Predlog podrazumeva da domaći preduzetnici uđu u kupovinu Jata sa po nekoliko miliona evra, naprave konzorcijum i preuzmu kompaniju koju do sada, i pored brojnih poziva Vlade Srbije, nije hteo da kupi nijedan strani partner.
Navedeno je da, iako nisu poznata imena svih 10 srpskih biznimena koji bi bili suvlasnici Jat, "kao na najizglednije tipuje se na vlasnika Delta holdinga Miroslava Miškovića i Miodraga Kostića, vlasnika MK grupe i akcionara AIK banke".
Njima je, navodno, ponuđeno da u kupovini Jata učestvuju sa po deset miliona evra.
Iako dogovor još nije formalno postignut, već se razmišlja o izradi studije o načinu odlučivanja i upravljanja kompanijom, a svi su saglasni da neće biti nimalo lako upravljati kompanijom i donositi odluke kad su suvlasnici tako moćni preduzetnici, navodi "Novi magazin".
Za sada se ne žuri, jer je plan da Jat dobije nove privatne vlasnike do početka maja iduće godine.
Plan da se deset najvećih domaćih preduzetnika udruži u konzorcijum i kupi Jat podrazumeva prethodno mnogo posla unutar same kompanije i donošenje odluke ko će, država ili novi vlasnici, deliti otkaze višku zaposlenih, a njih je prema nekim procenama oko 2.000.
Biće potrebno, takođe, definisati na čiji će teret ići otpremnine od najmanje 12 miliona evra za toliki broj otpuštenih, kao i to ko preuzima dugove Jata čija je današnja knjigovodstvena vrednost oko 180 miliona evra.
U Jat, inače, treba investirati i dodatnih 50-60 miliona evra.
Beta danas u Vladi Srbije nije uspela da dobije potvrdu da se vode pregovori o prodaji Jata grupi srpskih biznismena.
Osnivač i predsednik ITM grupe Toplica Spasojević kazao je agenciji Beta da je pre oko mesec dana čuo za ideju da srpski biznismeni kupe Jat ervejz, ali da ne veruje da to može da se ostvari.
Spasojević je naglasio da on nije među tim privrednicima.
Jat ervejzu je potrebno ozbiljno restrukturiranje, dodao je Spaspjević i kazao da bi u srpskoj aviokompaniji evenutalno mogla da se ostvari strateška saradnja privatnog kapitala i države.
"Voleo bih da Jat ervejz ostane u srpskim rukama", istakao je Spasojević.
Ministar za infrastrukturu i energetiku Srbije Milutin Mrkonjić kazao je danas agenciji Beta u Beloj Palanci da ne zna za razgovore sa srpskim privrednicima o kupovini Jata.
Kako je istakao, predsednik Vlade Srbije Mirko Cvetković ima ovlašćenja da pregovara o prodaji Jat ervejza jer je to firma u procesu privatizacije.
"Ako on (Cvetković) pregovara, neka pregovara, ja o tome nemam pojma", kazao je Mrkonjić.
Srpski ministar za infrastrukturu juče je novinarima rekao da bi Srbija od 2012. godine trebalo da ima novu nacionalnu aviokompaniju.
On je objasnio da će nova nacionalna aviokompanija biti formirana na osnovama Jat ervejza, a da će aktivnosti o njenom formiranju početi od Nove godine.
Vlada Srbije je početkom avgusta ove godine raspisla tender za strateškog partnera za osnivanje nove aviokopnaije, ali je on proglašen nesupešnim jer je letonska kompanija Baltik eviejšen sistem (Baltic Aviation System), koja je jedina otkupila tendersku dokumentaciju odustala od dostaljanja ponude.
Na prvom tenderu za prodaju Jata, 2008. godine, kad je nuđeno na prodaju 51 odsto kapitala kompanije po ceni od 51 milion evra, nije stigla nijedna ponuda.
U dosadašnjim neusupešnim pokušajima prodaje Jata kao potencijalni kupci pojavljivali su se i Letonija (suvlasnik Erbaltika), Azal iz Azerbejdžana, ruski Aeroflot, Turkiš erlajns, Er India, Er Berlin i Er Island.
(agencije/MONDO)
Navedeno je da, iako nisu poznata imena svih 10 srpskih biznimena koji bi bili suvlasnici Jat, "kao na najizglednije tipuje se na vlasnika Delta holdinga Miroslava Miškovića i Miodraga Kostića, vlasnika MK grupe i akcionara AIK banke".
Njima je, navodno, ponuđeno da u kupovini Jata učestvuju sa po deset miliona evra.
Iako dogovor još nije formalno postignut, već se razmišlja o izradi studije o načinu odlučivanja i upravljanja kompanijom, a svi su saglasni da neće biti nimalo lako upravljati kompanijom i donositi odluke kad su suvlasnici tako moćni preduzetnici, navodi "Novi magazin".
Za sada se ne žuri, jer je plan da Jat dobije nove privatne vlasnike do početka maja iduće godine.
Plan da se deset najvećih domaćih preduzetnika udruži u konzorcijum i kupi Jat podrazumeva prethodno mnogo posla unutar same kompanije i donošenje odluke ko će, država ili novi vlasnici, deliti otkaze višku zaposlenih, a njih je prema nekim procenama oko 2.000.
Biće potrebno, takođe, definisati na čiji će teret ići otpremnine od najmanje 12 miliona evra za toliki broj otpuštenih, kao i to ko preuzima dugove Jata čija je današnja knjigovodstvena vrednost oko 180 miliona evra.
U Jat, inače, treba investirati i dodatnih 50-60 miliona evra.
Beta danas u Vladi Srbije nije uspela da dobije potvrdu da se vode pregovori o prodaji Jata grupi srpskih biznismena.
Osnivač i predsednik ITM grupe Toplica Spasojević kazao je agenciji Beta da je pre oko mesec dana čuo za ideju da srpski biznismeni kupe Jat ervejz, ali da ne veruje da to može da se ostvari.
Spasojević je naglasio da on nije među tim privrednicima.
Jat ervejzu je potrebno ozbiljno restrukturiranje, dodao je Spaspjević i kazao da bi u srpskoj aviokompaniji evenutalno mogla da se ostvari strateška saradnja privatnog kapitala i države.
"Voleo bih da Jat ervejz ostane u srpskim rukama", istakao je Spasojević.
Ministar za infrastrukturu i energetiku Srbije Milutin Mrkonjić kazao je danas agenciji Beta u Beloj Palanci da ne zna za razgovore sa srpskim privrednicima o kupovini Jata.
Kako je istakao, predsednik Vlade Srbije Mirko Cvetković ima ovlašćenja da pregovara o prodaji Jat ervejza jer je to firma u procesu privatizacije.
"Ako on (Cvetković) pregovara, neka pregovara, ja o tome nemam pojma", kazao je Mrkonjić.
Srpski ministar za infrastrukturu juče je novinarima rekao da bi Srbija od 2012. godine trebalo da ima novu nacionalnu aviokompaniju.
On je objasnio da će nova nacionalna aviokompanija biti formirana na osnovama Jat ervejza, a da će aktivnosti o njenom formiranju početi od Nove godine.
Vlada Srbije je početkom avgusta ove godine raspisla tender za strateškog partnera za osnivanje nove aviokopnaije, ali je on proglašen nesupešnim jer je letonska kompanija Baltik eviejšen sistem (Baltic Aviation System), koja je jedina otkupila tendersku dokumentaciju odustala od dostaljanja ponude.
Na prvom tenderu za prodaju Jata, 2008. godine, kad je nuđeno na prodaju 51 odsto kapitala kompanije po ceni od 51 milion evra, nije stigla nijedna ponuda.
U dosadašnjim neusupešnim pokušajima prodaje Jata kao potencijalni kupci pojavljivali su se i Letonija (suvlasnik Erbaltika), Azal iz Azerbejdžana, ruski Aeroflot, Turkiš erlajns, Er India, Er Berlin i Er Island.
(agencije/MONDO)
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Fenerbahče otpustio Bobana Marjanovića? Povratak u Evropu pretvara se u katastrofu!
Mondo ukrštenica za 23. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Sve što treba da znate o Crvena zvezda - Partizan: Prvi derbi u ABA ligi, a već se odlučuje cela sezona!