• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Do kraja mandata 200 kilometara Koridora 10

Na kraju mandata izaći ćemo pred građane sa ukupno 200 kilometara izgrađenog Koridora 10 i otvorenim gradilištima na preostalih oko 130 kilometara, izjavio je ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić, dodajući da je to rezultat tog ministarstva u vreme duboke ekonomske krize.

Mrkonjić u razgovoru za "Novosti" tvrdi da je rokovima koje je postavljao nametao tempo, širio optimizam i dizao moral građevinarima, ali da nije odgovoran što se na pojedinim deonicama, ipak, kasnilo.

"Tri ministarstva su zadužena za taj najvažniji putni pravac u Srbiji, a samo mene svi pitaju za rokove. Uspeli smo da završimo kompletnu projektnu dokumentaciju, veći deo eksproprijacije. Tenderi su se ponekad odužili i više nego što smo mogli da očekujemo. Ekonomska je kriza. Sve to je uticalo na pomeranje rokova, koji realno počinju da teku tek kada se izabere izvođač", naglasio je ministar.

"Moj jedini 'greh' je što sam pokušavao da ubrzam radove, da našim putarima obezbedim posao. Setite se kad je trebalo da uđemo u EU i kakvi su sve rokovi obećavani. Infrastruktura je bila stub ekonomske stabilnosti zemlje u vreme krize. Zaposlili smo ljude, podigli entuzijazam. Ovde se kasni godinama, a mene hvataju kad probijemo termine nekoliko meseci. Pa, dobro, trpeću ja te udarce", kazao je Mrkonjić.

On je procenio da kompletan posao na Koridoru 10 može da se završi do polovine 2013, uz rezervu za Grdelicu, jer je to veoma teška deonica.

Mrkonjić je rekao da sa turskim "Kolinom" još nije postignut dogovor o izgradnji dela autoputa prema Crnoj Gori, ali do kraja godine domaći konzorcijum ima rok da završi prvih 12,5 kilometara na delu od Uba do Lajkovca.

U vezi sa ruskim kreditom od 800 miliona dolara za železnicu, on je naveo da je kompletna dokumentacija, neophodna za realizaciju zajma, spremna i da je dostavljena radnoj grupi Vlade Srbije.

"Sa predstavnicima Ruske železnice imaćemo sastanak 15. aprila. Finansijski deo priče tek treba da se dogovori. Nadam se da će iz tog kredita već ove godine oživeti gradilišta. Odmah može da počne obnova pruge Beograd - Pančevo i pruga Valjevo - Loznica", rekao je Mrkonjić.

Kad je reč o Jatu, on je kazao da, ukoliko nacionalna aviokompanija ne nađe strateškog partnera, ona će ostati naša.

Na pitanje sprema li se Vlada da odobri poskupljenje gasa od 20 odsto, što je tražio "Srbijagas", Mrkonjić je odgovorio da će biti protiv toga i da je "dosta poskupljenja".

"Što se tiče energetike, nastavićemo sve poslove koje je započeo ministar Škundrić. Sigurno je da ću sve napore da uložim da ne bude poskupljenja energenata. Uvek sam se borio protiv otpuštanja i dizanja cena. To građani ne mogu da izdrže ni kada nije kriza", istakao je on.

Prema njegovim rečima, u resoru energetike je cilj da se sačuvaju postojeći energetski potencijali i izgradi novi.

"Primera radi, čeka nas kredit od 850 miliona evra sa Kinezima za termoelektranu Kostolac, kao i partnerstva za izgradnju HE na Ibru i Drini. Južni tok ide svojim dogovorenim tokom. Čeka nas veliko ulaganje u NIS od 550 miliona evra", istakao je Mrkonjić.

Povodom zahteva Puteva Srbije za poskupljenje putarine za 11 odsto, on je rekao da "neće poskupljenja".

"To treba da znaju svi koji potpadaju pod moj resor. Moraće da imaju nepomerljive argumente da me ubede da cene treba da budu više. Težak sam na toj temi", rekao je Mrkonjić.

Kad je reč o mostu kod Beške, on je izrazio uverenje da će most vrlo brzo biti potpuno završen.

"Ostalo je mnogo repova iz prošlosti, a ja sam imao i velike ambicije. Paralelno radimo i jedno i drugo", rekao je Mrkonjić.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image