• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Mrkonjić italijanima nudi Jadranski "koridor"

Ministar za infrastrukturu i energetiku ponudio je italijanskom konzorcijumu "Korteze" da učestvuje u izgradnji autoputa prema Crnoj Gori i Beogradskog železničkog čvora. Za završetak Koridora 10 Mrkonjkiću treba "još dve godine".

Kompanije italijanskog konzorcijuma, njih 35, imaju godišnji obrt kapitala od 20 milijardi evra, saopštilo je Ministarstvo.

Čelnik italijanskog konzorcijuma Fiorenco Gabrijeli posetio je Ministarstvu za infrastrukturu i energetiku, koje navodi da Drugi ekonomski samit Srbije i Italije, koji je održan početkom marta u Beogradu, počinje da daje konkretne rezultate.

Ministar Milutin Mrkonjić je istakao da italijanske firme mogu u vrlo kratkom roku da stignu do visokog stepena angažovanosti, kako su to ranije učinile u Rumuniji, gde posluje više od 50.000 registrovanih preduzeća sa Apeninskog poluostrva.

Srpski ministar je konzorcijumu "Korteze" sugerisao da svoje mesto pronađu u izgradnji Koridora 11, na izradi puta i železnice, čija je vrednost radova procenjena na 300 miliona evra.

"Možemo da koristimo i komercijalne kredite, naravno sa povoljnom kamatom", dodao je Mrkonjić.

Što se tiče Koridora 10, potpredsednik SPS-a i ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić izjavio je da će biti gotov za dve godine.

Mrkonjić planira da on bude taj koji će ga završiti, očekujući da njegov stanački šef Ivica Dačić bude premijer jer je "jedan od najsposobnijih političara koje imamo" pa je vreme da "preuzme još odgovorniju funkciju".

"U uslovima svetske ekonomske krize, uradili smo mnogo - 200 kilometara putnog koridora, a na preostalih 130 radovi su u toku. Poslednja dva gradilišta biće otvorena za nedelju dana od Proseka do Crvene reke prema istoku i od Grabovnice do Grdelice prema jugu. Most Beška je završen u ovom mandatu", rekao je Mrkonjić u intervjuu današnjim "Novostima".

On je dodao da mu ne pada napamet da dva meseca pred glasanje svečano otvara gradilišta, preseca vrpce i da obećava čuda.

"Do 1. maja biće otvorene dve deonice od po deset kilometara na obilaznici oko Beograda, ali je to planirano pre nego što smo znali termin za izbore", kazao je Mrkonjić.

Za Koridor 11, auto-put od Beograda do Čačka, Mrkonjić je rekao da je u završnoj fazi deonica od Uba do Lajkovca, a pripremljena je realizacija deonice od Ljiga do Preljine i 4. aprila biće otvoreno to gradilište finansirano iz kredita Azerbejdžana.

Spremne su još dve deonice, od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga.

Međutim, još od daleke 2008. godine, Mrkonjić obećava da će koridor biti završen "za dve godine", a čak je i pretio da će u suprotnom podneti ostavku. Tako je jula 2008. godine u izjavi za Tanjug rekao:

"Za dve i po godine u Srbiji mora da bude kompletiran autoput od Horgoša do Novog Sada, od Leskovca do Makedonije i od Niša do Bugarske. U protivnom, ja ću napustiti ovu funkciju, a država će postati saobraćajno slepo crevo Evrope."

U intervjuu za "Novosti" Mrkonjić se osvrnuo i na mogućnost održavnja prevremenih predsedničkih izbora.

Na pitanje da li bi savetovao Borisu Tadiću da podnese ostavku kako bi se raspisali i predsednički izbori, Markonjić je odgovorio odrečno.

"Ne. Moj prijatelj Slobodan Milošević predsedničke izbore je raspisao pre vremena 2000. godine i napravio je kobnu političku grešku. Očigledno je da u Srbiji ništa ne treba da se radi pre roka. Ja sam pokušao da radim pre roka, pa su me svi napadali. Sve u svoje vreme, tako je najbolje", smatra Mrkonjić.

On smatra i da bi država trebalo sve da učini da zaštiti Vojislava Šešelja i da je suđenje Šešelju sramota za svetsko pravosuđe, prenose "Novosti".

(MONDO)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image