Vrhunac prodaje će biti u decembru, ne zbog bolje kupovne moći građana, jer ona ja "stabilno niska", već pre svega sezonskog snižavanja cenu u poslednjem kvartalu, ocene su u Tanjugovoj anketi.
IT analitičar Milovan Matijević kaže da se tokom poslednjeg kvartala u godini broj kupaca poveća i za 50 odsto,u odnosu na prethodno tromesečje, a cela sezona kulminira u decembru.
Prema Matijeviću, sve velike svetske kuće i proizvođači IT opreme uglavnom pripremaju nove proizvode u poslednjem tromesečju, a pridružuju im se i trgovci sa akcijama i popustima.
''Dakle, sa jedne strane imate sezonsko spuštanje cena i razne akcije što je tradicija, a sa druge strane imate nižu potrošnja, manja ulaganja u IT i mora da se dohvati svaki kupac koji postoji'', smatra Matijević.
Matijević kaže da, gledano na godišnjem nivou, dve trećine računara kupuju građani i preduzetnici, na kojima se i bazira IT sektor.
Direktor marketinga ''Win Win'' prodavnica Nebojša Radojević kaže da u tim radnjama nude izbor između popusta od 12 odsto i mogućnosti plaćanja na 12 rata bez kamate, za ceo asortiman.
Prema Radijeviću, razlog za ove popuste koje traju već mesec dana je ''špic'' sezone karakterističan za poslednji kvartal, kada građani više troše i kada se povećava prodaja računara, lap-topova i tehnike u opšte.
Ipak, popusti ne donose prodavcima neki značajniji profit, i on zavisi od modela računara.
''Negde se ide u minus, dok na nekima ima zarade, ali jednostavno tržišni uslovi su primorali sve u IT industriji da rade na taj način, jer se drugačije ne prodaje ništa'', naveo je Radojević.
Radojević je dodao, da iako se na jednoj strani gubi, a na drugoj zarađuje, kada se sve sabere, trgovci budu u blagom plusu.
U ''Gigatron'' radnjama kažu da prioritet nije sniženje cena, već da se potrošačima olakša kupovina.
Marketing menadžer Jasmina Gredelj je istakla da nije stvar toliko u par stotina dinara popusta, koliko prilika da potrošači kupe ono što im treba na više mesečnih rata.
Prema menadžerki Gredelj, u ''Gigatron'' prodavnicama je moguće kupiti desk top računare na 12 rata bez kamate i učešća, uz dodatnu olakšicu odloženog plaćanja prve rate kroz 30 dana.
Sekretar Udruženja informatičke delatnosti Privredne komore Srbije (PKS) Jelena Jovanović smatra da su mnogobrojni popusti u radnjama IT opreme izraz kreativnosti prodavaca da privuku kupce.
Osim već pomenute smanjene kupovne moći potrošača, činjenica je da su cene na svetskom tržištu pale, pa se prodavci trude da na različite načine privuku kupce i pokrenu domaće tržište, zaključila je Jovanović.
(Tanjug)
IT analitičar Milovan Matijević kaže da se tokom poslednjeg kvartala u godini broj kupaca poveća i za 50 odsto,u odnosu na prethodno tromesečje, a cela sezona kulminira u decembru.
Prema Matijeviću, sve velike svetske kuće i proizvođači IT opreme uglavnom pripremaju nove proizvode u poslednjem tromesečju, a pridružuju im se i trgovci sa akcijama i popustima.
''Dakle, sa jedne strane imate sezonsko spuštanje cena i razne akcije što je tradicija, a sa druge strane imate nižu potrošnja, manja ulaganja u IT i mora da se dohvati svaki kupac koji postoji'', smatra Matijević.
Matijević kaže da, gledano na godišnjem nivou, dve trećine računara kupuju građani i preduzetnici, na kojima se i bazira IT sektor.
Direktor marketinga ''Win Win'' prodavnica Nebojša Radojević kaže da u tim radnjama nude izbor između popusta od 12 odsto i mogućnosti plaćanja na 12 rata bez kamate, za ceo asortiman.
Prema Radijeviću, razlog za ove popuste koje traju već mesec dana je ''špic'' sezone karakterističan za poslednji kvartal, kada građani više troše i kada se povećava prodaja računara, lap-topova i tehnike u opšte.
Ipak, popusti ne donose prodavcima neki značajniji profit, i on zavisi od modela računara.
''Negde se ide u minus, dok na nekima ima zarade, ali jednostavno tržišni uslovi su primorali sve u IT industriji da rade na taj način, jer se drugačije ne prodaje ništa'', naveo je Radojević.
Radojević je dodao, da iako se na jednoj strani gubi, a na drugoj zarađuje, kada se sve sabere, trgovci budu u blagom plusu.
U ''Gigatron'' radnjama kažu da prioritet nije sniženje cena, već da se potrošačima olakša kupovina.
Marketing menadžer Jasmina Gredelj je istakla da nije stvar toliko u par stotina dinara popusta, koliko prilika da potrošači kupe ono što im treba na više mesečnih rata.
Prema menadžerki Gredelj, u ''Gigatron'' prodavnicama je moguće kupiti desk top računare na 12 rata bez kamate i učešća, uz dodatnu olakšicu odloženog plaćanja prve rate kroz 30 dana.
Sekretar Udruženja informatičke delatnosti Privredne komore Srbije (PKS) Jelena Jovanović smatra da su mnogobrojni popusti u radnjama IT opreme izraz kreativnosti prodavaca da privuku kupce.
Osim već pomenute smanjene kupovne moći potrošača, činjenica je da su cene na svetskom tržištu pale, pa se prodavci trude da na različite načine privuku kupce i pokrenu domaće tržište, zaključila je Jovanović.
(Tanjug)
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Mondo ukrštenica za 22. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Partizan za 55 dana mora da sakupi milione evra: Rasim Ljajić otkrio koliko crno-beli duguju!