Slušaj vest

Temu je gigantska kineska platforma i aplikacija za šoping, a slogan im je "Kupuj kao milijarder“. Za mesec dana aplikacija je instalirana 50 miliona puta, a ovih dana je tema broj jedan za kupovinu u Srbiji. Tu prodavci navode svoj asortiman, ali Temu upravlja gotovo svim ostalim: postavljanjem cena, korisničkim uslugama, bavljenjem carinom i rukovanjem plaćanjima i vraćanjima. Temu je u vlasništvu kineske kompanije PDD Holdings i prvi put je lansiran u SAD krajem 2022. godine.

"Te aplikacije predstavljaju market place, kao neka vrsta pijaca, što znači da jedna firma napravi zajedničku platformu na kojoj svi prodavci mogu da istaknu svoju robu. Taj organizator obezbedi domen logistike, naplate, isporuke, korisničke službe, sve ono što je sitnim prodavcima nemoguće da sami organizuju. Tu ima mnogo prodavaca, ali pred klijentima nastupa jedan, jer se roba šalje iz njegovog magacina, zato što je on odgovoran za isporuke i odnose sa kupcem", kaže Dušan Uzelac sa portala "Kamatica".

Marketinški stručnjak, Ivan Bildi smatra da je za vrtoglavi uspeh Temu aplikacije zaslužna kombinacija atraktivnih cena velikog broja proizvoda i agresivne marketinške kampanje. "Oni posluju u marketinškim gubicima da bi zauzeli veliki deo tržišta. Vidimo svi koliko nam neprestano izlaze reklame za proizvode na ovoj aplikaciji. Oni razmišljaju dugoročno, spremni su sada da ulažu i budu u minusu, da bi posle desete, dvaneaeste kupovine jednog korisnika, oni bili pozitivni".

Povoljne aplikacije za kupovinu, nemaju, prema rečima Uzelca, ništa od prve transakcije

"Oni idu na to da to postane navika i da od te navike kontinuirano zarađuju",  Aplikacije, kao što je Temu, bi trebalo da brzo daju rezultate ovakve strategije, jer je poslovanje u dugoročnom minusu teško održivo.

"Isporuka će napraviti razliku da neće morati da se čeka mesec, mesec i po dana na naručene proizvode, ako to bude stizalo za 10 do 15 dana, to će kupcima mnogo značiti", kaže Bildi.

Postoji li rizik od prevare?

"Kupovina je pouzdana i nema mesta za probleme, velike kompanije vode račune o bezbednosnim aspektima, sistem za onlajn plaćanja je tako regulisan da je jako teško učiniti prevaru. Građani često misle da je lako ukrasti podatke sa kartice, što nije nemoguće, ali teško je pobeći sa učinjenim zločinom", zaključuje Uzelac.

(Mondo, I.L.)