• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Konačno ćemo znati pravu cenu kredita

Novopropisani način obračuna efektivne kamatne stope za kredite uključuje i trošak upisa hipoteke, procene vrednosti nepokretnosti i sve premije osiguranja koje predstavljaju uslov za korišćenje ovog kredita.

Izvršni odbor Narodne banke Srbije (NBS) propisao je danas nov način obračuna efektivne kamatne stope (EKS), što će korisnicima omogućiti da potpunije sagledaju realnu cenu kredita i odgovornije odlučuju o zaduživanju, a drugom odlukom bliže je uređeno postupanje banke i davaoca lizinga po prigovoru korisnika - fizičkog lica.

Obe odluke primenjuju se od 5. decembra 2011. godine.

Izvršni odbor je obe odluke doneo u cilju izvršavanja Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga i uskladio sa Direktivom Evropske Unije koja nalaže da EKS uključuje sve troškove koje korisnik snosi po osnovu korišćenja kredita ili finansijskog lizinga.

Novi način obračuna će sveobuhvatnije prikazati ukupne troškove po osnovu kredita, pa će iz tog razloga u slučaju pojedinih vrsta kredita EKS će biti nominalno veća od dosadašnje, što neće uticati na promenu iznosa otplate za korisnike.

Tako će, na primer, EKS obračunat po odredbama nove odluke, u slučaju stambenih kredita uključivati i trošak upisa hipoteke, procene vrednosti nepokretnosti i sve premije osiguranja koje predstavljaju uslov za korišćenje ovog kredita.

Kod kredita po osnovu kojih se polaže depozit, za razliku od dosadašnje, efektivna kamatna stopa će ubuduće prikazivati i korist koje se korisnik kredita odrekao polaganjem tog depozita.

To istovremeno znači da će banke koje na položeni depozit plaćaju veću kamatu moći da prikažu i relativno niži EKS, kao element konkurencije prepoznatljiv za klijenta.

Drugom odlukom NBS bliže se uređuje postupanje banke i davaoca lizinga po prigovoru korisnika - fizičkog lica, kao i postupanje NBS po obaveštenju tog korisnika ukoliko nije zadovoljan odgovorom davaoca usluge ili taj davalac nije odgovorio u roku od 30 dana.

Odlukom je propisan i način i postupak izricanja mera, zatim kriterijumi na osnovu kojih će NBS odrediti visinu novčane kazne, kao i postupak posredovanja centralne banke, navedeno je u saopštenju.

(Tanjug)

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image