
Sibirskoj zimi, jedino su prkosili rudari i mehaničari, koji su se u sivozelenim bundama i kapama navučenim do očiju razmileli da osposobe tehniku, piše Beta.
Upravnik rudnika Vidoje Adamović ipak kaže, da esktremno niske temperature praćene jakim vetrom, koje su na ovom kopu zabeležene poslednjih desetak dana, nisu izazvale veliki zastoj u proizvodnji rude i poslovima na raskrivci jalovine.
On je dodao da su tamošnji radnici ispoljili veliku požrtvovanost kako bi se sistem proizvodnje održao, a da planiraju da gubitke na iskopu jalovine nadoknade kada otopli.
Poslovođa na održavanju teških kamiona Zvonko Petrović, ukazao je na nadljudske napore koji su činjeni kako bi se osposobila mehanizaciju za rad. Na tim poslovima angažovani su radnici mašinskog održavanja, koji u hali bez većeg dela krova sa koga prokišnjava, rade i na promaji. Temperatura je zato često niža nego napolju.
"Evo vidite, na radionicama nemamo ni vrata, a deo krova se obrušio ko zna kad. Uslovi za rad su očajni jer kada uhvatimo gvožđe golim rukama, a nekada smo na to prinuđeni, koža nam se zdere sa prstiju", rekao nam je jedan radnik koji nije želeo da se predstavi.
Procenjujemo da vozačima teških kamiona, među kojima je najviše mladića, upravljanje grdosijama koje sa teretom teže oko 220 tona, vožnja po zaleđenim spiralnim putevima predstavlja pravi rulet.
"Bilo je situacija kada vozilo prokliza po ledu i okrene se za 360 stepeni. Tada nam kroz glavu prođe ceo život. Iskustvo i prisebnost je ono što nam pomaže da savladamo ovu grdosiju kojom zarađujemo za život", zaključio je Predrag Radojčić, krupan mladić koji ipak kraj točka kamiona "Belaz" izgleda minijaturno.
Desekat minuta vožnje od radionice ka središtu spiralnog radilišta, po kašastom putu gde smelo gaze samo ruska vozila, stacionirani su mineri.
Sedamdeset rupa su iskopali, zalili ih tečnim eksplozivom i povezali žicama žute boje koje gamižu po blatu praveći svojevrsnu mrežu.
"Da ti kažem, mineri samo jednom greše, ali to ništa ne boli jer ne znaš ni šta ti se dogodilo", u šali kaže palilac mina Slavče Milev.
Napominje da se u ovom poslu cene samo mirna ruka i bistra glava.
"Velika odgovornosti i stroga disciplina u radu su neizbežni, jer se greške u ovom slučaju plaćaju glavom", kaže on.
A onda se uozbiljio i nastavio da zatrpava rupu sa tečnim eksplozivom iz koje će pred kraj prve smene, uz veliku detonaciju i podrhtavanje tla, komadi stena sa sadržajem bakra i zlata poleteti u vis.
Miladin Belović nadgleda rad kolega i upozorava na ozbiljnost posla kojim se bavi.
"Kada pođem na posao, na vratima stana ostavljam sve probleme, a kada pređem kapiju RTB-a, koncentarcija je stopostotna. Odgovornost je velika i jedna mala greška može biti katastrofalna", kaže ovaj miner.
(Beta)
Upravnik rudnika Vidoje Adamović ipak kaže, da esktremno niske temperature praćene jakim vetrom, koje su na ovom kopu zabeležene poslednjih desetak dana, nisu izazvale veliki zastoj u proizvodnji rude i poslovima na raskrivci jalovine.
On je dodao da su tamošnji radnici ispoljili veliku požrtvovanost kako bi se sistem proizvodnje održao, a da planiraju da gubitke na iskopu jalovine nadoknade kada otopli.
Poslovođa na održavanju teških kamiona Zvonko Petrović, ukazao je na nadljudske napore koji su činjeni kako bi se osposobila mehanizaciju za rad. Na tim poslovima angažovani su radnici mašinskog održavanja, koji u hali bez većeg dela krova sa koga prokišnjava, rade i na promaji. Temperatura je zato često niža nego napolju.
"Evo vidite, na radionicama nemamo ni vrata, a deo krova se obrušio ko zna kad. Uslovi za rad su očajni jer kada uhvatimo gvožđe golim rukama, a nekada smo na to prinuđeni, koža nam se zdere sa prstiju", rekao nam je jedan radnik koji nije želeo da se predstavi.
Procenjujemo da vozačima teških kamiona, među kojima je najviše mladića, upravljanje grdosijama koje sa teretom teže oko 220 tona, vožnja po zaleđenim spiralnim putevima predstavlja pravi rulet.
"Bilo je situacija kada vozilo prokliza po ledu i okrene se za 360 stepeni. Tada nam kroz glavu prođe ceo život. Iskustvo i prisebnost je ono što nam pomaže da savladamo ovu grdosiju kojom zarađujemo za život", zaključio je Predrag Radojčić, krupan mladić koji ipak kraj točka kamiona "Belaz" izgleda minijaturno.
Desekat minuta vožnje od radionice ka središtu spiralnog radilišta, po kašastom putu gde smelo gaze samo ruska vozila, stacionirani su mineri.
Sedamdeset rupa su iskopali, zalili ih tečnim eksplozivom i povezali žicama žute boje koje gamižu po blatu praveći svojevrsnu mrežu.
"Da ti kažem, mineri samo jednom greše, ali to ništa ne boli jer ne znaš ni šta ti se dogodilo", u šali kaže palilac mina Slavče Milev.
Napominje da se u ovom poslu cene samo mirna ruka i bistra glava.
"Velika odgovornosti i stroga disciplina u radu su neizbežni, jer se greške u ovom slučaju plaćaju glavom", kaže on.
A onda se uozbiljio i nastavio da zatrpava rupu sa tečnim eksplozivom iz koje će pred kraj prve smene, uz veliku detonaciju i podrhtavanje tla, komadi stena sa sadržajem bakra i zlata poleteti u vis.
Miladin Belović nadgleda rad kolega i upozorava na ozbiljnost posla kojim se bavi.
"Kada pođem na posao, na vratima stana ostavljam sve probleme, a kada pređem kapiju RTB-a, koncentarcija je stopostotna. Odgovornost je velika i jedna mala greška može biti katastrofalna", kaže ovaj miner.
(Beta)
Pridruži se MONDO zajednici.