Rekonstrukcijom i modernizacijom jednokolosečne pruge na toj deonici, koja je deo pruge Beograd-Niš, predviđena je gradnja 10,2 kilometara nove dvokolosečne i elektrificirane pruge, rekao je generalni direktor Železnica Srbije Milovan Marković navodeći da će posao biti finansiran iz zajma Evropske investicione banke (EIB).
Na javnim pozivima za građevinske radove, kao i nabavku opreme i radove na elektrotehničkim postrojenjima, ponude mogu da budu dostavljane do 10. februara, a radovi sa okvirnim rokom od 14 meseci trebalo bi da počnu na proleće.
Inače, za rekonstrukciju i modernizaciju 770 kilometara pruge na trasi Koridora 10 kroz Srbiju potrebno je oko 4,6 milijardi evra, kažu u Železnicama Srbije.
To podrazumeva savremenu dvokolosečnu prugu za mešoviti putnički i teretni saobraćaj, kao i kombinovani transport na celoj dužini Koridora 10, uz projektovane brzine od 160 do 200 km/h.
Da bi se na Koridoru 10 i pruzi Beograd-Bar kroz Srbiju ukinule sve "lagane vožnje" i brzine vozova podigle na projektovane potrebno je oko 350 miliona evra, rekao je Marković.
Kada bi sva ta sredstva bila na raspolaganju bilo bi potrebno, prema proceni u Železnicama, oko pet godina za ralizaciju svih predviđenih projekata.
Generalni direktor je podsetio da je na deonici Gilje-Ćuprija-Paraćin u toku gradnja novog železničkog mosta na Velikoj Moravi, čija je vrednost oko devet miliona evra, a finansira se takođe iz zajma EIB.
Radovi na izgradnji mosta su počeli pre deset meseci i biće završeni, prema Markoviću, do 3. avgusta 2012.
Marković je naveo da se na Koridoru 10 realizuje i projekat za izgradnju novog Žeželjevog mosta preko Dunava u Novom Sadu, vredan 45,3 miliona evra, sa rokom od 32 meseca koji se računa od marta ove godine.
Generalni direktor je kazao da železnički saobraćaj trenutno u Evropi beleži pad u prevozu robe, ali da sve države daju velike podsticaje svojim železničkim preduzećima da bi afirmisale taj vid saobraćaja iz ekonomskih i strateških razloga.
Navodeći da i u mnogo bogatijim državama železnice imaju velike gubitke Marković je istakao da nijedna država u svetu, sa izuzetkom Japana i njihovih železnica, nije u poziciji da ne izdvaja subvencije za razvoj železničkog saobraćaja.
(Tanjug)
Na javnim pozivima za građevinske radove, kao i nabavku opreme i radove na elektrotehničkim postrojenjima, ponude mogu da budu dostavljane do 10. februara, a radovi sa okvirnim rokom od 14 meseci trebalo bi da počnu na proleće.
Inače, za rekonstrukciju i modernizaciju 770 kilometara pruge na trasi Koridora 10 kroz Srbiju potrebno je oko 4,6 milijardi evra, kažu u Železnicama Srbije.
To podrazumeva savremenu dvokolosečnu prugu za mešoviti putnički i teretni saobraćaj, kao i kombinovani transport na celoj dužini Koridora 10, uz projektovane brzine od 160 do 200 km/h.
Da bi se na Koridoru 10 i pruzi Beograd-Bar kroz Srbiju ukinule sve "lagane vožnje" i brzine vozova podigle na projektovane potrebno je oko 350 miliona evra, rekao je Marković.
Kada bi sva ta sredstva bila na raspolaganju bilo bi potrebno, prema proceni u Železnicama, oko pet godina za ralizaciju svih predviđenih projekata.
Generalni direktor je podsetio da je na deonici Gilje-Ćuprija-Paraćin u toku gradnja novog železničkog mosta na Velikoj Moravi, čija je vrednost oko devet miliona evra, a finansira se takođe iz zajma EIB.
Radovi na izgradnji mosta su počeli pre deset meseci i biće završeni, prema Markoviću, do 3. avgusta 2012.
Marković je naveo da se na Koridoru 10 realizuje i projekat za izgradnju novog Žeželjevog mosta preko Dunava u Novom Sadu, vredan 45,3 miliona evra, sa rokom od 32 meseca koji se računa od marta ove godine.
Generalni direktor je kazao da železnički saobraćaj trenutno u Evropi beleži pad u prevozu robe, ali da sve države daju velike podsticaje svojim železničkim preduzećima da bi afirmisale taj vid saobraćaja iz ekonomskih i strateških razloga.
Navodeći da i u mnogo bogatijim državama železnice imaju velike gubitke Marković je istakao da nijedna država u svetu, sa izuzetkom Japana i njihovih železnica, nije u poziciji da ne izdvaja subvencije za razvoj železničkog saobraćaja.
(Tanjug)
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte