• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Posao kvari dobro raspoloženje

Zaposleni širom sveta bude se svakog jutra srećni, ali se njihovo dobro raspoloženje odmah gubi čim počnu da obavljaju radne obaveze na poslu, pokazalo je dvogodišnje praćenje poruka slatih preko sajta Twitter.

Naučnici su i do sada znali da posao, vremenske prilike i kvalitet sna utiču na raspoloženje, ali ovo je prvo istraživanje koje je urađeno uz pomoć nekog od društvenih sajtova, što je omogućilo prikupljane podataka u realnom vremenu, navode istraživači sa Kornel univerziteta u američkoj državi Njujork.

Rezultati istraživanja urađeni su na osnovu poruka koje je preko Twittera poslalo 2,4 miliona ljudi iz 84 države i objavljeni su u magazinu Sajens.

"Twitter beleži gotovo sve što se događa u životu. Tipične, nasumične i obične konverzacije kroz tvitove predstavljaju ogromnu digitalnu arhivu", kaže jedan od autora istraživanja Skot Golder sa Kornel univerziteta.

Za studiju Kornel univerziteta korišćen je softver koji na osnovu analiziranog teksta prati ponašanje ljudi. Zaključeno je da su poruke koje su poslate u ranim jutarnjim satima, pre odlaska na posao, i u kasnim večernjim, najviše sadržale reči koje opisuju dobro raspoloženje.

Nasuprot tome, tokom radnog vremena najviše su korišćene reči poput "strah" ili "panika", koje ukazuju na loše raspoloženje.

Predviđa se da će broj korisnika društvenih sajtova, poput Twittera i Facebooka, biti udvostručen do 2015. godine i da će ih biti 1,85 milijardi. To bi moglo da predstavlja nezamenljivu bazu za buduća naučna istraživanja ljudskog ponašanja, smatraju naučnici.

Sajt Twitter ima više od 100 miliona korisnika širom sveta. On predstavlja neku vrstu mikro-bloga koji omogućuje ljudima da pišu poruke i komentare dužine do 140 karaktera.

Zaposleni u SAD prosečno provedu dnevno 62 minuta na društvenim mrežama u lične svrhe, dok 37 minuta koriste te sajtove u poslovne svrhe, pokazalo je istraživanje sprovedeno u julu, prenosi agencija Blumberg.

(Beta)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image