• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Železnice se ograđuju od prinudnih odmora

U Železnicama Srbije "nije doneta nikakva zvanična odluka niti postoji bilo kakva zvanična inicijativa" da se zaposleni šalju na prinudne odmore, ali...

"Ako je tako nešto eventualno i rečeno na nekom od mnogobrojnih zajedničkih sastanaka poslovodstva i sindikata u preduzeću, spomenuto je samo kao neka od mogućnosti, a ne kao ozbiljna namera, stav ili odluka da se tako nešto i učini", izjavio je danas za Tanjug direktor Medija centra železnice Nenad Stanisavljević.

Međutim, realizacija transportnih prihoda za prva četiri meseca ove godine i procene da će do kraja godine oni biti znatno niži od planiranih i prošlogodišnjih, bili su dovoljni argumenti za preduzimanje adekvatnih aktivnosti u Železnicama Srbije, rekao je on.

Generalni direktor Železnica Srbije Milovan Marković izdao je 5. juna naredbu u kojoj je istaknuto šta treba uraditi do momenta izrade rebalansa Plana nabavki, sa ciljem povećanja prihoda i smanjenja troškova u preduzeću, kažu u Železnicama.

Pre svega, treba preduzeti mere za povećanje transportnih prihoda, prihoda od komercijalizacije i ostalih prihoda (prihod od kasacije i rashodovanja, od prodaje neaktivnih zaliha i td.), naveo je Stanisavljević.

Isključivi prioritet, prema njegovim rečima, kada je o troškovima reč, imaće rashodi koji su u funkciji izvršenja reda vožnje, očuvanja bezbednosti, funkcionisanja železničkog saobraćaja, povećanja prihoda, koji predstavljaju zakonsku obavezu ili su u vezi projekata koji se finansiraju iz međunarodnih finansijskih izvora.

Zatim, treba obustaviti pokretanje novih postupaka javnih nabavki, kao i pokrenutih postupaka za koje još nisu sklopljeni ugovori ukoliko to za posledicu nema dodatne troškove, osim onih koji su u funkciji izvršenja reda vožnje, očuvanja bezebednosti, funkcionisanja železničkog saobraćaja, povećanja prihoda, koji predstavljaju zakonsku obavezu ili su u vezi projekata koji se finansiraju iz međunarodnih finansijskih izvora.

Naređeno je i da se preispita mogućnost raskidanja ili prolongiranja ugovornih obaveza, tamo gde to za posledicu nema negativne finansijske efekte, rekao je Stanisavljević.

Prema operativnim pokazateljima iz prvog kvartala ove godine Železnice Srbije prevezle su oko 3,64 miliona putnika i 2,2 miliona tona robe, a ostvaren je ukupan obim rada za oko 27 odsto ispod planiranog i za oko 25 odsto manje od realizacije u prvom kvartalu prošle godine.

Obim robnog železničkog transporta u prvom kvartalu ove godine manji je za oko 30 odsto u odnosu na plan i prvi kvartal prošle godine prvenstveno zbog ekonomske krize u zemlji i okruženju, minimalne proizvodnje u Železari Smederevo, ali i loših vremenskih prilika, posebno u februaru.

Imajući u vidu da je procentualno učešće robnog saobraćaja u transportnim prihodima preduzeća čak oko 85 odsto, smanjenje teretnog prevoza uticalo je i da železnica od transporta zaradi u prvom kvartalu ove godine za 648 miliona dinara manje od plana i za 532 miliona dinara manje u odnosu na isti period prethodne godine.

To je sigurno u velikoj meri uticalo i da ostvareni ukupni prihodi železnice uključujući i subvencije budu za oko 23 odsto manji od planiranih i za oko 34 odsto manji nego u istom periodu prošle godine, zaključio je Stanisavljević.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image