Plovilo je porinuto u Dunav tradicionalnom ceremonijom - razbijanjem flaše šampanjca o trup broda.
Brod je širok 11,5 metara, težak 1.000 tona, a nosivost je 252 kontejnera ili 4.200 tona.
Prema podacima do kojih su došli novinari, vrednost radova izgrađenog plovila je 700.000 evra.
"Ovo je najveći projekat ovog brodogradilišta u 2012. godini...Plovilo je urađeno u rekordnom roku i po jako nepovoljnim uslovima s obzirom na visoke temperature", rekao je novinarima direktor brodogradilišta "Rhine-Danube" Ljubiša Paunović.
On je rekao da se nada da će većinski vlasnik brodogradilišta, firma "Reinder Dejonge", nastaviti sa sličnim projektima, što podrazumeva izgradnju plovila dužeg od 100 metara.
Paunović je precizirao da brodogradilište do kraja godine treba da izgradi još tri tankera dužine po 85 metara i težine po 550 tona, jedan ponton i tri barže.
Prema njegovim rečima, na brodogradilištu je zaposleno stotinak radnika iz Srbije, ali ima i dosta podizvođača iz Rumunije.
Srpski državljani zaposleni u brodogradilištu, međutim, nisu zadovoljni tretmanom holandskog vlasnika.
Oni podsećaju da je firma prodata Holanđanima za 300.000 evra, a da je država Srbija samo za "navoz" za izgradnju i porinuće brodova izdvojila pet miliona evra.
"Ovde radi oko stotinak Srba i oko dve stotine Rumuna. Za isti posao oni bivaju plaćeni i do 700 evra, dok su naše zarade duplo niže. Iz tog razloga je mnogo naših stručnjaka napustilo brodogradilište i otišlo u privatnike", rekao nam je jedan od radnika koji je zahtevao anonimnost.
Predsednik opštine Kladovo Dejan Nikolić kaže da se nada da će razvojem brodogradilišta i novim poslovima biti prilike za prijem novih radnika.
Prema podacima vlasnika, brodogradilište "Rhine-Danube" jedno je od malobrojnih dunavskih brodogradilišta, na toku Dunava kroz Srbiju.
"U ovim kriznim vremenima radimo maksimalnim kapacitetom i 100 odsto svoje proizvodnje plasiramo na inostrano tržište, uglavnom za naručioce iz Holandije", navodi menadžment brodogradilišta.
Prema dobijenim podacima, u prethodnih pet godina sa navoza kladovskog brodogradilišta porinuto je više od 30 potpuno novih plovnih objekata različitih gabarita i namena, a na još većem broju plovila je obavljen remont, revizija ili havarijska popravka.
"Radovi i usluge plasirani ka inostranim klijentima su u 2011. godini premašili vrednost od 3 miliona evra, što čini "Rhine-Danube" jednim od značajnijih privrednih subjekata ove regije", navodi menadžment kompanije.
(Beta, foto: Guliver/ Getty Images)
Brod je širok 11,5 metara, težak 1.000 tona, a nosivost je 252 kontejnera ili 4.200 tona.
Prema podacima do kojih su došli novinari, vrednost radova izgrađenog plovila je 700.000 evra.
"Ovo je najveći projekat ovog brodogradilišta u 2012. godini...Plovilo je urađeno u rekordnom roku i po jako nepovoljnim uslovima s obzirom na visoke temperature", rekao je novinarima direktor brodogradilišta "Rhine-Danube" Ljubiša Paunović.
On je rekao da se nada da će većinski vlasnik brodogradilišta, firma "Reinder Dejonge", nastaviti sa sličnim projektima, što podrazumeva izgradnju plovila dužeg od 100 metara.
Paunović je precizirao da brodogradilište do kraja godine treba da izgradi još tri tankera dužine po 85 metara i težine po 550 tona, jedan ponton i tri barže.
Prema njegovim rečima, na brodogradilištu je zaposleno stotinak radnika iz Srbije, ali ima i dosta podizvođača iz Rumunije.
Srpski državljani zaposleni u brodogradilištu, međutim, nisu zadovoljni tretmanom holandskog vlasnika.
Oni podsećaju da je firma prodata Holanđanima za 300.000 evra, a da je država Srbija samo za "navoz" za izgradnju i porinuće brodova izdvojila pet miliona evra.
"Ovde radi oko stotinak Srba i oko dve stotine Rumuna. Za isti posao oni bivaju plaćeni i do 700 evra, dok su naše zarade duplo niže. Iz tog razloga je mnogo naših stručnjaka napustilo brodogradilište i otišlo u privatnike", rekao nam je jedan od radnika koji je zahtevao anonimnost.
Predsednik opštine Kladovo Dejan Nikolić kaže da se nada da će razvojem brodogradilišta i novim poslovima biti prilike za prijem novih radnika.
Prema podacima vlasnika, brodogradilište "Rhine-Danube" jedno je od malobrojnih dunavskih brodogradilišta, na toku Dunava kroz Srbiju.
"U ovim kriznim vremenima radimo maksimalnim kapacitetom i 100 odsto svoje proizvodnje plasiramo na inostrano tržište, uglavnom za naručioce iz Holandije", navodi menadžment brodogradilišta.
Prema dobijenim podacima, u prethodnih pet godina sa navoza kladovskog brodogradilišta porinuto je više od 30 potpuno novih plovnih objekata različitih gabarita i namena, a na još većem broju plovila je obavljen remont, revizija ili havarijska popravka.
"Radovi i usluge plasirani ka inostranim klijentima su u 2011. godini premašili vrednost od 3 miliona evra, što čini "Rhine-Danube" jednim od značajnijih privrednih subjekata ove regije", navodi menadžment kompanije.
(Beta, foto: Guliver/ Getty Images)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Putin je zbog ovog oružja naredio napad hipersoničnom raketom: Ubijen važan ruski general i 500 Severnokorejaca
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina