"To prosto nije moguće, sve pozicije i sve cene koje su ugovorene kroz tendersku dokumentaciju biće kakve su i ugovorene i njihova izmena nije moguća“, istakao je direktor Mišić za Tanjug.

Mišić je kazao da je, ukoliko postoje novi momenti na gradilištu ili izmene u projektnoj dokumentaciji, moguća izmena cena, ali da je reč o malim sumama novca, s obzirom da su izvođači angažovani na malim deonicama.

“Naš prvi ugovarač na Koridoru, Alpina izvodi po cenama koje su ugovorene pre dve godine, uz naravno određene klizne skale i sve što je predviđeno po zakonu i normama standarda FIDIC (Međunarodne organizacije konsultantskih inženjera), po kojem se izvode radovi“, naglasio je Mišić.

U Koridorima Srbije kažu da se tenderi za gradnju autoputa na Koridoru 10 u Srbiji sprovode po strogim procedurama međunarodnih banaka, pa poslove pre svega dobijaju preduzeća koja su tehnički osposobljena za realizaciju tog projekta.

Banke imaju vrlo stroge uslove dodele kredita koji su veoma povoljni, pa tek po ispunjavanju tehničkih uslova na izbor izvođača radova utiče i ponuđena cena.

Izgradnju autoputa na Koridoru 10 od Niša do bugarske granice i od Grabovnice kod Leksovca do Levosoja u blizini makedonske granice finansiraju sa oko 1,2 milijarde evra Svetska banka, Evropska banka za obnovu i razvoj, Evropska investiciona banka i grčki Helenik plan.

Predstavnici pojedinih domaćih preduzeća su prošle godine zatražili od države da ih zaštiti na tenderima za izgradnju Koridora 10 od grčkih firmi koje su nudile veoma niske cene, koje su ocenili kao dampinške.

U Koridorima Srbije navode da banke preporučuju stranim firmama u Srbiji, što je inače uobičajen postupak u svetu, da u obavljanju posla angažuju domaća operativa za najmanje 30 odsto radova

Tako je veliki broj domaćih firmi sada anagažovan na izgradnji Koridora 10 kroz Srbiju.

Ministar za infrastrukturu i energetiku Milutin Mrkonjić je ranije izjavio da nije tačno da su pojedine strane firme povlašćene u Srbiji te da nema govora o dampinškim cenama na tenderima za izgradnju Koridora 10.

"Merodavno je tržište i većina naših građevinara to ne razume kada treba da dobije posao. Ukoliko se na teneder javi 30 preduzeća - najjeftinije dobije posao. Nikakve damping cene ne postoje“, istakao je ministar Mrkonjić.

(Tanjug)