Kao bomba odjeknula je vest na Balkanu da Milan Nedeljković (56) preuzima rukovodeću poziciju na proleće 2026. godine u kompaniji "BMW AG". Srbin iz Kruševca će 14. maja 2026. godine preuzeti dužnost predsednika Upravnog odbora bavarskog automobilskog giganta "BMW-a" i na toj poziciji će naslediti Olivera Zipsea.
Pored njega, iz Hrvatske je odranije je poznat Mate Rimac (37), direktor i osnivač kompanije "Rimac" kog nazivaju "balkanskim i hrvatskim Ilonom Maskom". Napravio je pravu imperiju kada je osnovao 2009. godine kompaniju "Rimac automobili" koja je u međuvremenu kupila luksuzni brend "Bugati" od nemačkog "Poršea".
Balkan sada ima dvojicu ljudi na čelu velikih kompanija iz automobilske industrije - Milana Nedeljkovića koji na proleće preuzima "BMW" i Rimca koji je u poslu od 2009. godine kada je imao samo 21 godinu. Obojica su ostvarila san mnogih muškaraca širom sveta, a u nastavku pročitajte biografije obojica i njihove razvojne puteve kroz složeni svet auto industrije.
Ko je Milan Nedeljković i kako je došao do predsednika Upravnog odbora "BMW-a"?
Milan Nedeljković rođen je 1969. godine u Kruševcu i studirao je od 1988. do 1993. godine na RWTH Univerzitetu u Ahenu i na čuvenom MIT-u u Sjedinjenim Američkim Državama gde je stekao diplomu mašinskog inženjera. Doktorat iz oblasti inženjerstva (Dr.-Ing.) odbranio je 2004. na Katedri za obradu metala i obračun troškova na Tehničkom univerzitetu u Minhenu.
U Kompaniju BMW došao je 1993. godine i obavljao je razne poslove. Sledi hronologija i njegov razvojni put kroz "BMW".
- 1993: Pridružio se BMW Grupi kao pripravnik u Minhenu
- 1994 - 1999: Poslovi planiranja u tehnologiji karoserije i postrojenjima za presovanje
- 1999 - 2006: Različite rukovodeće pozicije u fabrikama u Minhenu i Regensburgu
- 2006 - 2010: Rukovodilac Paint Shop odeljenja, MINI fabrika Oksford
- 2010 - 2013: Rukovodilac montaže, BMW Grupa - fabrika Lajpcig
- 2013 - 2015: Direktor BMW Grupe - fabrika Lajpcig
- 2015- 2018: Direktor BMW Grupe - fabrika Minhen
- 2018 - septembar 2019: Stariji potpredsednik, korporativni kvalitet
- Od 1. oktobra 2019: Član Uprave BMW AG za proizvodnju
Ko je Mate Rimac?
Mate Rimac rođen je 1988. godine u Livnu u Bosni i Hercegovini. Već tokom srednje škole istakao se kada je pobeđivao na raznim takmičenjima iz elektrotehnike, osvajao je brojne nagrade za inovacije i tu se već polako nazirao njegov razvojni put.
Ljubav prema automobilima stekao je kroz trke kada je kupio svoj prvi "BMW E30 323". Dogodila se eksplozija benzinskog motora što je bio "okidač" za Rimca da osmisli dobar elektro-motor koji danas polako postaje standard širom sveta i uspeo je u svojoj garaži na prvom "BMW-"u koji je i vozio.
On osniva 2009. godine kompaniju "Rimac automobili" sa ciljem da napravi najnapredniji električni sportski automobil. Samo dve godine kasnije, predstavljen je sajtu automobila u Frankfurtu "Concept one" model, a 2013. godine je isporučen i prvi primerak automobila.
Kako je nastala kompanija "Rimac Bugati"?
Kompanija "Rimac automobili" u julu 2021. godine kupuje kompaniju "Bugatti Automobiles" i novoformirana kompanija "Bugatti Rimac" d.o.o. zvanično počinje sa radom 1. novembra 2021. godine.
"Rimac grupa" postala je većinski vlasnik kompanije sa 55 odsto vlasničkog udela, dok je preostalih 45 odsto preuzeo nemački gigant "Porche AG". Rimac je postao izvršni direktor nove kompanije "Bugati Rimac".
On je za "Blumberg" u oktobru ove godine izjavio da je otpočeo pregovore sa nemačkim partnerima o preuzimanju kompletnog vlasništva nad kompanijom. Navodno bi dogovor mogao da se uspostavi tokom 2026. godine.
"Nije tajna da pregovaramo. Samo želim da imam mogućnost da donosim dugoročne odluke i investicije i da imam mogućnost da neke stvari radim drugačije, da ne moram to da objašnjavam grupi od 50 ljudi", rekao je Rimac.
Odranije je poznato, prema pisanju pomenutog američkog portala, da je Rimac u pregovorima sa čelnicima "Poršea" da otkupi njihov udeo u kompaniji "Rimac Bugati". Nemci imaju 45 odsto vlasničkog udela, vrednost njihovih akcija procenjena je na oko milijardu evra.
Vaše mišljenje nam je važno - ostavite nam komentar, nije potrebna registracija!
Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i propisima Zakona o javnom informisanju i medijima.
BONUS VIDEO:

