Dinkić je, drugog dana Menadžment foruma jugoistočne Evrope, rekao da je do 2014. godine i teorijski nemoguće zaustaviti rast javnog duga, koji je trenutno 70 odsto brutodomaćeg proizvoda (BDP), a da bi tada trebalo da se zaustavi na 65 odsto i potom da počne da pada.

Prema njegovim rečima, neće biti prodavana državna preduzeća, poput aerodroma i drugih, nego samo kompanije koje imaju konkurenciju i ne mogu "da uhvate korak" na tržištu, kao i neka "fiksna državna imovina".

Dinkić je najavio da će za mesec dana Vlada Srbije izaći pred javnost sa planom strukturnih srednjoročnih reformi, a jedan njegov deo je i reforma javnog sektora, da se vidi koja od javnih preduzeća mogu da ostanu na tržištu, a koja nemaju perspektivu.

Zakonom koji treba da bude donet do kraja godine ograničiće se period njihovog restrukturiranja do 30. septembra 2014. godine, posle čega će se pokušati naći strateški partneri za neperspektivne kompanije, istakao je on.

Dinkić je precizirao da neće biti prodata Elektroprivreda Srbije (EPS), ali će se u toj oblasti ići na program javno-privatnog partnerstva.

On je objasnio da će na taj način pokušati da se obezbede investicije za nove hidroelektrane i termoelektrane, da se nemačkim, kineskim i italijanskim kompanijama ponudi da svojim sredstvima izgrade nove kapacitete, pa da onda dobijaju deo proizvedene struje.

Prethodna Vlada, napomenuo je Dinkić, imala je pogrešan metod davanja monopola na izgradnju, a sada će situacija biti drugačija - ko prvi napravi hidroelektranu ili termoelektranu i "da ključ u ruke", dobiće da gradi sledeću.

On je naveo da je namera da se nemačkoj kompaniji poveri izgranja nove termoelektane u Obrenovcu, kineskoj hidroelektrana "Ðerdap 3", a italijanskoj na drugim rekama.

Dinkić je rekao da će Vlada Srbije na današnjoj sednici doneti i odluku da se krene u finansijski aranžman od 850 miliona evra sa kineskom Eksim bankom, za izgradnju autoputa od Beograda do Ljiga i od Pojata do Preljine.

Razlog za izbor kineskog partnera je, kako je objasnio, činjenica da izvanredno napreduju na izgradnji mosta Zemun Borča i da njihov tempo ne može da prati niko, ni u regionu ni u Evropi.

Plan je da ugovor bude potpisan krajem ove ili početkom sledeće godine, a da sledeće godine krenu i radovi, naglasio je Dinkić.

On je najavio i da će napokon početi da se koristi ruski kredit od 800 miliona dolara namenjen za modernizaciju železnice, koji je davno odobren, ali prethodno rukovodstvo tog javnog preduzeća nije imalo projekte da ga iskoristi.

Govoreći o zatečenom stanju državnih finansija, Dinkić je ocenio da ono odgovara najgorem mogućem koje može da se nađe u udžbenicima ekonomije.

"Sve najgore što može da se zamisli u ekonomskim kategorijama, u ovom trenutku postoji u Srbiji. Gore nikad nije bilo", konstatovao je Dinkić.

(FoNet, Foto: Tanjug, Rade Prelić)