U prvoj fazi bi se spojili "Kroacija erlajnz" i "Adria ervejz", a možda i "Montenegro erlajnz", dok srpski "Jat" bi sačekao neka bolja vremena.
Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture Hrvatske najavilo je mogućnost spajanja "Kroacije erlajnz" i slovenačke "Adrie ervejz" u holding avioprevoznika, dok srpski "Jat ervejz" ne bi bio uključen u početnoj fazi.
To je, prenosi portal "Seebiz", najavio hrvatski ministar Siniša Hajdaš Dončić, koji je kazao da o formiranju holdinga postoje određena razmišljanja, koja uključuju i crnogorskog "Montenegro erlajnza", ali ne i JAT u prvoj fazi.
Avioprevoznici s područja bivše Jugoslavije morali bi da se povežu ako žele da prežive, izjavio je ranije generalni sekretar Evropskog udruženja za avioprevoz (AEA) Ulrih Šulte Štrathaus.
On je rekao da je u Evropi registrovano više od 500 aviokompanija, ocenjujući da je to previše.
"Činjenica je da je nekadašnje zajedničko jugoslovensko vazdušno tržište sada rascepkano, a pojedinačni prevoznici premali i neefikasni, zbog čega je potrebno regionalno rešenje. Regionu je potrebna kompanija koja bi delovala globalno, pokrivala lokalne potrebe i povezivala se sa inostranstvom preko međunarodnih vazdušnih čvorišta", rekao je Štrathaus koji je nedavno o tome razgovarao sa upravom "Adrie eirvejz".
Predstavnici Jat ervejza učestvovaće na sastanku četiri aviokompanije iz bivše Jugoslavije 19. maja u Budvi, kazali su danas agenciji Beta u srpskoj aviokompaniji, ali su negirali formiranje regionalne kompanije.
"Na osnovu tema predloženih za sastanak može se reći da projekat o formiranju regionalne aviokompanije zvanično ne postoji", istakli su u Jat ervejzu.
Kako su dodali, u pitanju je sastanak koji bi trebalo da doprinese boljoj saradnji u regionu i većim pogodnostima za putnike.
U Jatu su naveli da u pozivu na sastanak stoji da su teme razgovora "reflektovanje ekonomske krize na poslovanje aviokompanija" i razmena iskustava za prevazilaženje krize.
Na osnovu tema predloženih u pozivu, na sastanaku će se razmatrati mogućnosti uzajamnog korišćenja flota, razmene usluga radi racionalnijeg korišćenja tehnike, školstva, keteringa i eventualnog zajedničkog nastupanja kroz zajedničko predstavljanje na inostranim tržištima, kazali su agenciji Beta u Jat ervejzu.
Predsednik Odbora direktora crnogorskog avioprevoznika Montenegro erlajnsa Zoran Đurišić pozvao je direktore srpskog Jat ervejza, hrvatskog Kroacija erlajnsa i slovenackog Adria ervejza na sastanak u Miločeru, pored Budve, da bi razmotrili modele saradnje i mere za lakše prevazilaženje krize.
Ministar saobraćaja i pomorstva Crne Gore Andrije Lompar ocenio je krajem aprila da su se zbog pogoršanja poslovanja u civilnom vazduhoplovstvu i smanjenja prihoda stekli uslovi da avikompanije razmotre mogućnost udruživanja.
On je tom prilikom najavio da će prisustvovati sastanku direktora aviokompanija u Budvi i predstaviti im argumente za formiranje zajedničkog reginalnog avio-operetera.
Kako je istakao Lompar, to bi se odvijalo fazno, najpre na pojedinim linijama i korišćenjem međukompanijskih ugovora o saradnji, a potom i na većem povezivanju kompanija u ekonomskom i drugom smislu.
Lompar je kazao da nije veliki optimista da će inicijativa biti realizovana navodeći da su menadžmenti kompanija i ranije imali odbojan stav prema udriživanju.
Podršku udruživanju aviokompanija pružio je i ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić, ali je takođe izrazio sumnju u to da će poslovodstva aviokompanija prihvatiti ideju.
Prema ranijim podacima, Kroacija erlajnz, Jat ervejz, Adria ervejz, BH erlajnz i Montenegro erlajnz zajedno godišnje prevezu oko pet miliona putnika. Toliko putnika prevozio je JAT na kraju 1980-ih godina kada je bio vodeći prevoznik Jugoslavije.
(agencije/MONDO)
To je, prenosi portal "Seebiz", najavio hrvatski ministar Siniša Hajdaš Dončić, koji je kazao da o formiranju holdinga postoje određena razmišljanja, koja uključuju i crnogorskog "Montenegro erlajnza", ali ne i JAT u prvoj fazi.
Avioprevoznici s područja bivše Jugoslavije morali bi da se povežu ako žele da prežive, izjavio je ranije generalni sekretar Evropskog udruženja za avioprevoz (AEA) Ulrih Šulte Štrathaus.
On je rekao da je u Evropi registrovano više od 500 aviokompanija, ocenjujući da je to previše.
"Činjenica je da je nekadašnje zajedničko jugoslovensko vazdušno tržište sada rascepkano, a pojedinačni prevoznici premali i neefikasni, zbog čega je potrebno regionalno rešenje. Regionu je potrebna kompanija koja bi delovala globalno, pokrivala lokalne potrebe i povezivala se sa inostranstvom preko međunarodnih vazdušnih čvorišta", rekao je Štrathaus koji je nedavno o tome razgovarao sa upravom "Adrie eirvejz".
Predstavnici Jat ervejza učestvovaće na sastanku četiri aviokompanije iz bivše Jugoslavije 19. maja u Budvi, kazali su danas agenciji Beta u srpskoj aviokompaniji, ali su negirali formiranje regionalne kompanije.
"Na osnovu tema predloženih za sastanak može se reći da projekat o formiranju regionalne aviokompanije zvanično ne postoji", istakli su u Jat ervejzu.
Kako su dodali, u pitanju je sastanak koji bi trebalo da doprinese boljoj saradnji u regionu i većim pogodnostima za putnike.
U Jatu su naveli da u pozivu na sastanak stoji da su teme razgovora "reflektovanje ekonomske krize na poslovanje aviokompanija" i razmena iskustava za prevazilaženje krize.
Na osnovu tema predloženih u pozivu, na sastanaku će se razmatrati mogućnosti uzajamnog korišćenja flota, razmene usluga radi racionalnijeg korišćenja tehnike, školstva, keteringa i eventualnog zajedničkog nastupanja kroz zajedničko predstavljanje na inostranim tržištima, kazali su agenciji Beta u Jat ervejzu.
Predsednik Odbora direktora crnogorskog avioprevoznika Montenegro erlajnsa Zoran Đurišić pozvao je direktore srpskog Jat ervejza, hrvatskog Kroacija erlajnsa i slovenackog Adria ervejza na sastanak u Miločeru, pored Budve, da bi razmotrili modele saradnje i mere za lakše prevazilaženje krize.
Ministar saobraćaja i pomorstva Crne Gore Andrije Lompar ocenio je krajem aprila da su se zbog pogoršanja poslovanja u civilnom vazduhoplovstvu i smanjenja prihoda stekli uslovi da avikompanije razmotre mogućnost udruživanja.
On je tom prilikom najavio da će prisustvovati sastanku direktora aviokompanija u Budvi i predstaviti im argumente za formiranje zajedničkog reginalnog avio-operetera.
Kako je istakao Lompar, to bi se odvijalo fazno, najpre na pojedinim linijama i korišćenjem međukompanijskih ugovora o saradnji, a potom i na većem povezivanju kompanija u ekonomskom i drugom smislu.
Lompar je kazao da nije veliki optimista da će inicijativa biti realizovana navodeći da su menadžmenti kompanija i ranije imali odbojan stav prema udriživanju.
Podršku udruživanju aviokompanija pružio je i ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić, ali je takođe izrazio sumnju u to da će poslovodstva aviokompanija prihvatiti ideju.
Prema ranijim podacima, Kroacija erlajnz, Jat ervejz, Adria ervejz, BH erlajnz i Montenegro erlajnz zajedno godišnje prevezu oko pet miliona putnika. Toliko putnika prevozio je JAT na kraju 1980-ih godina kada je bio vodeći prevoznik Jugoslavije.
(agencije/MONDO)