
"Sada je projekat u zamahu i u procesu smo završetka investicije od 940 milona evra. Fabrika će biti na svetskom nivou i među najboljim Fijatovim fabrikama. Takođe nastavljamo zapošljavanje ljudi i plan je da dođemo do 2.400 radnika do kraja 2012. godine i u ovoj fazi verujem da ništa ne može zaustaviti ovaj projekat", rekao je Altavila agenciji Tanjug.
On je posle posete proizvodnom pogonu u Kragujevcu u kojem se sklapa probna serija "Fijatovog" novog modela, rekao da će broj proizvedenih vozila, nakon što proizvodnja u Kragujevcu sledeće godine uđe u serijsku fazu, zavisiti od trendova na tržištima zapadne Evrope.
"Plan je da počnemo od 50 automobila dnevno a posle ćemo videti", precizirao je Altavila, dodavši da će se novi model, čija je radna oznaka L-Zero, izvoziti širom Evrope i u SAD, gde će biti jedan od stubova "Fijatovog" brenda.
"Ovo je bio san jednog čoveka - Borisa Tadića - i postao je stvarnost. Suština vladanja je zapravo da imate viziju. Čitava vlada Srbije dala nam je veliku podršku od premijera do sadašnjeg i bivšeg ministra ekonomije", rekao je Altavila.
Prema njegovim rečima, isključivo zahvaljujući svesrdnoj podršci Vlade Srbije bilo je moguće za 18 meseci izgraditi moderan proizvodni kompleks u Kragujevcu kao i park za proizvođače komponenti u Grošnici.
Generalni direktor kompanije "Fijat automobili Srbija" Antonio Ćezare Ferara rekao je da će serijska proizvodnja novog "Fijatovog" modela u Kragujevcu početi krajem maja sledeće godine.
"Prvo ćemo proizvoditi model sa pet sedišta i serijska proizvodnja će početi krajem maja sledeće godine. Model od sedam sedišta ćemo početi da proizvodimo verovatno početkom 2013. godine", rekao je Ferara.
Prema njegovim rečima, još je nemoguće govoriti o ceni automobila koji će biti proizveden u Kragujevcu, ali će ona verovatno biti definisana posle sajma automobila u Ženevi, na kojem će u martu zvanično biti predstavljen novi model.
U ovom trenutku se u Kragujevcu, prema njegvim rečima, proizvodi pet automobila dnevno, a probnu seriju će činiti između 200 i 300 automobila koji treba da budu proizvedeni do sajma u Ženevi.
"Ponosni smo na ovaj događaj jer su ovo prvi automobili koji su sišli sa proizvodne linije i plod su višemesečnog vrednog rada svih ljudi uključenih u ovaj projekat", kazao je Ferara.
"Fijat" je danas uplatio dodatni osnivački kapital u zajedničkom preduzeću od 66 miliona evra, a Srbija dodatnih 33 miliona evra, izjavio je lider Ujedinjenih regiona Srbije (URS) Mlađan Dinkić.
Dinkić je objasnio da su danas, posle decembra 2009. godine kada su Italijani uplatili prvih 100 miliona, dodali još 66 i početkom sledeće godine uplatiće još 33 miliona čime će u potpunosti ispuniti svoju ugovornu obavezu.
Bivši ministar ekonomije i regionalnog razvoja je rekao da je najveća vrednost celog projekta što će vrednost izvoza automobila iz Kragujevca i izvoz auto komponenti biti 2,5 milijardi evra i činiti jednu trećinu ukupnog srpskog izvoza.
"Da nije bilo 'Fijata' nikada u Srbiju ne bi došli Boš ni Kontinental, kao dva najveća evropska proizvođača auto delova. Sada u Srbiji već radi 120 fabrika autokomponenti", rekao je Dinkić.
On je naveo da je danas proizvedeneno prvih 15, od ukupno 150 automobila prototipske serije koji će služiti za razne vrste testiranja - od testova opterećenja i izdržljivosti, do kreš testova.
"Kada se završi testiranje po tehnološkom redosledu, počeće probna, a potom i serijska proizvodnja", rekao je Dinkić.
"Srbija će tada konačno početi da izvozi proizvode visoke tehnološke vrednosti. Upravo će Kragujevac biti grad u kome će početi proizvodnja jednog ozbiljnog proizvoda kao što je automobil, a 80 odsto komponenti za njega biće proizvođeno u fabrikama u Srbiji", rekao je Dinkić.
On je, pozivajući se na italijanske partnere, najavio dolazak novih proizvođača auto delova koji će graditi nove hale u industrijskoj zoni u Grošnici.
"Najviše radnika će se zaposliti u industriji auto komponenti jer će ih, pored 2.400 ljudi koji će raditi u FAS, u fabrikama komponentašima biti višestruko više", rekao je Dinkić.
Gradonačelnik Kragujevac Veroljub Stevanović je rekao da su u toku završni radovi na izgradnji infastrukture, prilaznih puteva i mostova neophodnih za nesmetano odvijanje saobraćaja saobraćaja do "Fijataove" fabrike.
"Radi se ulica Oktobarskih žrtava u dužini od 1.200 metara, ulica Vlaje Vuksanovića, ulica Partizanskih kurira je već završena, Šukina ulica se radi. Svi ti radovi moraju biti završeni do 15. februara naredne godine, kao i dva mosta na Lepenici i jedan na Ždraljici", rekao je Stevanović.
(agencije/MONDO)
On je posle posete proizvodnom pogonu u Kragujevcu u kojem se sklapa probna serija "Fijatovog" novog modela, rekao da će broj proizvedenih vozila, nakon što proizvodnja u Kragujevcu sledeće godine uđe u serijsku fazu, zavisiti od trendova na tržištima zapadne Evrope.
"Plan je da počnemo od 50 automobila dnevno a posle ćemo videti", precizirao je Altavila, dodavši da će se novi model, čija je radna oznaka L-Zero, izvoziti širom Evrope i u SAD, gde će biti jedan od stubova "Fijatovog" brenda.
"Ovo je bio san jednog čoveka - Borisa Tadića - i postao je stvarnost. Suština vladanja je zapravo da imate viziju. Čitava vlada Srbije dala nam je veliku podršku od premijera do sadašnjeg i bivšeg ministra ekonomije", rekao je Altavila.
Prema njegovim rečima, isključivo zahvaljujući svesrdnoj podršci Vlade Srbije bilo je moguće za 18 meseci izgraditi moderan proizvodni kompleks u Kragujevcu kao i park za proizvođače komponenti u Grošnici.
Generalni direktor kompanije "Fijat automobili Srbija" Antonio Ćezare Ferara rekao je da će serijska proizvodnja novog "Fijatovog" modela u Kragujevcu početi krajem maja sledeće godine.
"Prvo ćemo proizvoditi model sa pet sedišta i serijska proizvodnja će početi krajem maja sledeće godine. Model od sedam sedišta ćemo početi da proizvodimo verovatno početkom 2013. godine", rekao je Ferara.
Prema njegovim rečima, još je nemoguće govoriti o ceni automobila koji će biti proizveden u Kragujevcu, ali će ona verovatno biti definisana posle sajma automobila u Ženevi, na kojem će u martu zvanično biti predstavljen novi model.
U ovom trenutku se u Kragujevcu, prema njegvim rečima, proizvodi pet automobila dnevno, a probnu seriju će činiti između 200 i 300 automobila koji treba da budu proizvedeni do sajma u Ženevi.
"Ponosni smo na ovaj događaj jer su ovo prvi automobili koji su sišli sa proizvodne linije i plod su višemesečnog vrednog rada svih ljudi uključenih u ovaj projekat", kazao je Ferara.
"Fijat" je danas uplatio dodatni osnivački kapital u zajedničkom preduzeću od 66 miliona evra, a Srbija dodatnih 33 miliona evra, izjavio je lider Ujedinjenih regiona Srbije (URS) Mlađan Dinkić.
Dinkić je objasnio da su danas, posle decembra 2009. godine kada su Italijani uplatili prvih 100 miliona, dodali još 66 i početkom sledeće godine uplatiće još 33 miliona čime će u potpunosti ispuniti svoju ugovornu obavezu.
Bivši ministar ekonomije i regionalnog razvoja je rekao da je najveća vrednost celog projekta što će vrednost izvoza automobila iz Kragujevca i izvoz auto komponenti biti 2,5 milijardi evra i činiti jednu trećinu ukupnog srpskog izvoza.
"Da nije bilo 'Fijata' nikada u Srbiju ne bi došli Boš ni Kontinental, kao dva najveća evropska proizvođača auto delova. Sada u Srbiji već radi 120 fabrika autokomponenti", rekao je Dinkić.
On je naveo da je danas proizvedeneno prvih 15, od ukupno 150 automobila prototipske serije koji će služiti za razne vrste testiranja - od testova opterećenja i izdržljivosti, do kreš testova.
"Kada se završi testiranje po tehnološkom redosledu, počeće probna, a potom i serijska proizvodnja", rekao je Dinkić.
"Srbija će tada konačno početi da izvozi proizvode visoke tehnološke vrednosti. Upravo će Kragujevac biti grad u kome će početi proizvodnja jednog ozbiljnog proizvoda kao što je automobil, a 80 odsto komponenti za njega biće proizvođeno u fabrikama u Srbiji", rekao je Dinkić.
On je, pozivajući se na italijanske partnere, najavio dolazak novih proizvođača auto delova koji će graditi nove hale u industrijskoj zoni u Grošnici.
"Najviše radnika će se zaposliti u industriji auto komponenti jer će ih, pored 2.400 ljudi koji će raditi u FAS, u fabrikama komponentašima biti višestruko više", rekao je Dinkić.
Gradonačelnik Kragujevac Veroljub Stevanović je rekao da su u toku završni radovi na izgradnji infastrukture, prilaznih puteva i mostova neophodnih za nesmetano odvijanje saobraćaja saobraćaja do "Fijataove" fabrike.
"Radi se ulica Oktobarskih žrtava u dužini od 1.200 metara, ulica Vlaje Vuksanovića, ulica Partizanskih kurira je već završena, Šukina ulica se radi. Svi ti radovi moraju biti završeni do 15. februara naredne godine, kao i dva mosta na Lepenici i jedan na Ždraljici", rekao je Stevanović.
(agencije/MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.