Kupcima novih automobila presudan faktor u odabiru jesu brend i model. Većina polovnih automobila uvezenih u našu zemlju potiče iz zemalja zapadne Evrope, te je Kurir televizija istraživala koliko su kvalitetni ti polovnjaci i na šta treba obratiti pažnju prilikom kupovine, kako ne bi bili prevareni.
Pri odabiru polovnjaka, prema rečima sugrađana, najveći problem nije marka, ili model, već naći prodavca od poverenja, a na tu temu govorili su građani u anketi:
"Zavisi odakle se kupi. Ako se kupi u inostranstvu od privatnika koji je vlasnik, onda je sigurno, ako se kupi od ljudi koji preprodaju onda je sve moguće, nikad se ne zna", kaže građanin.
"Oni tamo ne muljaju, naši muljaju", rekli su neki od građana.
Kada se odlučite od koga ćete kupiti, sledeći korak je da odaberete model koji vama odgovara, a onda kreću drugi problemi.
"Ono na šta treba obratiti pažnju, to je prvenstveno odakle automobil dolazi, drugo, da li je vozilo bilo u sklopu neke firme ili je bilo licno vozilo. Treće i ono najbitnije, da li je vraćena kilometraža prilikom kupovine automobila", objašnjava Nikola Radulović, autor emisije Auto TV.
Naravno, kilometraža ne mora da bude presudna, jer prema rečima majstora: ako je mehanički dobar, nije bitno koliko je prešao.
"Najosnovnije je da se pogledaju kočnice, da li je auto havarisan, da li je održavan, kako je održavan, da li ima neko curenje ulja", kaže Milan Petrović, vlasnik autoservisa.
Ipak, postoje male tajne uz pomoć kojih, skoro pa sigurno, možete biti sigurni u ispravnost vozila iz uvoza.
"U Švajcarskoj imaju najrigoroznije tehničke preglede kao i same regulative u saobraćaju, tako da vaš automobil u svakom trenutku vožnje mora biti u potpunosti ispravan. Veoma često, iako ne izgleda kao da nešto nije u redu, pošalju auto na vanredni tehnički pregled, i ako se na njemu otkrije da nešto nije kako treba oni vam oduzmu automobil i naplate vam jako veliku kaznu", zaključio je Radulović.
A kao dodatno osiguranje savet je da iskoristite i jedan od sajtova gde možete proveriti istoriju automobila, poput da li je havarisan, koliko je stvarno prešao, ali i da li je održavan u ovlašćenom servisu ili što je retkost, da li je možda garažiran.
BONUS VIDEO:
(Kurir/Mondo)