Slušaj vest

Jedan od najvećih lanaca prodavnica podova u Americi zatvoriće polovinu svojih radnji, uprkos novom vlasniku koji ih je u poslednjem času spasao bankrota.

Već nekoliko dana traje priča o kompaniji "LL Flooring", koja je saopštila da će nakon tri decenije na tržištu proglasiti bankrot i zatvoriti sve svoje prodavnice širom Amerike. U poslednjem času, pojavio se novi kupac kompanije, i potpisan je ugovor sa  "F9 investments".

Američki mediji sada pišu da novi kupac, iako se pojavio kao spas u poslednji čas, ipak neće uspeti da spase više od 200 prodavnica, koje će morati da stave ključ u bravu.

prodavnica podova ll flooring
YouTube/LL Flooring 

"LL Flooring" širom Amerike ima oko 430 prodavnica, a više od polovine njih biće uskoro zauvek zatvoreno. Plan je da se u narednih 12 nedelja održe rasprodaje sa ogromnim popustima zbog zatvaranja, a da se potom radnjama stavi ključ u bravu.

Očekuje se da će čak i radnje koje će ostati otvorene, morati da imaju iste rasprodaje, jer novi vlasnik želi da kupcima ponudi novi, osveženi asortiman i cilj je da se stara roba rasproda.

"LL Flooring" je godinama bio među liderima u industriji podova, ali prethodnih godina, kako su Amerikanci počeli sve manje da renoviraju domove, suočio se sa slabom prodajom.

postavljanje poda
YouTube/LL Flooring 

Zanimljivo je da je novi vlasnik upravo čovek koji je osnovao ovu kompaniju. Tom Saliven je pre više od 30 godina pokrenuo biznis i nazvao ga "Lumber liquidators", pa je firma kasnije promenila ime u "LL Flooring".

Saliven je 2017. napustio kompaniju, a sada je ponovo kupuje i ima velike planove. Kada je pokretao biznis, radio je direktno sa proizvođačima drveta i "preskakao" posrednike, čime je mogao da ubrza svoj proces, smanji troškove i bude konkurentan sa cenama podova.

prodavnica podova ll flooring
YouTube/NotJustNinjas 

Kompanija je odlično poslovala, ali je 2015. godine istraživačka emisija "60 minutes" otkrila da jedan od laminata koje prodaju ima opasne i protivzakonite nivoe formaldehida. "LL Flooring" tada je prestao da prodaje taj proizvod i platio je 36 miliona dolara nagodbe oštećenim kupcima.

Njegov plan je da sada kompanija nastavi da radi pod starim imenom u 219 prodavnica, i da vrati stari, crno-žuti vizuelni identitet. Smanjiće izbor, suziće asortiman koji ne ide dobro i nada se da će biznis uspeti da vrati na noge.

BONUS VIDEO:

Kurir TV DA LI JE NEMAČKA PRED APSOLUTNIM BANKROTOM? Privredni analitičar otkrio: Kod njih je sve kreće nizbrdo od KORONE, a EVO GDE SMO MI

(MONDO/CNN)