Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić izjavio je danas da Vlada Srbije mora da ima svoj avion, ali da se, uprkos saglasnosti o tome, u realizaciji još nije odmaklo.
"Vlada Srbije mora da ima svoj avion. To smo se dogovorili prošle godine, na toj poziciji i dalje stojimo, ali se još nije odmaklo od toga", rekao je Mrkonjić novinarima u Vladi Srbije i izrazio nadu da će taj dogovor biti sproveden u delo vrlo brzo.
Ministar je naveo da su uslovi života građana teški ali da bez "jedne letelice koja može brže da reaguje, članovi vlade ne mogu rade svoj posao".
Što se tiče Jat ervejza, ministar Mrkonjić kaže da bi pitanje revitalizacije nacionalnog avioprevoznika trebalo da bude rešeno u vrlo kratkim rokovima - do kraja godine.
Vlada je tom državnom preduzeću, ponovo dala finansijke garancija za naredna tri meseca, "da bi moglo da preživi" ali "već od nove godine, to pitanje mora boti rešeno".
"Mi smo već na vladi doneli odluku da se formira posebna kompanija da se dugovi sklone sa strane, kako bi nova kompanija bila rasterećena i da se (sporni višedecenijski) ugovor sa Erbasom iskoristi za kupovinu ili za lizing novih aviona", kazao je on.
Ministar nije precizirao o kom broju aviona je reč a rekao je da će o tome odučiti novi menadžment Jata, čije oformljenje se sada priprema.
Malo detaljnije o "novom Jatu" govorio je ministar finansija Mlađan Dinkić.
"U planu je formiranje nove aviokompanije koja bi bila bez dugova, ali planiramo da obnovimo stari aranžman sa "Erbasom" za lizing 12 novih aviona, za šta bi ta nova kompanija dobila državne garancije od 140miliona dolara", rekao je Dinkić u intervjuu za dnevni list "Blic."
Dinkić je rekao da se tokom nedavne posete srpske delegacije Abu Dabiju "došlo na ideju" da se aviokompanija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata "Etihad" uključi u ceo taj projekat tko što bi preuzeo na sebe garanciju države Srbije od 140 miliona dolara, ali bi zauzvrat postao suvlasnik "Jata".
"Ovaj predlog je još u fazi ideje, međutim, odluka da se pravi novi "Jat" i obnovi flota je definitivna odluka vlade", rekao je Dinkić.
Interesovanje Arapa postoji i za obnovu srpske železnice, ali ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić kaže da je kredit od 25 miliona evra koji je kuvajtski fond za arapski razvoj odobrio Srbiji, dovoljan samo za završetak saobraćajnog dela železničke stanice Beograd centar, odnosno Prokopa.
Mrkonjić je novinarima u Vladi Srbije kazao da za završetak celog čvora stanice Prokop treba oko 150 miliona evra.
Mrkonjić je naglasio da će tek završetkom svih radova, Prokop dobiti na značaju dodavši da će Beograd dobiti jednu modernu železničku satnicu, a građani koji žive u tom delu nove tržne centre i hotele.
"Najveći resurs i razvojna šansa Beograda je stara železnička stanica, odnosno prostor od 86 hektara. Kada se završi beogradski čvor taj prostor ostaje slobodan za razne aktivnosti. Akademija nauka je već dala nekih 25 rešenja ali ja lično glasam za neki poslovni centar", kazao je Mrkonjić.
Ranije je saopšteno da će kuvajtski kredit za Prokop biti odobren pod veoma povoljnim uslovima sa fiksnom kamatnom stopom od tri odsto godišnje, rokom otplate od 18 godina i grejs periodom od četiri godine.
Mnogo više para za železnicu Srbija Srbija očekuje od Rusije. Ministar Mrkonjić je najavio je danas skori početak realizacije projekata vezanih za železnicu, iz takozvanog ruskog kredita, čija je ukupna vrednost 800 miliona dolara.
Mrkonjić je na sastanku sa delegacijom Ruske železnice rekao da se na tih 800 miliona dolara dodaje i 15 odsto učešća Srbije.
Prema njegovim rečima, projekti podrazumevaju modernizaciju pruge Beograd-Pančevo i Beograd-Bar, kao i modernizaciju i izgradnju šest deonica pruge na Koridoru 10, u dužini od 110 kilometara.
Najavljujući kupovinu 10 do 20 ruskih vozova, za koje je opredeljeno oko 100 miliona dolara, ministar je dodao da je u planu i skora izgradnja pruge Valjevo-Loznica.
(MONDO/agencije, foto: Beta/Milan Obradović)
"Vlada Srbije mora da ima svoj avion. To smo se dogovorili prošle godine, na toj poziciji i dalje stojimo, ali se još nije odmaklo od toga", rekao je Mrkonjić novinarima u Vladi Srbije i izrazio nadu da će taj dogovor biti sproveden u delo vrlo brzo.
Ministar je naveo da su uslovi života građana teški ali da bez "jedne letelice koja može brže da reaguje, članovi vlade ne mogu rade svoj posao".
Što se tiče Jat ervejza, ministar Mrkonjić kaže da bi pitanje revitalizacije nacionalnog avioprevoznika trebalo da bude rešeno u vrlo kratkim rokovima - do kraja godine.
Vlada je tom državnom preduzeću, ponovo dala finansijke garancija za naredna tri meseca, "da bi moglo da preživi" ali "već od nove godine, to pitanje mora boti rešeno".
"Mi smo već na vladi doneli odluku da se formira posebna kompanija da se dugovi sklone sa strane, kako bi nova kompanija bila rasterećena i da se (sporni višedecenijski) ugovor sa Erbasom iskoristi za kupovinu ili za lizing novih aviona", kazao je on.
Ministar nije precizirao o kom broju aviona je reč a rekao je da će o tome odučiti novi menadžment Jata, čije oformljenje se sada priprema.
Malo detaljnije o "novom Jatu" govorio je ministar finansija Mlađan Dinkić.
"U planu je formiranje nove aviokompanije koja bi bila bez dugova, ali planiramo da obnovimo stari aranžman sa "Erbasom" za lizing 12 novih aviona, za šta bi ta nova kompanija dobila državne garancije od 140miliona dolara", rekao je Dinkić u intervjuu za dnevni list "Blic."
Dinkić je rekao da se tokom nedavne posete srpske delegacije Abu Dabiju "došlo na ideju" da se aviokompanija iz Ujedinjenih Arapskih Emirata "Etihad" uključi u ceo taj projekat tko što bi preuzeo na sebe garanciju države Srbije od 140 miliona dolara, ali bi zauzvrat postao suvlasnik "Jata".
"Ovaj predlog je još u fazi ideje, međutim, odluka da se pravi novi "Jat" i obnovi flota je definitivna odluka vlade", rekao je Dinkić.
Interesovanje Arapa postoji i za obnovu srpske železnice, ali ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić kaže da je kredit od 25 miliona evra koji je kuvajtski fond za arapski razvoj odobrio Srbiji, dovoljan samo za završetak saobraćajnog dela železničke stanice Beograd centar, odnosno Prokopa.
Mrkonjić je novinarima u Vladi Srbije kazao da za završetak celog čvora stanice Prokop treba oko 150 miliona evra.
Mrkonjić je naglasio da će tek završetkom svih radova, Prokop dobiti na značaju dodavši da će Beograd dobiti jednu modernu železničku satnicu, a građani koji žive u tom delu nove tržne centre i hotele.
"Najveći resurs i razvojna šansa Beograda je stara železnička stanica, odnosno prostor od 86 hektara. Kada se završi beogradski čvor taj prostor ostaje slobodan za razne aktivnosti. Akademija nauka je već dala nekih 25 rešenja ali ja lično glasam za neki poslovni centar", kazao je Mrkonjić.
Ranije je saopšteno da će kuvajtski kredit za Prokop biti odobren pod veoma povoljnim uslovima sa fiksnom kamatnom stopom od tri odsto godišnje, rokom otplate od 18 godina i grejs periodom od četiri godine.
Mnogo više para za železnicu Srbija Srbija očekuje od Rusije. Ministar Mrkonjić je najavio je danas skori početak realizacije projekata vezanih za železnicu, iz takozvanog ruskog kredita, čija je ukupna vrednost 800 miliona dolara.
Mrkonjić je na sastanku sa delegacijom Ruske železnice rekao da se na tih 800 miliona dolara dodaje i 15 odsto učešća Srbije.
Prema njegovim rečima, projekti podrazumevaju modernizaciju pruge Beograd-Pančevo i Beograd-Bar, kao i modernizaciju i izgradnju šest deonica pruge na Koridoru 10, u dužini od 110 kilometara.
Najavljujući kupovinu 10 do 20 ruskih vozova, za koje je opredeljeno oko 100 miliona dolara, ministar je dodao da je u planu i skora izgradnja pruge Valjevo-Loznica.
(MONDO/agencije, foto: Beta/Milan Obradović)
Šok poraz Crvene zvezde u ABA ligi: Tri kola, dva šamara - nije dobro!
Oglasio se Čović, odgovorio na Pešićevu izjavu o odlasku: Vidim da se prave neke senzacije...
"Ne vraćam se u Srbiju": Đuričko progovorio o životu u Americi i deci, sin već proglašen za sportistu generacije
Crvena zvezda se preznojila i pobedila u Loznici! Kidala živce Milojeviću, nervirao se do poslednjeg minuta
Sferopulos smrknut izašao pred kamere: Moraju da shvate, Evroliga nije bitna!