• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

"PLATILI SMO SVE, A ONI SE NISU POJAVILI"! Porodica iz Beograda kupila garnituru, iz salona dobili sraman odgovor

Autor Aleksandra Virijević

Građani u poslednje vreme nailaze na sve veću neodgovornost salona za nameštaj i probijanje rokova što se tiče dostave.

 Prodavnica nameštaja sa sofama Izvor: MAD_Production/Shutterstock

Useljenje u stan može da se oduži, a da majstori, angažovani na renoviranju ili adaptaciji, nisu nimalo krivi za to, najbolje znaju potrošači prilikom kupovine nameštaja. Sve je više primedaba građana na neažurnost i neodgovornost salona, jer probijaju dogovorene rokove dostave. Još veća muka od toga je što se neretko događa da kupljeni komadi stignu sa greškom, pa to dodatno produžava čekanje. Savet znalaca iz oblasti zaštite prava potrošača je da reklamacije trgovcima upute pisanim putem. Ako to ne pomogne, sektor tržišne inspekcije pri Ministarstvu unutrašnje i spoljne trgovine sledeća je adresa.

Milena S. iz Beograda nedavno je imala neprijatno iskustvo sa dostavljačima jednog od renomiranih salona nameštaja, u kome je kupila ugaonu garnituru. Kako je objasnila, obradovala se kada su joj javili da će joj stići pre isteka ugovorenih 50 dana za isporuku, ali nije očekivala ono što će uslediti.

"Kada smo se odlučili za kupovinu i dogovorili materijal i boju, zaista su nam rekli da ćemo na isporuku čekati 50 dana. Bili smo spremni na to, mada nam je jasno bilo da se samo ograđuju, da se ne bi dogodilo kašnjenje. Platili smo pun iznos garniture, dostavu i montažu. Dakle, račun je bio čist, samo da je dočekamo", priča Milena.  

Problem je nastao kada se radnici salona nisu pojavili na adresi tog dana kada su se najavili. Imajući na umu da je dogovor bio da dođu radnog dana, suprug i Milena su se organizovali tako da neko bude u stanu i sačeka dostavu.

"Bar da su nam se javili i izvinili za gubljenje vremena, sve bi bilo u redu. Tek kada smo sledećeg dana mi pozvali salon da pitamo šta se dogodilo, rekli su nam, uz silno žaljenje, da su imali tehničkih problema i zakazali nam novi termin. Ovoga puta rekli su i u koliko sati će doći. Shodno tome smo ponovo suprug i ja napravili plan ko će sa posla izaći da bude u stanu. Majstori su došli ranije, i još su se naljutili što su morali da nas sačekaju", prisetila se ona.

Spratovi podižu cenu

Saloni nameštaja, prilikom dostavljanja, naplaćuju i određeni iznos po spratu, ukoliko zgrada nema lift. Naplatiće ga ponovo, ako se komad nameštaja vraća zbog greške proizvođača. Tako je Sofiji iz Beograda stigao krevet većih dimenzija nego što može da stane u sobu, iako je dostavila precizne mere. Uz dodatno čekanje, dobila je novi, ali je nošenje do 11. sprata morala ponovo da plati.

Ozbiljniji slučaj imala je porodica Mijailović. Platili su garnituru i dogovorili rok dostave od dva meseca. Kada je taj termin prošao, umesto poziva za dostavu, dočekala ih je informacija da nije stigao štof koji su želeli, i da će zbog toga još mesec dana morati da spavaju na podu.

"Nije nam predočeno da postoji ta mogućnost, inače ne bi taj salon bio naš prvi izbor. Pošto smo platili sve, nije nam se tragalo dalje, pa smo odlučili da ne odustanemo. Sad se kajem. Mi i dalje čekamo da nam stigne garnitura, pa da možemo kako dolikuje da proslavimo useljenje", rekao nam je Zoran Mijailović.

Na probijanje rokova i primedbe kada je reč o kupovini nameštaja, Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS) nedeljno stignu dva do tri upita. Kada je sezona popusta, taj je broj još veći. Prema rečima pravnog savetnika Marka Dragića, zakonski rok za isporuku nameštaja je 30 dana, osim ako se trgovci na porudžbenici ne ograde drugačije. Potrošač ima pravo da zahteva povraćaj novca u punom iznosu, ukoliko se rokovi probiju.

"Kupac može pisanim putem da se obrati trgovcu, kako bi reklamacija i primedba ostale u bazi podataka, ili nekoj od potrošačkih organizacija za savet i posredovanje u postupku. Krajnji korak je direktno obraćanje tržišnoj inspekciji, koja će pisati prekršajni nalog protiv trgovca. U interesu je da se plaćanje kazni izbegne, pa su potrošači tu u prednosti", kaže Dragić.

U slučaju da trgovac ima bilo koji problem sa rokom isporuke potrebno je da potrošača obavesti na vreme i da mu mogućnost da odustane od isporuke uz mogućnost pune refundacije ili eventualno promene porudžbine ili artikla, ali uz izričitu saglasnost potrošača. Takođe je potrebno potrošaču nadoknaditi štetu, jer je novac određeno vreme bio zarobljen kod samog trgovca, a potrošač nije mogao njime da raspolaže.

BONUS VIDEO:

Pogledajte

01:48
RASIPANJE POLITIČARA: Troše pare građana na skupe fotelje, stilski nameštaj, računare i slike
Izvor: Kurir televizija
Izvor: Kurir televizija

(Novosti/Mondo/A.V.)

Možda će vas zanimati

Komentari 42

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

drago

Manji saloni uzmu od renomiranih proizvodjaca garniture, fotelje kao uzorke a posle urade kopije kod tapertara i to prodaju.

miki

Vecina salona koja se bavi preprodajom namestaja a oni ih ne prave ,pisu obicne blanko racune, kao dao si kaparu a ostlo kad dovezemo. Posle i ne kucaju kad ti donesu namestaj kuci.

ceda

U Pozarevcu kad hoces da presvuces garnituru ne postoji nikakva garancija niti reklamacija ako tapetar upropasti garnituru, jer niko nema prijavljenu radnju, svi rade na crno, niko ih ne kontrolise. Jos te ucenjuju da kod njih kupis materijal a on kineski ne traje nista. Inspekcija ih uopste ne kaznjava, radi ko sta hoce.

special image