Ovo je trenutak kada vodeće svetske kompanije poput McDonald’s, PepsiCo, Alphabet (Google), Coca-Cola, Microsoft, Tesla,
Nvidia i mnogih drugih objavljuju svoje kvartalne finansijske rezultate, otvarajući vrata dinamičnom svetu trgovine cenama akcija.
Iskoristite sezonu izveštavanja da prepoznate mogućnosti koje mogu značajno uticati na Vaše prihode i spremite se da zakoračite u dinamičan svet trgovine cenama akcija! Saznajte šta je sezona kvartalnog finansijskog izveštavanja i zašto ona može biti ključna za Vaš uspeh trgovine cenom akcija.
Šta je sezona kvartalnog finansijskog izveštavanja?
Sezona kvartalnog finansijskog izveštavanja, poznata i kao Earnings Season, odvija se četiri puta godišnje, nakon završetka svakog finansijskog kvartala. Kompanije su obavezne da izveštavaju o profitu, prihodima, EPS-u (Earnings per Share) i drugim finansijskim pokazateljima za prethodna tri meseca.
Ovi kvartalni izveštaji pomažu investitorima i trgovcima da steknu uvid u poslovanje kompanije u prethodnom periodu. Dobri rezultati mogu dovesti do povećanja cena akcija, dok slabi izveštaji često izazivaju pad cena. Zbog toga objavljivanje ovih izveštaja mogu izazvati veću volatilnost i stvoriti mogućnosti za trgovanje.
Većina kompanija prati fiskalni kalendar od 1. januara do 31. decembra, a sezona finansijskih izveštaja počinje u nedelji nakon završetka svakog kvartala, što znači da se izveštaji pojavljuju u martu, junu, septembru i decembru. Kraj svakog meseca označava „početak“ sezone za taj kvartal, kada izveštaji počinju da se objavljuju i tržišta reaguju u skladu s tim.
Kao što možete da vidite sami, sezona kvartalnog finansijskog izveštavanja pruža Vam mnoštvo finansijskih pokazatelja koje možete da iskoristite i uđete u dinamičan svet trgovine cenama akcija. Zašto ne biste pokušali da iskoristite ovu situaciju i trgujete cenom akcija nekih od najuspešnijih svetskih kompanija. Prijavljivanjem na KapitalRS, dobićete besplatan vodič o tome kako da trgujete cenama akcija i pristup 100% BESPLATNOM demo alatu za trgovinu.
Kako sezona kvartalnog finansijskog izveštavanja utiče na cenu akcija?
Sezona kvartalnog finansijskog izveštavanja može biti nestabilno vreme na berzi. Tokom godine, analitičari Vol strita procenjuju zarade i prihode u vezi sa poslovanjem u trenutnom, sledećem i čak narednim kvartalima. Ove procene cirkulišu u investicionoj zajednici, a nekoliko grupa prati ,,konsenzus“, što predstavlja prosek procena svih analitičara koji pokrivaju određene akcije.
Cene akcija kompanije mogu znatno varirati nakon što investitori uporede stvarne rezultate sa procenama. Međutim, nadmašivanje ili propuštanje procena nije uvek ono što pokreće cenu akcija. Ponekad, kompanija može nadmašiti procene, ali pružiti lošu perspektivu za budućnost, što može dovesti do pada cene akcija. U drugim situacijama, akcija koja je porasla uoči objavljivanja izveštaja i ispunila očekivanja može da ne privuče dovoljno novih kupaca za dalje povećanje cene, što može uzrokovati stabilnost ili čak pad cena akcija. Takođe, sezona izveštavanja nudi investitorima priliku da utvrde kako je veliki broj kompanija poslovao u nedavnoj prošlosti. Da li su postigli svoje ciljeve? Da li su profitne margine jače (ili slabije) od očekivanog?
Očekivanja za treći kvartal 2024. godine
Proteklih mesec dana, jedan od ključnih uticaja na tržište bila je promena monetarne politike američke Centralne banke, odnosno došlo je do ublažavanja monetarnih uslova. Takođe, trenutna godišnja stopa inflacije iznosi 2,5%, što je najniža vrednost od februara 2021. Ovo usporavanje je pozitivan znak za Federalne rezerve, signalizirajući investitorima i potrošačima da neće morati dugo da održavaju kamatne stope na najvišim nivoima u više od dve decenije. Dalje, globalna neizvesnost koju stvaraju sukobi u Ukrajini i na Bliskom istoku dodatno oblikuje globalna tržišta.
Neke od kompanija koje će uskoro objaviti finansijske izveštaje za treći kvartal su, između ostalih, McDonald's (29.10.2024.), PepsiCo (8.10.2024.), Alphabet – Google (24.10.2024.), Coca-Cola (23.10.2024.), Microsoft (24.10.2024.), Tesla (23.10.2024.), Nvidia (21.11.2024.), Xiaomi (14.11.2024.), Amazon (25.10.2024.), Toyota (06.11.2024.), Netflix (17.10.2024.) i mnoge druge.
Kako mislite da će ove okolnosti uticati na poslovanje najvećih svetskih kompanija? Da li će biti uspešnije nego u prethodnom kvartalu ili prethodnoj godini? Istražite podatke iz izveštaja za treći kvartal i uplovite u dinamičan svet trgovine cenama akcija najupešnijih i najprepoznatljivijih svetskih kompanija. Prijavljivanjem na KapitalRS dobićete besplatan vodič o tome kako da trgujete cenama akcija i pristup 100% BESPLATNOM demo alatu za trgovinu. Počnite već danas klikom na link ispod!
Ovaj tekst je pripremljen i odobren od strane investicionog savetnika, Svetislava Milutinovića, zaposlenog u Kapital RS Inc. a.d. Beograd, Severni bulevar 6, investicionog društva pod nadzorom Komisije za hartije od vrednosti Republike Srbije, broj dozvole: 5/0-02-672/18-16.
"Partizan ide na Fajnal-for, Evroliga je prava košarka": Igrao sa Lebronom, a u Evropi pokazuje kakav je majstor
Ovo je tim Crvene zvezde za Milan u Ligi šampiona: Ivanić počinje na San Siru, da Mesi vidi kako treba!
Italijani, pa ipak Zvezda dolazi - zar samo toliko pažnje? U fokusu im Vlahović i Zlatanova svađa...
Mondo ukrštenica za 11. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Razveo se Dejan Stanković u tajnosti: Već ima novu devojku, otkriveni svi detalji