Stevanović je izrazio nadu da će nova Vlada Srbije naći sredstva da se do kraja iduće godine izgradi južna obilaznica oko Kragujevca, a narednih godinu i po dana završi i auto-put do Lapova koji će taj grad povezati sa Koridorom 10.
"Znao sam za te primedbe jer sam sa Fijatom u svakodnevnom kontaktu. To što prethodna vlada nije poštovala je bilo očigledno. Koja su njihova opravdanja ne znam, ali je činjenica da je Fijat tu u pravu", rekao je Stevanović Tanjugu, komentarišući napis beogradskog lista "Press" da Fijat ima ozbiljne primedbe na odnos države prema FAS-u.
List piše da su čelnici italijanske kompanije više puta pristajali na pomeranje rokova gradnje infrastrukturnih objekata koji su vitalno važni za FAS, "ali da ih strpljenje polako izdaje". Italijani takođe imaju primedbe i što naša država još nije uplatila 60 miliona evra za investiranje u proizvodnju kragujevačke fabrike.
Prema rečima Stevanovića, auto put do Lapova trebalo je da bude završen do kraja ove godine.
"Bilo je tu ogromnih problema, prvo zbog novca jer nije obezbeđen, a drugo zbog projektovanja. Treće, zbog procedura koje su složene i problematične, a gde se uplitalo Ministarstvo za ekologiju, urbanizam i prostorno planiranje, jer nisu mogli da razjasne da li je to auto put ili put prvog reda", rekao je Stevanović naglašavajući da je to bila obaveza Vlade Srbije.
Podsetivši da je grad Kragujevac završio auto-put na svojoj teritoriji, kao i da je pripremio dokumentaciju za izgradnju još 6,7 kilometara od skretanja za Badnjevac do ulaska u Batočinu, Stevanović je rekao da je za radove na deonici od Batočine do Koridora 10 bio tender, ali da nije potpisan ugovor sa izvođačem radova jer Vlada Srbije nije imala para.
Potom se, dodao je Stevanović, išlo na poništenje tendera i novi tender je objavljen za deonicu od 3,7 kilometara, ali radovi nisu otpočeli, jer eksproprijacija nije rešena do kraja, a to je trebalo da uradi neko sa nivoa Batočine, sredstvima Vlade Srbije.
"Očekujem da neko drugi u ovoj vladi, koja je po meni ozbiljnija od prethodne, reši problem sa eksproprijacijom zemljišta, obezbedi sredstva i isprojektuje deonicu od Batočine do Koridora 10 i da će radovi biti završeni najdalje do kraja sledeće godine", rekao je Stevanović.
Kada je reč o južnoj obilaznici oko Kragujevca sa tunelom, Stevanović je,takođe, izrazio očekivanje, da će taj posao biti okončan do kraja 2014. godine.
Gradonačelnik Kragujevca je podsetio i da je gradska uprava završila sve svoje obaveze na vreme kada je infrastruktura u samom gradu u pitanju, a na kojima je radila zajedničkim ulaganjima lokalne samouprave i Vlade Srbije.
Kad je reč o namirivanju finansijske obaveze za invetiranje u proizvodnju FAS-a novi državni sekretar u Ministarstvu finansija Aleksandar Ljubić je za Preš izjavio da konačan dug prema Fijatu utvrditi ministar finansija Mlađan Dinkić.
Ljubić je takođe rekao da, koliko je njemu poznato, Fijat do sada nije "burnije reagovao", zbog kršenja ranije preuzetih obaveze od strane naše vlade.
Prema ugovoru koji je sklopljen sa "Fijatom", italijanski proizvođač automobila ima većinski udeo u FAS-u od 67 odsto, dok preostalih 33 procenta pripada Vladi Srbije.
Ugovor sklopljen 2008. godine predviđa da Fijat uloži u gradnju FAS-a 700 miliona evra, a Vlada Srbije 200 miliona evra.
Prema ranijim projekcijama, FAS bi trebalo da ima kapacitet za proizvodnju 200 hiljada automobila godišnje, a previđeno je da se ta produkcija uveća za 50 odsto, ako se osigura veći plasman vozila na međunarodnom i srpskom tržištu.
(Tanjug, Foto: Guliver/Getty Images)
"Znao sam za te primedbe jer sam sa Fijatom u svakodnevnom kontaktu. To što prethodna vlada nije poštovala je bilo očigledno. Koja su njihova opravdanja ne znam, ali je činjenica da je Fijat tu u pravu", rekao je Stevanović Tanjugu, komentarišući napis beogradskog lista "Press" da Fijat ima ozbiljne primedbe na odnos države prema FAS-u.
List piše da su čelnici italijanske kompanije više puta pristajali na pomeranje rokova gradnje infrastrukturnih objekata koji su vitalno važni za FAS, "ali da ih strpljenje polako izdaje". Italijani takođe imaju primedbe i što naša država još nije uplatila 60 miliona evra za investiranje u proizvodnju kragujevačke fabrike.
Prema rečima Stevanovića, auto put do Lapova trebalo je da bude završen do kraja ove godine.
"Bilo je tu ogromnih problema, prvo zbog novca jer nije obezbeđen, a drugo zbog projektovanja. Treće, zbog procedura koje su složene i problematične, a gde se uplitalo Ministarstvo za ekologiju, urbanizam i prostorno planiranje, jer nisu mogli da razjasne da li je to auto put ili put prvog reda", rekao je Stevanović naglašavajući da je to bila obaveza Vlade Srbije.
Podsetivši da je grad Kragujevac završio auto-put na svojoj teritoriji, kao i da je pripremio dokumentaciju za izgradnju još 6,7 kilometara od skretanja za Badnjevac do ulaska u Batočinu, Stevanović je rekao da je za radove na deonici od Batočine do Koridora 10 bio tender, ali da nije potpisan ugovor sa izvođačem radova jer Vlada Srbije nije imala para.
Potom se, dodao je Stevanović, išlo na poništenje tendera i novi tender je objavljen za deonicu od 3,7 kilometara, ali radovi nisu otpočeli, jer eksproprijacija nije rešena do kraja, a to je trebalo da uradi neko sa nivoa Batočine, sredstvima Vlade Srbije.
"Očekujem da neko drugi u ovoj vladi, koja je po meni ozbiljnija od prethodne, reši problem sa eksproprijacijom zemljišta, obezbedi sredstva i isprojektuje deonicu od Batočine do Koridora 10 i da će radovi biti završeni najdalje do kraja sledeće godine", rekao je Stevanović.
Kada je reč o južnoj obilaznici oko Kragujevca sa tunelom, Stevanović je,takođe, izrazio očekivanje, da će taj posao biti okončan do kraja 2014. godine.
Gradonačelnik Kragujevca je podsetio i da je gradska uprava završila sve svoje obaveze na vreme kada je infrastruktura u samom gradu u pitanju, a na kojima je radila zajedničkim ulaganjima lokalne samouprave i Vlade Srbije.
Kad je reč o namirivanju finansijske obaveze za invetiranje u proizvodnju FAS-a novi državni sekretar u Ministarstvu finansija Aleksandar Ljubić je za Preš izjavio da konačan dug prema Fijatu utvrditi ministar finansija Mlađan Dinkić.
Ljubić je takođe rekao da, koliko je njemu poznato, Fijat do sada nije "burnije reagovao", zbog kršenja ranije preuzetih obaveze od strane naše vlade.
Prema ugovoru koji je sklopljen sa "Fijatom", italijanski proizvođač automobila ima većinski udeo u FAS-u od 67 odsto, dok preostalih 33 procenta pripada Vladi Srbije.
Ugovor sklopljen 2008. godine predviđa da Fijat uloži u gradnju FAS-a 700 miliona evra, a Vlada Srbije 200 miliona evra.
Prema ranijim projekcijama, FAS bi trebalo da ima kapacitet za proizvodnju 200 hiljada automobila godišnje, a previđeno je da se ta produkcija uveća za 50 odsto, ako se osigura veći plasman vozila na međunarodnom i srpskom tržištu.
(Tanjug, Foto: Guliver/Getty Images)
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!
Određene sudije za večiti derbi: Srbin i Hrvati sude Crvena zvezda - Partizan!
Mondo ukrštenica za 23. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!