• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Ove godine mnogo više prigovora na rad banaka

Građani su Centru za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga Narodne banke Srbije od 1. januara do 13. jula uputili ukupno 1.973 prigovora, preuranjenih prigovora i pitanja, što je za 68,2 odsto više u odnosu na isti period prošle godine

Od tog broja se 918 odnosi samo na prigovore, što je za 56,7 odsto više u odnosu na isti period prošle godine.

Od ukupnog broja primljenih prigovora najveći broj se odnosi na rad banaka - 86 odsto, i to na kredite - 67,9 odsto, tekuće račune - 13,4 odsto i platne kartice - 10,8 odsto.

Najčešći osnovi za prigovore korisnika bankarskih usluga odnosili su se na usklađivanje postojećih ugovora sa Zakonom o zaštiti korisnika finansijskih usluga, kamatnih stopa, zatim neblagovremeno obaveštavanje jemaca o postojanju neizmirenog dugovanja glavnog dužnika, odnosno njihovoj obavezi da izmire data dugovanja, kao i nemogućnost da se izvrši zamena jemaca.

Prigovori su se odnosili na poteškoće u otplati dugovanja po osnovu kredita, kreditnih kartica ili dozvoljenog prekoračenja, kao i nemogućnosti da se izvrši refinansiranje dugovanja, naročito kada se radi o potraživanjima banaka koja su indeksirana u švajcarskim francima, zatim na probleme pri prevremenoj otplati kredita.

Takođe, prigovori su se odnosili i na obračun kamate na dug po kreditnoj kartici, kao i neobaveštavanje o uvođenju naknade za održavanje računa i naplaćivanju te naknade i kad na računu nema sredstava i/ili kad račun nije aktivan.

Zbog nepostupanja u skladu sa Zakonom o zaštiti korisnika finansijskih usluga, a u vezi sa usklađivanjem odredbi člana 54. stav 2. Zakona, NBS je donela rešenja o novčanom kažnjavanju dve banke u martu i aprilu tekuće godine, odnosno u prvom i drugom kvartalu 2012. godine, naveli su u centralnoj banci.

Kako je navedeno u tom stavu, davaoci finansijskih usluga su dužni da do dana primene zakona, ugovore koji su zaključeni do tog dana usklade na taj način da visina ugovorene promenljive, a neodredive nominalne kamatne stope, odnosno promenljivog neodredivog elementa te stope ne može biti veća od njihove visine u momentu zaključenja ugovora.

(Tanjug)

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image