Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić ocenio je danas da je Zakon o zaštiti potrošača, eksplicitnim definisanjem "nasrtljivog poslovanja", u pravni poredak Srbije uneo dodatne instrumente zaštite privatnosti, odnosno podataka o ličnosti.

Poverenik je pozvao pravna lica i preduzetnike da poštuju privatnost građana i da imaju u vidu da su za "nasrtljivo poslovanje" zakonom predviđene relativno oštre novčane kazne.

On je pozvao građane da se svojim pravima koriste i u slučaju povrede traže zaštitu i odgovornost prekršilaca.

Šabić je podsetio da se je Zakonom o zaštiti potrošača izričito predviđeno da se "nastrljivim poslovanjem" smatra poseta potrošaču u njegovom stambenom prostoru, bez njegove prethodne saglasnosti, kao i višestruko obraćanje potrošaču protivno njegovoj volji telefonom, faksom, elektronskom poštom ili drugim sredstvom komuniciranja na daljinu.

Prema njegovim rečima, i jedno i drugo je dopušteno samo ako je u funkciji realizacije već postojećeg ugovora.

Za navedene oblike "nastrljivog poslovanja" predviđene su i ozbiljne novčane kazne koje za pravno lice iznose od 300.000 dinara do dva miliona, a za preduzetnika od 50.000 do 500.000 dinara, navodi se u saopštenju Poverenika.

Uz to, za prekršaje može biti kažnjeno i fizičko, odgovorno lice u pravnom licu kaznom od 50.000 do 150.000 dinara.

(FoNet)