Ministar Mrkonjić je najavio je da od 1. septembra počinju radovi i na deonici pruge od Beograda ka Pančevu, a sredstva za to su obezbeđena iz ruskog kredita u ukupnoj vrednosti od 800 miliona dolara.

U naredne četiri godine, nova vlada ima šansu da završi, ne samo koridore 10 i 11, već i rekonstrukciju drugih saobraćajnica, stavi železnicu na prave noge, odredi novi model rada javnih preduzeća, oporavak JAT i očisti Dunav u smislu osposobljavanja za rečni saobraćaj u punom kapacitetu, tvrdi Mrkonjić.

Mrkonjić je rekao da je na Koridoru 10 do sada je zavrseno oko 200 kilometara (km) autoputa, dok je u izgradnji preostalih 130 km, uz podsećanje da su za izgradnju te saobraćajnice već obezbeđena sredstva u iznosu od oko 1,2 milijarde evra.

Ministar je izrazio zadovoljstvo što je koordinatorka Svetske banke za jugoistočnu Evropu Džejn Armitidž nedavno pozitivno ocenila napredak radova, ne samo na deonici Koridora 10 oko Dimitrovgrada, nego i na još dve deonice - između Grabovnice i Grdelice i Vladičnog Hana i Neredovaca.



"Te dve deonice se rade iz sredstava Svetske banke i radovi idu prema dinamici koja je zacrtana. Nas obično više hvale ljudi van zemlje koji znaju šta je posao nego mi sami sebe u zemlji", kazao je Mrkonjić i dodao da će radovi sigurno biti nastavljeni tim tempom, kao i da je ubeđen da će rokovi biti ispunjeni.

Ministar je, takođe, istakao da svi poslovi koji su ugovoreni sada mogu biti praćeni "do tančina".

"Do sada to često puta nismo mogli, jer smo imali nekoliko deonica koje nisu bile pripremljene za realizaciju. Sada je sve čisto i gotovo i očekujemo da ćemo za dve godine zavrsiti ceo Koridor 10", istakao je Mrkonjić.

Ministar saobraćaja je preneo da je sa zvaničnicom SB Armitidž dogovoren kredit od 100 miliona evra za povećanje ukupnih sredstava kojim će se održavati magistralni i regionalni putevi, odnosno na poboljšanju kvaliteta održavanja.

Evropska investiciona banka (EIB) i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) takođe su odobrile po 100 miliona evra zajmova za bolji kvalitet održavanja puteva u Srbiji, tako da je ukupno obezbeđeno oko 300 miliona evra u naredne četiri godine, naveo je Mrkonjić.

Mrkonjić je kazao da se već sada priprema dokumentacija o rehabilitaciji putne mreže u Srbiji, kako bi od jeseni počela realizacija kredita u iznosu od 13 miliona dolara.

"Nadam se da će to biti urađeno po svetskim standardima. Bezbednost saobraćaja na našim putevima će značajno biti podignuta upravo podizanjenjem njihovog kvaliteta", dodao je ministar.

Mrkonjić je dalje podsetio da je prethodna Vlada već donela odluku da ukoliko ne bude nađen strateški partner za JAT, država sama počne realizaciju projekta formiranja novog nacionalnog avio-prevoznika.

"Kupovinu aviona ostavićemo za drugu fazu kada bude formirano novo preduzeće i sagledalo stanje u budžetu, pa ćemo onda razgovarati dalje. Svi partneri, koji su do sada bili zainteresovani, i dalje su tu prisutni, pa i Erbas, i nadam se da će novi menadžment JAT i to odraditi", objasnio je Mrkonjić.

Kada je reč o izgradnji Koridora 11 od Beograda ka Čačku i dalje ka mestu Boljare, resorni ministar je precizirao da su u okviru tog magistralnog puta u radu dve deonice - jedna između Uba i Lajkovca, koja se finansira iz sredstava budžeta Srbije, dok su drugu deonicu između Ljiga i Preljine u dužini od 43 km dobila da rade domaća i azerbejdžanska preduzeća iz kredita, koji je vlada u Bakuu odobrila Srbiji.

Mrkonjić je izrazio mišljenje da nova vlada ima sve preduslove da bude još bolja od prethodne, ukazujući istovremeno da kabinet ministara koji predvodi premijer Ivica Dačić ima šansu da tokom naredne četiri godine u potpunosti okonča gradnju dva ključna putna pravca - Koridor 10 i Koridor 11.

(Tanjug/Foto: Beta, Marko Rupena)