
Na smanjenje prihoda su uticali neplanirano povećanje akciza i pad vrednosti dinara, koje nije pratilo srazmerno povećanje maloprodajnih cena, kao i otežani uslovi poslovanja zbog ekonomske krize, izjavio je predsednik Uprave TDR Davor Tomašković na konferenciji za novinare u beogradskom "Hajatu".
On je objasnio da je TDR "na sebe preuzeo deo poreskog opterećenja".
"Uprkos prosečnom godišnjem rastu maloprodajnih cena cigareta od 10 odsto, pad prihoda TDR-a iznosi prosečno četiri odsto godišnje zbog snažnog rasta akciza od oko 21 odsto godišnje", naveo je Tomašković.
Prihodi države Srbije po osnovu akciza po paklici u 2011. godini gotovo su duplirani u odnosu na 2008. godinu, rekao je on.
On je izneo podatak da akcize učestvuju sa 70 odsto u maloprodajnoj ceni cigareta i dodao da je 2008. godine evro vredeo 82 dinara, a da se očekuje da će u decembru biti 115 dinara.
Tomašković je kazao da je zbog pada vrednosti dinara prihod TDR-a po paklici smanjen sa 1,05 u 2010. na 1,04 evra ove godine, bez obzira na povećanje cena cigareta.
Tomašković je precizirao da su 2008. godine, kada je paklica "Ronhila" u maloprodaji koštala 90 dinara, TDR u strukturi prihoda po paklici učestvovao sa 38,1 dinara, a država je od akciza imala prihod od 38,2 dinara.
U 2011. godini, prihodi države po osnovu akciza po paklici iznose 68 dinara, a prihodi TDR-a su 33,7 dinara, kazao je Tomašković, napominjući da cena "Ronhila" sada iznosi 120 dinara.
Može se očekivati dalji rast poreza, zbog popunjavanja državnog budžeta i usklađivanja sa propisima Evropske unije, rekao je Tomašković.
On je izjavio da je za protekle dve godine u Srbiji prestalo da radi 726 malih prodavnica, odnosno da je 12 odsto malih prodavnica "nestalo" jer nisu mogle opstati u aktuelnim tržišnim okolnostima.
Tomašković je podsetio da portfolio TDR-a u Srbiji čine četiri brenda - "Ronhill", "Walter Wolf", "MC" i "York", dodajući da oni pokrivaju praktično sve cenovne segmente na tržištu.
Na konferenciji za medije predstavljeno je i prvo izdanje TDR-ovog izveštaja o održivom razvoju u kome su predstavljeni ekonomski, ekološki i društveni učinci poslovanja TDR-a pod naslovom "Rast je u našoj prirodi".
Korice ovog izveštaja sadrže zrna breze, pa ako od njih napravite avion i bacite na plodno tle izrašće novo stablo breze, kaže se na omotu izveštaja.
TDR je vodeći proizvođač cigareta na tržištu Jugoistočne Evrope, sa 1.025 zaposlenih i učešćem od 25 odsto.
Tržišno učešće TDR u Srbiji trenutno iznosi devet odsto i u poslednje tri godine povećano je za 28 odsto, a više od 58 odsto svoje prodaje ostvaruje u izvozu.
Prošle godine je TDR u budžete Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Kosova, Makedonije i Slovenije uplatio gotovo 500 miliona evra, rekao je Tomašković.
(agencije/MONDO)
"Uprkos prosečnom godišnjem rastu maloprodajnih cena cigareta od 10 odsto, pad prihoda TDR-a iznosi prosečno četiri odsto godišnje zbog snažnog rasta akciza od oko 21 odsto godišnje", naveo je Tomašković.
Prihodi države Srbije po osnovu akciza po paklici u 2011. godini gotovo su duplirani u odnosu na 2008. godinu, rekao je on.
On je izneo podatak da akcize učestvuju sa 70 odsto u maloprodajnoj ceni cigareta i dodao da je 2008. godine evro vredeo 82 dinara, a da se očekuje da će u decembru biti 115 dinara.
Tomašković je kazao da je zbog pada vrednosti dinara prihod TDR-a po paklici smanjen sa 1,05 u 2010. na 1,04 evra ove godine, bez obzira na povećanje cena cigareta.
Tomašković je precizirao da su 2008. godine, kada je paklica "Ronhila" u maloprodaji koštala 90 dinara, TDR u strukturi prihoda po paklici učestvovao sa 38,1 dinara, a država je od akciza imala prihod od 38,2 dinara.
U 2011. godini, prihodi države po osnovu akciza po paklici iznose 68 dinara, a prihodi TDR-a su 33,7 dinara, kazao je Tomašković, napominjući da cena "Ronhila" sada iznosi 120 dinara.
Može se očekivati dalji rast poreza, zbog popunjavanja državnog budžeta i usklađivanja sa propisima Evropske unije, rekao je Tomašković.
On je izjavio da je za protekle dve godine u Srbiji prestalo da radi 726 malih prodavnica, odnosno da je 12 odsto malih prodavnica "nestalo" jer nisu mogle opstati u aktuelnim tržišnim okolnostima.
Tomašković je podsetio da portfolio TDR-a u Srbiji čine četiri brenda - "Ronhill", "Walter Wolf", "MC" i "York", dodajući da oni pokrivaju praktično sve cenovne segmente na tržištu.
Na konferenciji za medije predstavljeno je i prvo izdanje TDR-ovog izveštaja o održivom razvoju u kome su predstavljeni ekonomski, ekološki i društveni učinci poslovanja TDR-a pod naslovom "Rast je u našoj prirodi".
Korice ovog izveštaja sadrže zrna breze, pa ako od njih napravite avion i bacite na plodno tle izrašće novo stablo breze, kaže se na omotu izveštaja.
TDR je vodeći proizvođač cigareta na tržištu Jugoistočne Evrope, sa 1.025 zaposlenih i učešćem od 25 odsto.
Tržišno učešće TDR u Srbiji trenutno iznosi devet odsto i u poslednje tri godine povećano je za 28 odsto, a više od 58 odsto svoje prodaje ostvaruje u izvozu.
Prošle godine je TDR u budžete Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore, Kosova, Makedonije i Slovenije uplatio gotovo 500 miliona evra, rekao je Tomašković.
(agencije/MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.