• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Epl kao brend diše za vrat Koka-koli

Najvrednija marka na svetu i dalje je Koka-kola, ali joj se ove godine velikim skokom približila američka kompanija "Epl", zahvaljujući popularnosti pametnih telefona i tableta.

Od evropskih brendova nijedan se nije probio među prvih 10, proizilazi iz godišnjeg istraživanje konsultacione agencije Interbrend, prenela je češka novinska agencija ČTK.

Koka-kola prvo mesto na lestvici drži još od 2000. kada je i počelo sa pravljenjem liste. Trenutno se vrednost te kompanije procenjuje na 77,839 milijardi dolara.

Vrednost Epla je u poslednjih godinu dana povećana 129 odsto, najveći rast od svih marki, i iznosi 76,568 milijardi dolara. Prošle godine je Epl bio na osmom mestu.

Prvih osam mesta zauzimaju firme iz SAD. Iza Koka-kole i Epla slede IBM, Google i Majkrosoft, Dženeral ilektrik (GE), MekDonalds i Intel.

Najbolje pozicionirana neamerička marka je južnokorejski Samsung na devetom mestu, dok je na 10. mestu Tojota.

Od evropskih brendova, na najvišem mestu je Mercedes benc, na 11. poziciji, a iza njega je još jedna marka automobila - BMW.

Među najvrednijim evropskim markama prethodnih godina je bila i Nokija, ali je prošle godine pretrpela oštar pad i ove godine se njena vrednost smanjila za 16 odsto i našla se na 19. mestu.

Prvi put se na listi našla i jedna društvena mreža, pošto se na 69. mesto probio Facebook, sa vrednošću od 5,421 milijardi dolara.

Najbolje pozicionirana nova marka je Pampers na 34. mestu, a nove su na listi takođe i Prada i Master kard.

Na listi je najviše brendova iz oblasti saobraćaja, ukupno 13, slede marke iz oblasti finansijskih usluga i robe široke potrošnje.

Pad vrednosti prošle godine je pretrpela četvrtina brendova na listi 100 najvrednijih. Najveći udar je pretrpeo Blekberi, 39 odsto.

Na lestvici dominiraju marke iz SAD, kojih je ukupno 56. Iz Evrope je 34 i to iz Nemačke, Francuske, Britanije, Švajcarske, Italije, Holandije, Švedske, Španije i Finske. Preostala mesta zauzimaju brendovi iz Japana, Koreje, Kanade i Meksika.

Istraživanje je zasnovano na složenoj metodologiji koju je razvio Interbrend. Ta firma koristi formulu koja kombinuje buduću snagu brenda i njegovu ulogu u stvaranju tražnje.

Firme moraju da imaju javno dostupne finansijske podatke, a trećina prihoda mora da potiče iz inostranstva.

(Tanjug, foto: interbrand.com)

Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Don

To ne moze da se poredi... Ipak je COCA COLA BREND U ODNOSU NA EPL... :)

special image