Ministar je za TV Pink kazao da bi Vlada Srbije trebalo da donese "specijalis" da se objekti legalizuju i prevedu na onoga ko je vlasnik objekta i zemljišta i da se ostavi žalbeni rok, ukoliko je u pitanju restitucija imovine ili ukoliko se taj objekat nalazi na gradskoj saobraćajnici.

On je dodao da u 90 odsto takvih slučajeva nije ništa sporno.

Ilić je istakao da mora da se završi proces legalizacije nelegalizovanih objekata, kojih u Srbiji ima 700.000.

Navodeći da je u ministarstvu formiran tim obučenih pravnika, Ilić je objasnio da će oni ići od opštine do opštine, obavljati legalizaciju i pomagati lokalnim vlastima, jer u mnogim sredinama ne postoji kadrovski potencijal za legalizaciju a postoje sporna pitanja imovine.

"Mi smo jedina država u Evropi koja je imala totalan haos u gradnji i taj haos se i dalje nastavlja", rekao je Ilić.

On je najavio da će biti uveden red u urbanizmu i katastru nepokretnosti i da bi sve moglo da se legalizuje do kraja mandata ove vlade.

Ilić je rekao i da mu je cilj da ubrza proces izgradnje Koridora 11 i da nije ni u kakvom sukobu sa ministrom za saobraćaj Milutinom Mrkonjićem.

Podsećajući da su za izgradnju autoputa do Crne Gore tri kineske kompanije dale ponudu, da su zainteresovani i Španci, Ilić je rekao da su "jaka švajcarska nacionalna kompanija i najjača banka na svetu najozbiljniji kandidati", jer nude najbolje uslove i spremni su da odmah uđu u posao.

On je istakao da se Mrkonjiću suprotstavio samo zbog toga što smatra da nije moguća izgradnja autoputa bez građevinske dozvole, što stvara problem u gradnji Koridora 11.

Građevinskih dozvola nema zbog toga što nisu rešeni imovinsko pravni odnosi, rekao je Ilić i objasnio da je potrebno 700 miliona dinara budžetskih sredstava da bi se rešavanje to pitanja u prvoj fazi završilo.

Ilić se založio da autoput iz pravca juga ka Beogradu vodi preko Orlovače, Ostružnice i na prstenu oko obilaznice oko glavnog grada, a ne preko Srema i ocenio da most u Beogradu na Adi Ciganliji predstavlja "višak".

"Most na Adi je mogao da izgradi ceo prsten punog profila autoputa oko Beograda i da reši saobraćaj Beograda", rekao je Ilić.

(Tanjug/Foto: Beta: Milan Obradović)