Centar za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga Narodne banke Srbije (NBS) primio je u prvoj polovini ove godine 901 prigovor na rad finansijskih institucija, od čega se 86 odsto odnosilo na rad banaka, objavila je NBS.
Broj prigovora je veći za 64,4 odsto u poređenju sa istim periodom 2011, čemu je doprinelo donošenje Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga, koji je počeo da se primenjuje 5. decembra 2011.
Od ukupnog broja osnovanih prigovora, pozitivno je rešeno 82 odsto, dok je u istom periodu 2011. broj pozitivno rešenih prigovora iznosio 43 odsto.
U navedenom periodu korisnici su na rad banaka uputili ukupno 775 prigovora.
Najviše prigovora se odnosilo na kredite - 68 odsto, tekuće račune - 13,4 odsto i platne kartice - 10,8 odsto.
Od ukupnog broja prigovora pristiglih u prva dva tromesečja 2012, na rad tri banke se odnosilo 47 odsto, a od toga 28,4 odsto na jednu banku.
U navedenom periodu korisnici su se najčešće žalili na način na koji su pojedine banke uskladile ugovore zaključene pre stupanja na snagu Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga sa odredbama tog zakona.
Primedbe su bile i poteškoće u otplati dugovanja po osnovu kredita, kreditnih kartica ili dozvoljenog prekoračenja, kao i nemogućnost da budu refinansirana dugovanja, naročito kada se radi o potraživanjima banaka koja su indeksirana u švajcarskim francima.
Korisnici su se žalili i na obračun kamate na dugovanje po kreditnoj kartici, način izmirenja dugovanja po platnoj kartici zbog nerazumevanja uslova njenog korišćenja, neblagovremeno obaveštavanje jemaca o postojanju neizmirenog dugovanja glavnog dužnika, odnosno njihovoj obavezi da izmire data dugovanja, kao i nemogućnost da se izvrši zamena jemaca.
Žalbe su se odnosile i na nedoumice u vezi visine naknade pri prevremenoj otplati kredita za one kredite koji su ugovoreni pre primene zakona, kao i neobaveštavanje o uvođenju naknade za održavanje računa i naplaćivanju te naknade i kada na računu nema sredstava i/ili kada račun nije aktivan.
NBS je u prvih šest meseci novčano kaznila i izrekla mere prema dve banke - KBC banci i Alfa banci, koje su kršile odredbe Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga, sa nalogom za otklanjanje nezakonitosti.
U prva dva tromesečja 2012, Centru za zaštitu i edukaciju je upućeno 122 prigovora na rad društava za osiguranje, što je 13 odsto više u odnosu na isti period 2011.
Najveći broj pristiglih prigovora odnosi se na autoodgovornost - 49,2 odsto i kasko osiguranje - 9,8 odsto.
Osiguranici su se najčešće žalili na visinu ponuđene naknade štete, neblagovremene isplate naknade štete, i odbijanje isplate nespornog dela.
U navedenom periodu je zakazano 46 medijacija, što je 61,02 odsto manje u poređenju sa istim periodom 2011, iz čega se može zaključiti da se veći broj prigovora završava u prvoj fazi postupanja po prigovoru - obaveštenju korisnika.
Od ukupnog broja medijacija, postupak je okončan u 34 slučajeva, pri čemu je u 56 odsto završenih medijacija postignut sporazum između finansijskih institucija i njihovih klijenata.
Najveći broj medijacija odnosi se na sporne odnose između banaka i njihovih klijenata, i to po osnovu kreditnih odnosa - 42 odsto, tekućih računa - 15 odsto i platnih kartica - osam odsto.
Kada je reč o spornim odnosima između društava za osiguranje i njihovih klijenata, najbrojnije su medijacije iz oblasti autoodgovornosti - 11 odsto.
(Tanjug)
Broj prigovora je veći za 64,4 odsto u poređenju sa istim periodom 2011, čemu je doprinelo donošenje Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga, koji je počeo da se primenjuje 5. decembra 2011.
Od ukupnog broja osnovanih prigovora, pozitivno je rešeno 82 odsto, dok je u istom periodu 2011. broj pozitivno rešenih prigovora iznosio 43 odsto.
U navedenom periodu korisnici su na rad banaka uputili ukupno 775 prigovora.
Najviše prigovora se odnosilo na kredite - 68 odsto, tekuće račune - 13,4 odsto i platne kartice - 10,8 odsto.
Od ukupnog broja prigovora pristiglih u prva dva tromesečja 2012, na rad tri banke se odnosilo 47 odsto, a od toga 28,4 odsto na jednu banku.
U navedenom periodu korisnici su se najčešće žalili na način na koji su pojedine banke uskladile ugovore zaključene pre stupanja na snagu Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga sa odredbama tog zakona.
Primedbe su bile i poteškoće u otplati dugovanja po osnovu kredita, kreditnih kartica ili dozvoljenog prekoračenja, kao i nemogućnost da budu refinansirana dugovanja, naročito kada se radi o potraživanjima banaka koja su indeksirana u švajcarskim francima.
Korisnici su se žalili i na obračun kamate na dugovanje po kreditnoj kartici, način izmirenja dugovanja po platnoj kartici zbog nerazumevanja uslova njenog korišćenja, neblagovremeno obaveštavanje jemaca o postojanju neizmirenog dugovanja glavnog dužnika, odnosno njihovoj obavezi da izmire data dugovanja, kao i nemogućnost da se izvrši zamena jemaca.
Žalbe su se odnosile i na nedoumice u vezi visine naknade pri prevremenoj otplati kredita za one kredite koji su ugovoreni pre primene zakona, kao i neobaveštavanje o uvođenju naknade za održavanje računa i naplaćivanju te naknade i kada na računu nema sredstava i/ili kada račun nije aktivan.
NBS je u prvih šest meseci novčano kaznila i izrekla mere prema dve banke - KBC banci i Alfa banci, koje su kršile odredbe Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga, sa nalogom za otklanjanje nezakonitosti.
U prva dva tromesečja 2012, Centru za zaštitu i edukaciju je upućeno 122 prigovora na rad društava za osiguranje, što je 13 odsto više u odnosu na isti period 2011.
Najveći broj pristiglih prigovora odnosi se na autoodgovornost - 49,2 odsto i kasko osiguranje - 9,8 odsto.
Osiguranici su se najčešće žalili na visinu ponuđene naknade štete, neblagovremene isplate naknade štete, i odbijanje isplate nespornog dela.
U navedenom periodu je zakazano 46 medijacija, što je 61,02 odsto manje u poređenju sa istim periodom 2011, iz čega se može zaključiti da se veći broj prigovora završava u prvoj fazi postupanja po prigovoru - obaveštenju korisnika.
Od ukupnog broja medijacija, postupak je okončan u 34 slučajeva, pri čemu je u 56 odsto završenih medijacija postignut sporazum između finansijskih institucija i njihovih klijenata.
Najveći broj medijacija odnosi se na sporne odnose između banaka i njihovih klijenata, i to po osnovu kreditnih odnosa - 42 odsto, tekućih računa - 15 odsto i platnih kartica - osam odsto.
Kada je reč o spornim odnosima između društava za osiguranje i njihovih klijenata, najbrojnije su medijacije iz oblasti autoodgovornosti - 11 odsto.
(Tanjug)
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Određene sudije za večiti derbi: Srbin i Hrvati sude Crvena zvezda - Partizan!
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti