• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Koliko treba para za železnički Koridor 10?

Za završetak železničkog Koridora 10 kroz Srbiju potrebno je obezbediti oko četiri milijarde evra, u narednih osam godina, rečeno je na otvaranju dvodnevne međunarodne konferencije "Investicije u železnice jugoistočne Evrope".

Taj iznos obuhvata radove na oko 750 kilometara pruge i troškove za dokumentaciju i eksproprijaciju, a Srbija je već počela pregovore sa Evropskom investicionom bankom (EIB) i Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), izjavio je pomoćnik ministra za infrastrukturu i železnicu Dejan Lasica, dodajući da te dve banke daju najpovoljnije kredite.

Završetak železničkog Koridora 10 u Srbiji podrazumeva elektrificiranu, dvokolosečnu prugu za mešoviti saobraćaj na kojoj će vozovi moći da se kreću brzinom od 160 kilometara na čas.

On je kazao da je država otvorena za pregovore i sa privatnim investitorima, odnosno primenu modela javno - privatnog partnerstva.

Lasica je rekao da su u toku pregovori o dobijanju ruskog kredita od 800 miliona dolara i da će "izvesno biti finansiran" završetak pruge Valjevo - Loznica, deo Beogradskog železničkog čvora - izgradnja tehničko putničke stanice "Zemun" i drugog koloseka pruge od Pančeva do Beograda, što uključuje i revitalizaciju postojećeg koloseka.

Pomoćnik ministra je rekao da su za "Prokop" i dalje zainteresovani Rusi, kao i investitori iz Kuvajta.

Model javno - privatnog partnerstva još nije zaživeo u Srbiji i prva primena, prema njegovim rečima, mogla bi da bude u izgradnji logističkog terminala u Batajnici sledeće godine.

Taj intermodalni terminal za više vidova saobraćaja bi se gradio sredstvima Evropske unije i privatnim investitorima.

Organizator konferencije je "Rasel end pablišing" sa sedištem u Londonu, a domaćini skupa su "Železnice Srbije" i Ministarstvo za infrastrukturu i energetiku Republike Srbije.

Konferencija je okupila predstavnike železnica, evropskih banaka i institucija, kompanije, ugledne stručnjake, kao i druge značajne aktere, koji će diskutovati o razvojnim planovima železnica u regionu.

"Ideja je da se na jednom mestu skupe svi planovi u oblasti železničke infrastrukture", rekao je Lasica.

Generalni direktor Železnica Srbije Milovan Marković je rekao da je voz Srbije, Slovenije i Hrvatske "Kargo 10" dobar primer saradnje, dodajući da će Srbija završetkom železničkog Korida 10 moći da privuče veliki deo robe sa Koridora četiri.

Predsedavajući konferencije Harold Hoc iz Austrije je rekao da je najvažnije da železnice u jugoistočnoj Evropi usklade svoje sisteme sa tržištem i da poboljšaju usluge da bi zadovoljile korisnike.

On je kazao da su se predstavnici železnica i ključni igrači u toj industriji okupili u cilju saradnje, kako bi se podigao nivo efikasnosti investicija u železničku infrastrukturu i obezbedila savremena vozna sredstva.

Ovo je četvrta međunarodna konferencija, a prethodne tri održane su 2006, 2007. i 2009. godine.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image