• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Fijat: Kragujevački inženjeri u Poljskoj

Nekoliko inžinjera iz Fijat Srbija "uče zanat" od kolega iz poljske fabrike koja je po robotizaciji onakva kakva će biti u Kragujevcu.

Obuku u gradu imaju inžinjeri, menadžeri i radnici, međ kojima su i mladi mašinski inženjeri Igor Zoranović i Nenad Lučić iz Beograda.

Ova dva stručnjaka od pre pet meseci rade u Kragujevcu, a na obuku u poljsku fabriku su došli kroz program razvoja mladih inženjera. Kako su naveli, obuka će trajti od jedne i po do dve godine.

"Od ove obuke očekujemo da budemo dovoljno pripremljeni da možemo da prenesemo znanje stečeno ovde kako bi fabrika u Kragujevcu bila uspešna kao ova. Ići ćemo korak po korak u obuci, od operatera do naše pozicije u proizvodnji", rekao je Zoranović.

Fabrika "Fijat automobili Srbija" biće slična Fijatovih fabrici u Tikiju, gde u četiri najvažnija pogona u proizvodnji automobila - karoseriji, preseraju, montaži i lakirnici, većinu posla obavljaju roboti.

Prilikom posete srpskih novinara fabrici "Fijat auto Poljska", generalni direktor te fabrike Zdislav Arleta je rekao da će kragujevačka fabrika imati robote najnovije generacije, i da oni obavljaju od 80 do 90 odsto procesa proizvodnje u njihova četiri najznačajnija pogona.

"Ako imate para kupiće robota. Robotima upustva daju obučeni ljudi i ja uvek govorim da su ljudi blago u procesu proizvodnje i od presudne je važnosti doći do tih ljudi", rekao je Arleta, objašnjavajući šta je ključno za uspeh u proizvodnji automobila.

Fabrika "Fijat auto Poljska", koja je svojevremeno imala oko 16. 000 radnika, privatizovana je 1992. i godinu dana kasnije počela je proizvodnju automobila "fijat uno". Danas 5.000 radnika, zajedno sa još 6.000 ljudi kod kooperanata, godišnje proizvede pola miliona automobila modela "panda", "fijat 500", "ford ka", "lančija y".

Dve trećine vozila završi na ulicama od Japana do Amerike, što ovu fabriku svrstava na drugo mesto po izvozu u Poljskoj.

Da bi se to postiglo radi se u tri smene, pet dana u nedelji ali, podsećaju Poljaci, da bi se došlo do toga prvih petnaestak godina zaposleni su radili šest dana sedmično.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image