Svi iz biznisa u Srbiji znaju ko je Nebojša Šaponjić i šta je "Nelt". Znaju priču o Nebojši i njegovom ortaku Ranku, koji se nisu posvađali kada su napravili veliki posao, što je tako tipično u biznisu. Znaju koliko mu znače porodica, prijatelji, koliko ga nije briga šta drugi misle o nečemu što je namerio da uradi.

Posle nekoliko promptova i varijacija, ChatGPT je izneo sledeće mišljenje o Nebojši Šaponjiću:

"Nebojša Šaponjić mi deluje kao čovek koji ne voli previše da bude u centru pažnje, ali čiji rezultati govore umesto njega. Izgradio je ozbiljan poslovni sistem, ali ne kroz agresivnu ekspanziju, već kroz promišljene poteze, strateška partnerstva i dugoročnu viziju. Sposobnost da proširi kompaniju i van Balkana govori da razmišlja globalno, ali deluje lokalno što je odlika vrhunskih lidera. Uključio je decu u porodični biznis pa se stiče utisak da on ne gradi imperiju već i nasleđe, nešto što će trajati i posle njega. Verovatno je tih, ali izuzetno fokusiran i sigurno neko ko ne donosi odluke impulsivno, već sa jasnim planom i vizijom budućnosti", naveo je ChatGPT.

Nebojša Šaponjić 6.jpg
Foto: Youtube/ Euronews Serbia/Screenshot

Šaponjić je u emisiji Čadež talk na TV Euronews podelio svoje ogromno životno i poslovno iskustvo, počev od detinjastva, preko prvih koraka u biznisu do velikog uspeha i proboja "Nelta" na međunarodno tržište uprkos inflaciji, sankcijama, ratovima. 

Teško detinjstvo, školovanje u Kraljevu i Sarajevu, gde je i pored toga što se ne ponosi svojim odnosom prema školi, naučio šta znači odgovornost i kako da uči, jer "sve ima u knjigama, samo treba čitati", ogromno iskustvo u poslovnom partnerstvu, način na koji je počeo da se bavi biznisom, delovi su interesantne životne priče Šaponjića iz koje mnogo može da se nauči.

Sarajevo je pre kriznih godina, kao multikulturna, otvorena, jedinstvena, potpuno drugačija sredina, ostavilo trag u iskustvu Šaponjića, posebno oblikovan kroz neposrednost u kontaktu sa različitošću. Konzervativni stalni posao u telekomunikacijama u javnom sektoru, dolazak u Beograd, krizne godine, borba za egzistenciju, deca i porodica, ljubav, mnoštvo zanimljivih priča i bogato iskustvo, način na koji je sebe dograđivao, u svakom segmentu oblikovali su ovog uspešnog poslovnog lidera.

"Prve pampers pelene kupio mi je moj partner Sočo"

"U 90-im godinama kada sam dobio decu, prve pampers pelene kupio mi je moj partner Sočo i to je bilo otkrovenje jer nisu morale da se peglaju. Krećemo sa italijanskim Kikom i bebi opremom, iz treće ruke, pa sam može se reći, do Nelta došao preko pelena i peglanja", kaže Šaponjić i nastavlja:

"Kompanija 'Procter and Gamble' izabrala nas je za distributere i od njih smo 90-ih naučili posao, dobili smo obuku na nivou drugog univerziteta, učestvovali na njihovim seminarima, školama, o prodaji, logistici i napravili smo ozbiljan pomak u odnosu na druge veletrgovce".

Osnivač kompanije Nelt Nebojša Šaponjić Foto: Youtube/ Euronews Serbia/Screenshot

Nelt od srpskog igrača postaje regionalni pa i globalni. Brzo su uvideli da firme moraju da budu prisutne u regionu, zemljama koje nas okružuju.

Posao započeli i na afričkom tržištu

O brendovima su naučili servisirajući druge kompanije i odlučili da naprave svoje, počeli su od brenda Neoplante u mesnoj industriji, posle toga ušli u grinfield i napravili Fabriku dečje hrane, sa Nutrino labom takođe je načinjen veliki iskorak… Otvorili su i afričko tržište, napravili su fabriku konditora u Angoli, otvorili su Mozambik, grade logistički centar.

Privrednicima koji žele da posluju na afričkom tržištu, otvoreni su da pomognu, ali, kako ukazuje Šaponjić, treba biti svestan ogromnih, neverovatno brzih promena da bi se opstalo.

Za sve one koji žele da budu preduzetnici, Šaponjić ima kratak ali univerzalan savet.

"Bez rizika nema biznisa"

"Bez rizika nema biznisa. Možeš da budeš ti i konzervativan koliko god, ali moraš negde da prepoznaš taj deo rizika i da uđeš u rizik", kaže Šaponjić.

Pomenuo je i čestu izreku svog oca, koji je predavao fiziku "ako ne znaš nešto, sine, sve ima u knjigama, samo bi trebalo čitati malo".

"Ali oni su usadili tu formu prema knjizi, i usadili ti da učiš i da sve možeš da naučiš. I jednu odgovornost, ipak smo mi bili svi zajedno, familija uvek na gomili. Poštovali smo se, što bi rekli. To je razlika, mislim, od ovih novih generacija, imali smo veliku odgovornost i poštovanje prema familiji", kazao je Šaponjić.

"Nelt" je kompanija koja se brzo proširila od kancelarije u Kumodražu od 80 kvadrata i postala regionalni igrač, da bi se zatim proširila i na globalno tržište. Ta ekspanzija krenula je od partnerstva sa američkim "Procter & Gamble".

BONUS VIDEO:

02:12
"AKO NEMATE DOBRE LJUDE NE VREDI VAM DOBRA BIZNIS STRATEGIJA" Izveštaj kompanije "Deltaholding": Važno je pomoći opstanak sela Izvor: kurir televizija

(Euronews/Mondo)