Državni sekretar u Ministarstvu finansija i privrede Aleksandar Ljubić najavio je da će država zadržati udeo u Železari Smederevo i da će vlada od kupca koji se bude dobio na novom tendetu insistirati na tome da svi zaposleni koji sada rade, kao i oni koji su do sada radili u kompaniji, ostanu na radnim mestima.
Ljubić je, gostujući na RTS-u, naglasio da je cilj da strateški partner Železare Smederevo bude moćna i jaka kompanija.
On je istakao da su na tenderu pooštreni kriterijumi i da je uslov da kompanije koja na njemu učestvovati u 2012. godini imale prihode od najmanje dve milijarde dolara, odnosno da imovina tih kompanija iznosi najmanje 2,5 milijarde dolara.
"Takva kompanija morala bi da uloži u pokretanje proizvodnje visokih peći 1 i 2 i da investira u proizvodne pogone kao što su pogoni za proizvodnju limova za autoindustriju", objasnio je Ljubić.
Ljubić je najavio da bi u kratkom roku mogla da počne da radi visoka peć, a da će biti potrebno do šest meseci da proradi i visoka peć koju je prethodni vlasnik (američki Ju Es Stil) ugasio.
On je podsetio da je Železara Smederevo jedini proizvođač čelika u ovom delu Evrope.
Ministarstvo finansija i privrede objavilo je pre dva dana javni poziv za izbor strateškog partnera za Železaru Smederevo.
Iako dražavni zvaničnici konstantno najavljuju veliku zainteresovanost stranih kompanija, prethnodni tender je neslavno propao a neke od "sigurnih" kompanija za ovaj tender, prevashodno "ruskih firmi sa kojima se razgovara", već su javno demantovale zainteresovanost.
Međutim, ruska kompanija koja se pominje kao glavni kandidata za strateškog partenera "Uralvagonzavod" (UVZ), saopštila je danas da takvu informaciju "niti demantuje, niti potvrđuje".
Načelnik odeljenja za veze s javnošću UVZ Julija Kolmakova je rekla u razgovoru sa dopisnikom Tanjuga u Moskvi da ne može da potvrdi ni zainteresovanost te ruske kompanije za direktnu kupovinu srpskog metalurškog giganta.
"Uralvagonzavod" je, inače, najveći proizvođač vagona u svetu, a značajan deo njegovog proizvodnog asortimana obuhvata vojna tehnika.
Kompanija sa sedištem u Njižnjem Tagilu na Uralu, u Sverdlovskoj oblasti, nalazi se 100 odsto u vlasništvu ruske države i obuhvata, osim proizvodnih kapaciteta i naučno-istraživačke institute i konstruktorske biroe.
Prošle godine UVZ je imao obrt od 90 milijardi rubalja (oko tri milijarde dolara), od toga čiste dobiti 10 milijardi rubalja, a kompanija zapošljava oko 27.600 ljudi.
UVZ isporučuje osim vagona i cisterne, kamione, građevinske mašine, traktore, ali je ta kompanija najpoznatija po proizvodnji tenkova, za domaće i strane kupce.
(Tanjug/MONDO, ilustracija: Guliver/Getty Images)
Ljubić je, gostujući na RTS-u, naglasio da je cilj da strateški partner Železare Smederevo bude moćna i jaka kompanija.
On je istakao da su na tenderu pooštreni kriterijumi i da je uslov da kompanije koja na njemu učestvovati u 2012. godini imale prihode od najmanje dve milijarde dolara, odnosno da imovina tih kompanija iznosi najmanje 2,5 milijarde dolara.
"Takva kompanija morala bi da uloži u pokretanje proizvodnje visokih peći 1 i 2 i da investira u proizvodne pogone kao što su pogoni za proizvodnju limova za autoindustriju", objasnio je Ljubić.
Ljubić je najavio da bi u kratkom roku mogla da počne da radi visoka peć, a da će biti potrebno do šest meseci da proradi i visoka peć koju je prethodni vlasnik (američki Ju Es Stil) ugasio.
On je podsetio da je Železara Smederevo jedini proizvođač čelika u ovom delu Evrope.
Ministarstvo finansija i privrede objavilo je pre dva dana javni poziv za izbor strateškog partnera za Železaru Smederevo.
Iako dražavni zvaničnici konstantno najavljuju veliku zainteresovanost stranih kompanija, prethnodni tender je neslavno propao a neke od "sigurnih" kompanija za ovaj tender, prevashodno "ruskih firmi sa kojima se razgovara", već su javno demantovale zainteresovanost.
Međutim, ruska kompanija koja se pominje kao glavni kandidata za strateškog partenera "Uralvagonzavod" (UVZ), saopštila je danas da takvu informaciju "niti demantuje, niti potvrđuje".
Načelnik odeljenja za veze s javnošću UVZ Julija Kolmakova je rekla u razgovoru sa dopisnikom Tanjuga u Moskvi da ne može da potvrdi ni zainteresovanost te ruske kompanije za direktnu kupovinu srpskog metalurškog giganta.
"Uralvagonzavod" je, inače, najveći proizvođač vagona u svetu, a značajan deo njegovog proizvodnog asortimana obuhvata vojna tehnika.
Kompanija sa sedištem u Njižnjem Tagilu na Uralu, u Sverdlovskoj oblasti, nalazi se 100 odsto u vlasništvu ruske države i obuhvata, osim proizvodnih kapaciteta i naučno-istraživačke institute i konstruktorske biroe.
Prošle godine UVZ je imao obrt od 90 milijardi rubalja (oko tri milijarde dolara), od toga čiste dobiti 10 milijardi rubalja, a kompanija zapošljava oko 27.600 ljudi.
UVZ isporučuje osim vagona i cisterne, kamione, građevinske mašine, traktore, ali je ta kompanija najpoznatija po proizvodnji tenkova, za domaće i strane kupce.
(Tanjug/MONDO, ilustracija: Guliver/Getty Images)
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji
Srbija i Aleksa pregazili Dansku u Beogradu: Sad smo na Evropskom prvenstvu!