Ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić precizirao je da su Rusima ponuđene deonice autoputa od po 25 kilometra na takozvanom Koridoru 11 ("produžena" verzija nečeg dosad poznatog kao auto-put Beograd - Južni Jadran) od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga ponuđene Rusima, a deonica od Ljiga do Čačka firmama iz Azerbejdžana.

"U ovoj fazi još razgovaramo. Sporazum nije potpisan. Više firmi iz te dve zemlje zaninteresovano", kazao je on i dodao da će Srbija prihvatiti te poslova samo ako budu ponuđeni uslovi kao u kineskim kreditima i pozajmicama Svetske banke.

Mrkonjić je kazao da očekuje da će sporazumi biti postinguti u narednih dva meseca i da će realizacija projekata početi do 1. aprila.

Trenutno se gradi deonica od 12,7 kilometara između Uba i Lajkovca, a prema procenama Puteva Srbije, za gradnju preostalih devedesetak kilometara autoputa od Beograda do Čačka biće potrebno oko 500 miliona evra.

Autoput na takozvanom koridoru preko Beograda i Čačka bi trebalo da poveže Srbiju sa Crnom Gorom i dalje pomorskom vezom sa Italijom sa južne strana, a na severu autoputem od Beograda do Vršca sa Rumunijom.

Prema ranijim podacima, kroz Srbiju su za sada utvrđene deonice Beograd-Obrenovac (25 kilometara), Obrenovac-Ub (27 kilometara), Lajkovac-Ljig (25 kilometra) i Ljig-Čačak (50 kilometara), a u toku su radovi na oko 80 miliona evra vrednoj deonici Ub-Lajovac (12,7 kilometara).

Mrkonjić je podsetio da je postojala ideja da se kroz saradnju sa Turskom oko 30 miliona evra uloži u gradnju puta od Sjenice do Tutina ili od Novog Pazara od Sjenice, ali je procenom stručnjaka utvrđeno da je jeftinije i bolje da sami gradimo put od Novog Pazara do Sjenice.

Kako je istakao, za tri i po godine mandata sadašnje Vlade Srbije izgrađeno 180 kilometara autoputa na Koridoru 10 i da su u toku tenderi ili gradnja za gradnju još 150 kilometara.

"Ceo Koridor 10 je u fazi realizacije i sada zajedno možemo da pratimo realizaciju jer imamo čvrste ugovore sa rokovima gradnje", kazao je Mrkonjić.

(Beta)