Kako je najavio ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić, ne čeka se ni za gradnju autoputa od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, gde se pregovara sa Turcima i na te dve deonice moglo bi da počene da se radi, takođe, za oko mesec dana, rekao je ministar Mrkonjić za Tanjug.

Mrkonjić je dodao da će Srbija sama graditi autoput na te dve deonice ukoliko sa ne bude postignut dogovor i sa turskim partnerima.

Ministar je naglasio da će deonicu od Ljiga do Preljine, zajedno raditi srpske i azerbejdžanske firme i da "oko toga tek slede dogovori".

"Probaćemo da radove počnemo negde početkom marta", istakao je Mrkonjić navodeći da će, ukoliko sve bude kako treba, 2012. godina biti u znaku gradnje Koridora 11.

Ministar je kazao da je ukupna vrednost dogovorenog kredita sa zvaničnicima Azerbejdžana 300 miliona evra i da su ta sredstva odobrena pod veoma povoljnim uslovima.

Azerbejdžanska vlada obezbedila je kredit za izgradnju deonice od Ljiga do Preljine po fiksnoj kamatnoj stopi od četiri odsto na 15 godina, sa grejs periodom od tri godine i otplatom na 12 godina.

Mrkonjić je podsetio da su 2. februara ministar spoljnih poslova Srbije Vuk Jeremić i ministar za ekonomski razvoj Azerbejdžana Šahin Mustafajev potpisali u glavnom gradu te zemlje Bakuu Sporazum o zajmu te zemlje za izgradnju deonice Koridora 11, od Ljiga do Preljine.

Direktor "Koridora Srbije" MIhajlo Mišić je izjavio Tanjugu je reč o izgradnji autoputa E 763 popularnije nazvanim Koridor 11.

Direktor Mišić je kazao da će na delu od Ljiga do Preljine biti građene tri manje deonice od Ljiga do Bojkovaca, od Bojkovaca do Takova i od Takova do Preljine.

Mišić je istakao da je trasa veoma teška s obzirom da ide kroz planinski deo preko Rudnika i da je planirana izgadnja ukupno 66 mostova ukupne površsine veće od 71.000 kvadratnih metara (m2).

Direktor "Koridora Srbije" je naveo da će biti izgrađeno pet tunela od kojih je jedan dužine 800 m, dok su ostali kraći, u ukupnoj dužini od oko dva km tunela.

"Mi očekujemo da ćemo ugovoriti sa azerbejdžanskom firmom izgradnju tog dela trase. Obaveza azerbejdžanske strane je da 49 odsto angažuje domaću građevinsku operativu, a mi da obezbedimo posao domaćim građevinarima u naredne tri godine, koliko procenjujemo da će trajati radovi", rekao je Mišić.

Mišić očekuje da će početkom građevinske sezone krenuti radovi na izgradnji tog putnog pravca i napominje da su završeni projektna dokumentacija i tehnička kontrola, ali da treba okončati i neke imovinsko-pravne poslove.

U toku je postupak formiranja parcela i sprovođenja pripremnih radnji neophodnih za postupak eksproprijacije, koja je već započeta na delu trase od Takova do Preljine.

Na autoputu E 763 odnosno Beograd-Južni Jadran osim što se radovi izvode na deonici Ub- Lajkovac u dužini od 12,5 km ubrzano se radi na projektnoj dokumentaciji za sve preostale deonice.

To su Beograd-Surčin-Obrenovac dužine 25,5 km, Obrenovac-Ub 26,23 km i Lajkovac-Ljig 23,98 km.

(Tanjug)