Tadić je, prilikom početka gradnje dve deonice autoputa kroz Grdeličku klisuru, ocenio da je u veoma teškom ekonomskom trenutku država uspostavila sistem koji na kraju daje rezultate, a to su upravo novi autoputevi, mostovi, infrastruktura kakvu Sbrija nije stvarala prethodnih decenija.

"Napali smo faktički sve deonice u Srbiji. Ovih dana se otvaraju najkompleksniji radovi kao što je proboj Grdeličke klisure, koja je jedna teška deonica zbog strukture zemljišta i skučenog prostora. Krenuli smo sa radovima prema bugarskoj granici, obilaznica oko Beograda se privodi kraju, kreću radovi na Koridoru 11", objasnio je Tadićpočetku gradnje dve deonice autoputa kroz Grdeličku klisuru.

"Učinjena dela su svedočanstva da ćemo završiti ono što je ispred nas", podvukao je Tadić i dodao da će za samo nekoliko godina dve trećine stanovništva živeti na mreži autoputeva.

On je naveo i da nije bilo lako postići takve rezultate, posebno zbog nasleđenih nekoliko stotina miliona evra dugova u građevinskom sektoru.

"Imali smo nerešene situacije i nedovršene projekte. U Savetu za infrastrukturu smo kreirali sistem koji daje plodove. Ovaj sistem treba da daje plodove i u budućnosti", poručio je Tadić i istakao da je vlast sve vreme "probijala tunel", te da je to činila sa sistemom, u novim okolnostima i uslovima najteže finansijske krize.

Tadić je podvukao i da u ovom poslu, za razliku od zemalja u okruženju, nije bilo afera.

Vrlo često gledamo u zemlje EU ili one koje će postati članice, a koje su završile autoputeve. Ali način na koji su završavale te puteve odveo ih je u dužničko ropstvo i krizu, ukazao je on.

"Mi nabavljamo najjeftiniji novac za finansiranje gradnje, štedimo novac. Ono što uštedimo ubacujemo na drugu lokaciju", rekao je Tadić i zaključio da je takvim potezima vlada sačuvala zemlju u makroekonomskom smislu.



Radovi na dve deonice južnog kraka Koridora 10 autoputa E75, koji su počeli danas, a reč je o deonicama Grabovnica-Grdelica i Vladičin Han-Donji Neradovac, koštaće oko 100 miliona evra, a novac će biti obezbeđen iz zajma Svetske banke.

Gradi se u ovoj fazi 31 kilometar puta, radove izvodi grčka kompanija "Terna", ali se očekuje da budu angažovani i naši podizvođači.

Ministar Mrkonjić je ukazao da će ove godine sa završetkom mandata aktuelne vlade biti završeno 200 kilometara auto-puteva na Koridoru 10 i naglasio da smatra da je to veliki rezultat.

On je izrazio očekivanje da će iduća vlada imati šansu da završi i Koridor 10 i Koridor 11.

Novinari su pitali Mrkonjića i kada će biti završen deonica autoputa od Preševa prema Bujanovcu, na šta je on objasnio da su tu postojale poteškoće zbog eksproprijacije zemljišta i nedostatka novca, jer se ta deonica finansira iz budžeta, ali i da očekuje da će u naredna tri meseca i ta deonica biti završena.

Direktor "Koridora" Srbije Mihajlo Mišić najavio je da će za 20 dana biti otvoreni tenderi za najpovoljnijeg izvođača radova za dve deonice od Grdelice prema Caričinoj dolini. Taj deo puta podrazumeva izgradnju dva tunela, naveo je Mišić.

On je precizirao da je za deonice s tunelima predviđeni rok gradnje tri godine, a za ostale manje zahtevne dve godine.

Cilj je da na svih 12 lotova, na koliko je podeljen južni krak Koridora 10, budu otvorena gradilišta, istakao je Mišić.

(Tanjug)