Sezona zimskih sniženja u prodavnicama i buticima se polako završava. Kupce ovih dana masovno privlače akcijske cene, zbog kojih mnogi kupuju i ono što im zapravo uopšte ne treba. Reklame i veliki natpisi o sniženjima do čak 70 odsto samo su maska jer pojedini trgovci znatno podignu cene pre nego što ih spuste za određeni procenat.
Trgovci uz pomoć starih trikova uspevaju da navuku kupce da pazare i ono što im uopšte nije na spisku. Izlozi su i dalje oblepljeni natpisima "rasprodaja", "50 odsto niže", "do 70 odsto jeftinije", "sve upola cene", "popust 30 odsto", "sale"... Potrošači omamljeni ovim iznosima kupuju šta stignu, od jakni do kupaćih kostima.
Jedna Beograđanka je prošle nedelje došla u butik u centru grada kako bi kupila kaput, a uzela je džemper i ostale letnje stvari koje joj nisu bile trenutno potrebne.
"Našla sam jedan džemper za samo 700 dinara. Bila sam u žurbi, sa kesama i nisam htela da probam. Platila sam i izašla. Kada sam došla kupi pogledala sam etiketu koja je bila dva puta prelepljena akcijskim cenama. Navodno je redovna cena bila 2.499 dinara, a onda je palo sniženje od 48 odsto na 1.299 dinara. Na drugoj etiketi stoji, međutim, da je redovna cena 2.299 dinara te da je snižen za 69 odsto te je krajnji iznos 699 dinara. Iznosi im se ne uklapaju baš, ali artikal jeste snižen, mada mislim da je cena od 2.499 dinara 'prenaduvana'", kazala je Beograđanka.
Podsetimo, iz Udruženja za zaštitu potrošača više puta su upozoravali da trgovac cene povećava pre sniženja, a onda ih tada fiktivno snizi. Na sniženju se često mogu naći i roba s greškom, oštećena roba ili čak artikli u najmanjim ili najvećim veličinama, koje retko kome odgovaraju. Činjenica je da se ovi trikovi teže uočavaju i zato prolaze kod mušterija.
Koje trikove koriste trgovci
- Oglase najviši procenat sniženja, a u prodaji je zanemarljiv broj artikala po toj ceni
- Imaju malu količinu robe na sniženju
- Snižena roba obično bude na kraju prodavnice, dok su na ulazu sezonski artikli po punoj ceni
- Prvo podignu cene, pa iste snize
- Stalne rasprodaje reklamiraju kao sezonske
- Na sniženju su uglavnom samo mali ili najveći brojevi, koji retko kome odgovaraju
- Potrošač koji poklekne i kupi po sniženoj ceni smatra da je zaista uštedeo. Bitno je da potrošači budu razumni i obazrivi i da namenski idu u kupovinu i upoređuju stare i nove cene.
BONUS VIDEO:
(Kurir/MONDO/Ivana Vlajković)