• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OGLASI PUNI PONUDA, A VOZAČA NI NA VIDIKU! Nudi se plata od 3.500€, dolaze iz Indije da voze autobuse u Srbiji

Autor Jana Desovski

Srbiji nedostaje 35.000 ljudi za volanom autobusa i kamiona.

 vozac gsp javni prevoz Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Oglasi puni ponuda, ali vozača i dalje nedovoljno. Nedostaje nam gotovo 35.000 ljudi za volanom autobusa i kamiona, a čak ni plata od 3.500 evra nije dovoljna da se jave za posao. Zbog toga je Srbija primorana da uvozi radnu snagu, a direktor poslovnog udruženja Drumskog saobraćaja Srbijatransport Beograd poručuje da su oni naša budućnost.

Goran Aleksić, saobraćajni inženjer i generalni direktor poslovnog udruženja Drumskog saobraćaja Srbijatransport Beograd, kaže za RTS da su podaci o manjku od 20.000 vozača koji se najčešće spominje iz 2019. godine, a da je od tada situacija dodatno pogoršana. 

"Od tada je značajno smanjen priliv novih vozača, tako da je van srednjih škola došlo, kroz stručnu profesionalnu kompetenciju, negde oko novih hiljadu vozača, a trebalo je oko 15.000, 16.000", rekao je Aleksić.

Taj manjak vozača se nadoknađuje radnicima koji dolaze, recimo , iz Indije. "Prevoznici vide da je jedini način da se to prevaziđe dovođenje radne snage sa strane, tako da smo i mi na našem sajtu preporučili određene respektabilne agencije koje bi mogle da dovedu radnike kako bi održali delatnost drumskog transporta", naveo je Aleksić.

Vozači koji dolaze iz inostranstva mogu da rade samo u unutrašnjem transportu. Aleksić je zadovoljan njima i ističe da su oni naša budućnost.

"Teško da ćemo mi iz domaćih resursa njih zameniti. Znači, njihova obuka u narednom periodu je jedan od važnih segmenata", rekao je Aleksić. Trideset odsto licenciranih vozača starije od 55 godina Objašnjava da imamo 170.000 licenciranih vozača, a od njih više od 50.000 starije od 55 godina, a oko 15.000 je mlađih od 30 godina.

"Tek u narednom periodu se priprema još veći jaz i problem nedostatka jednog važnog resursa za obavljanje delatnosti transporta", rekao je Aleksić.

Manjak vozača zbog demografske situacije i povećane tražnje

Jedan od razloga za mali broj novih vozača je demografska situacija u Srbiji, usled čeka je i manje onih koji se školuju za to zanimanje, a, s druge strane, došlo je do većeg obima rasta privrede i većih zahteva za prevozom.

"Od 2015. godine do danas u međunarodnom prevozu je poraslo za preko 56 odsto domaćih deklaracija koje su i izvozno-uvozne, a kada je tranzit u pitanju, poraslo je za preko 86 odsto“, ukazao je Aleksić.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

04:25
VOZAČI OPREZ! POJAČANA KONTROLA SAOBRAĆAJNE POLICIJE Stević otkrio DATUME uoči praznika: U prethodne 4 godine stradalo 58 ljudi
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

 (RTS/MONDO/J.D.)

Možda će vas zanimati

Komentari 26

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

MarkoNS

Burazer vozi kamion, 2200 evra mesecno. Voznja autobusa je odgovrniji posao, a samim tim i plata treba da bude veca.

Markat

Daj 3500 i vozim odmah!!!

Machiaveli💯

@Markat pa gde ces bre, eeeeejjj

special image