Balažiča je imenovao nadzorni odbor Merkatora, a on će tu funkciju preuzeti 1. juna.

Balažić će mesto predsednika preuzeti of Žige Debeljaka, koji je odstupio sa funkcije zajedno sa celokupnim odborom kompanije 29. marta, navodeći kao razlog gubitak poverenja većine akcionara, zbog različitih stavova u vezi prodaje "Merkatora" najvećem konkurentu u regionu, hrvatskom "Agrokoru".

Balažić je naveo da se zalaže za stabilnu i dugoročnu vlasničku strukturu, ali nije želeo da komentariše da li bi "Agrokor" to mogao da obezbedi.

Novi čelnik je, međutim, istakao da činjenica da neki akcionari žele da prodaju svoj udeo u kompaniji "ne može biti zanemarena".

Prema Balažiču, "ne radi se samo o pitanju vlasništva (regionalnog maloprodajnog lanca), već o njegovom položaju u lokalnom i reginalnom sistemu ponude".

Novi šef "Merkatora" ima tri prioriteta: jačanje pozicije tržišnog lidera u Sloveniji, širenje u inostranstvu, kao i prodaju nekretnina.

Prethodna uprava "Merkatora" pokrenula je proces prodaje svojih radnji, a zatim iznajmljivanja istih, što je kompaniji donelo 500 miliona evra.

Balažič je obavljao nekoliko rukovodećih funkcija u kompanijama "Spem", "Petrol" "AT Kearney", "Fruktal", "Žito grupi" i drugim.

"Merkator" je danas najveći maloprodajni lanac u Sloveniji, sa mrežom hipermarketa, supermarketa i manjih prodavnica u Sloveniji, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Srbiji, Crnoj Gori, Bugarskoj i Albaniji. Pored više hipermarketa, "Merkator" u datim zemljama ima preko 1.000 supermarketa i manjih prodavnica.

Njegovo osnovno tržište i dalje je Slovenija, gde kompanija trenutno ima 17 hipermarketa.

Na tržištu Srbije je Merkator, prema izveštaju za 2011, prošle godine ojačao poziciju drugog po veličini trgovinskog lanca pošto je preuzeo kompaniju Familija Marketi.

U Beogradu je prva radnja "Merkatora" otvorena 2002, a slovenački lanac trenutno ima tri šoping centra se hipermarketima, u Beogradu, Novom Sadu i Nišu.

Pored toga, "Merkator" je vlasnik većeg broja manjih prodavnica u Srbiji, koje posluju pod markom "Roda".

Dugoročni planovi kompanije uključuju širenje na tržišta van zemalja bivše Jugoslavije, čime "Merkator" želi da postane jedan od najvećih lanaca supermarketa u jugoistočnoj Evropi.

Merkator Grupa je u 2011. imala promet od 2,93 milijarde evra, 5,3 procenata više nego godinu dana ranije.

Čist prihod grupe je izneo 23,5 miliona evra, umanjenje od 22,5 procenata prema 2010.

Kompanija je prošle godine zapošljavala 23.620 radnika.

(Tanjug)