Slušaj vest

Boja vozila može uticati na njegovu vrednost i do 5.000 dolara (4.500 evra), prema novom istraživanju iSeeCars.com. Ova studija je uporedila podatke o cenama za više od 1,3 miliona trogodišnjih polovnih automobila kako bi utvrdila uticaj boje na preprodajnu vrednost. Prosečan automobil izgubi 22,5 odsto svoje vrednosti nakon tri godine, ali žuti automobili izgube samo 13,5 odsto, što znači uštedu od preko 3.000 dolara (2.600 evra) u poređenju sa prosečnim vozilom.

Žuti, bež, narandžasti i zeleni automobili svi gube manje od 20 odsto svoje vrednosti. Zlatni, braon i crni automobili najviše gube na vrednosti, preko 10.000 dolara (8.900 evra) nakon tri godine.

"Žuti automobili i dalje predstavljaju najveću razliku između toga koliko ih se proizvodi i koliko ljudi želi jedan," rekao je glavni analitičar iSeeCars-a Karl Brauer. "Iako ne mnogo ljudi želi žuti automobil, očigledno je da ima više onih koji ga žele nego što ih postoji, zbog čega žuti automobili dobro prolaze na sekundarnom tržištu. Isto se može reći i za narandžaste i zelene, boje koje ne viđate često, ali su očigledno traženije nego što ih ima u ponudi."

Žuti automobili najbolje zadržavaju svoju vrednost, gubeći 60 odsto manje od prosečnog vozila. Studija je pokazala da prosečno vozilo izgubi 22,5 procenata (9.674 dolara) svoje vrednosti nakon 3 godine. Ali žuti automobili izgube samo 13,5 procenata (6.588 dolara). To znači da žuti automobil može uštedeti vlasnicima – ili koštati kupce – više od 3.000 dolara u poređenju sa prosekom na tržištu. Ostale boje koje iznad proseka zadržavaju svoju vrednost uključuju bež, narandžastu, zelenu, crvenu, belu i plavu.

Crna i srebrna na nezavidnoj poziciji

Žuta boja je takođe predvodila iSeeCars-ovu studiju o deprecijaciji boje automobila za 2022. godinu. Narandžasta boja je prošle godine zauzela drugo mesto, ali je pala na treću poziciju u 2023. godini, preteknuta od strane bež boje, koja se popela sa 9. mesta zahvaljujući svom dobrom učinku u segmentu kamioneta.

"Kupci koji traže boje koje su popularnije, a ipak dobro zadržavaju vrednost, trebali bi razmisliti o crvenoj i beloj," rekao je Brauer. "Ove boje nisu toliko ekstremne kao žuta ili narandžasta, što ih verovatno čini prihvatljivijim za prosečnog potrošača."

"Primetite kako dve od najpopularnijih boja, srebrna i crna, zauzimaju mesta pri dnu liste," rekao je Brauer. "Mnogi potrošači i prodavci verovatno smatraju ove boje 'sigurnom' u smislu široke prihvaćenosti, ali su previše uobičajene da bi pomogle automobilu da zadrži svoju vrednost."

Rangiranje boja i preprodajna vrednost se menjaju kada se razmatraju glavni tipovi vozila. iSeeCars je analizirao uticaj boje u šest glavnih kategorija vozila. "Zanimljivo je videti kako se rangiranje boja menja kroz segmente vozila, odražavajući promene u preferencijama na osnovu tipa vozila koje neko kupuje," istakao je Brauer. "Još zanimljivije je stalno nisko rangiranje navodno popularnih boja poput crne i srebrne".

BONUS VIDEO:

Kurir TV POLOVNJACI

 (Bizlife/MONDO/J.D.)