "Koka kola", "Mek donalds" i neki automobilski brendovi duguju uspeh upravo modelu franšize.

Ona je navela da u SAD ima više od 900.000 franšiza, i da te kompanije stvaraju više od 880 milijardi dolara direktnih ekonomskih ulaganja i čine 4,4 odsto privatnog sektora.

Vorlik je dodala i da te kompanije zapošljavaju 11 miliona ljudi, odnosno čine osam odsto ukupnog zapošljavanja u američkom privatnom sektoru.

Ministar trgovine Slobodan Milosavljević istakao je da su usluge posebno pogodne za poslovanje kroz franšizu, pogotovo one u kojima Srbija zaostaje za drugim zemljama, kao što su ugostiteljstvo, turizam i trgovina.

Tim putem, dodao je on, može da se obezbedi prisustvo velikih igrača na tržištu Srbije, koji mogu da pomognu i poslovanju malih i srednjih preduzeća.

Milosavljević je dodao da u Srbiji ima više od 100.000 maloprodaja koje mogu da prežive vezujući se za velike kompanije putem franšize, što istovremeno može da obezbedi ravnomerniju razvijenost Srbije i da zadrži ljude u mestima u kojima žive.

Predsednik Privredne komore Srbije (PKS) Miloš Bugarin ukazao je da centar za franšizing te komore u poslednje tri godine radi na tome da podigne svest u Srbiji o značaju franšiznog poslovanja.

U 16 regionalnih centara, predočio je on, održano je više radionica da bi se objasnilo nezaposlenima i preduzetnicima kakve koristi mogu da imaju od takvog vida poslovanja.

Bugarin je ukazao da je ekonomska kriza pokazala da su
najmanje štete pretrpela franšizna preduzeća.

U Srbiji, za sada, ima oko 50 franšiza od kojih je 80 odsto inostranih. U Evropi franšizne kompanije ostvare godišnji obrt od 80 milijardi evra.

Prvi međunarodni sajam franšizinga, koji se održava danas i sutra u Beogradu, organizovala je Privredna komora Srbije uz podršku Srpskog udruženja za razvoj franšizinga i Trgovinskog odeljenja ambasade SAD.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image