Cene polovnih automobila i dalje rastu, vozila do 5.000 evra poskupeli su u proseku za 15%, dok su određeni modeli iz 2012–2016. čak povoljniji nego prošle godine. Posebno pada cena benzinaca koji nisu pogodni za TNG, dok su dizelaši sa malom potrošnjom i dalje na ceni.
Najtraženiji modeli trenutno u Srbiji (jul 2025):
• Volkswagen Golf 7 (2013–2016) – cena: od 9.000 do 12.500 €
• Škoda Octavia 2.0 TDI (2015–2018) – cena: 11.000–14.000 €
• Toyota Yaris hibrid – sve više tražen zbog štedljivosti i izbegavanja euro normi
• Fiat 500L – odlična vrednost za porodice, domaća registracija, niži porezi
Model koji je bukvalno nestao sa tržišta:
Opel Astra J 1.7 CDTI (2012–2014), godinama se kotirao kao “best buy”, ali u poslednja 3 meseca gotovo nemoguće naći solidan primerak ispod 7.000 €. Mehaničari kažu da su vlasnici zadovoljni i retko ih prodaju.
Šta dolazi iz uvoza:
Najviše se uvoze automobili iz Nemačke i Belgije, dok je broj uvezenih iz Italije znatno pao zbog lošijeg održavanja i problema sa korozijom. Porasla je i ponuda automobila iz Švajcarske, manja kilometraža, ali i više cene.
Kupci više nego ikad traže dokaz o redovnim servisima. Auto bez servisne knjižice ili istorije gubi i do 20% cene na tržištu. Pojavljuju se i platforme koje omogućuju proveru servisnih podataka po broju šasije.Kupovina polovnjaka danas više nije samo lov na dobru cenu – već i na dostupnost. Ako pronađete auto koji vam odgovara i ima dobru istoriju, nemojte predugo da razmišljate – tržište se menja iz nedelje u nedelju.